Недеља, 02.10.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа
У ЈАВНОМ ГРАДСКОМ И ПРИГРАДСКОМ ПРЕВОЗУ

Превозницима недостаје 365 возача

У највећем дефициту сада је ГСП „Београд” коме фали 200 шофера. – Приватницима у овом моменту мањка 100, а конзорцијуму СП „Ласта” 65 возача
(Фото М. Спасојевић)

Да и градским и приградским превозницима на територији престонице недостаје возача за задовољавање потреба јавног превоза, већ дуго није тајна. Једино се није знало колико тачно шофера фали у јавном превозу Београда. Према последњим подацима, на градским и на приградским линијама сада мањка укупно 265 возача, потврђено је нашем листу у Секретаријату за јавни превоз.

На основу података које су им доставили превозници, како прецизирају, највећем градском превознику ГСП „Београд” недостаје око 200 возача. Приватним превозницима фали око 100 шофера, али због летњег реда вожње који је на снази приватници немају најпрецизније податке.

– Те податке имаће непосредно пре примене зимског реда вожње. Према подацима којима сада располажу, њима недостаје око 100 возача како би имали пун број возног особља (са укљученим резервним бројем возача) – појашњавају из ресорног секретаријата.

Када је реч о приградским линијама, односно онима које држи конзорцијум Саобраћајног предузећа „Ласта”, њима тренутно недостаје око 65 возача.

Да би решио хронични проблем одлива домаћих возача у иностранство, Конзорцијум приватних превозника кренуо је у процедуру ангажовања страних шофера који поседују све дозволе и знања неопходне за обављање овог посла. Стручњаци из Конзорцијума увелико су на терену и обављају селекцију искусних иностраних возача од којих би први требало да буду ангажовани од јесени, односно када крене зимски ред вожње. Приватни превозници не споре да су српски возачи квалитетни и квалификовани. Али, проблем је што приватници, како кажу, више немају могућности да задрже све те шофере јер им уговор који имају са градом, односно уговорена цена, не даје простора да даље повећање плате возачима.

Што се тиче ГСП-а, како су навели у Секретаријату за јавни превоз, ово предузеће тренутно не разматра могућност ангажовања возача који су страни држављани.

И када се све сабере, слика са градских и приградских улица не треба никога да изненађује – то што све чешће за воланом могу да се виде старији возачи, али и то што се врло често дуго чека наилазак возила на одређеној линији. Јер, иако нико од надлежних о томе јавно не говори, јасно је да мањак возача утиче и на редовност полазака. То се тренутно мање осети зато што је сезона годишњих одмора, али да све више недостаје возача у јавном превозу – путници свакако увелико осећају. Неки, са којима смо разговарали, чак су и присуствовали сценама где отправници на окретницама буквално моле возаче да крену.

– Недавно је код мене на терминусу на Звездари отправница молила шофере, који су се претходно посвађали и споречкали, да крену. Они су прво негодовали, а онда су гунђајући пристали, али тако да је испало као да сад они њој чине услугу. Осим тога, на истој тој окретници чула сам да су поласци проређени управо јер нема ко да вози аутобусе – наводи суграђанка са Звездаре.

Нешто мање гужве

Док превозници покушавају да нађу трајније решење за мањак возача у јавном саобраћају, надлежнима за организацију градског превоза, иако су поласци традиционално нередовни, тренутно наруку иде што су због лета и летњих одмора нешто мање гужве. У полупразним возилима, чак и на уобичајено оптерећеним линијама, путници могу да уживају нарочито ван јутарњег и послеподневног шпица. Примера ради, јуче је око 10.40 сати аутобус на линији 95 у смеру ка центру града био готово празан, а тек понеки путник могао је да се види на стајалиштима дуж његове трасе. Наравно, иако је летњи ред вожње, гужве се ипак и даље осете у току такозваних шпицева, због чега ни клима у возилима, која је имају, не помаже претерано.

Када је реч о градским саобраћајницама, већ неко време оне су осетно растерећеније, али и у овом случају то није због тога што су надлежни пронашли магично решење за саобраћајне колапсе, него зато што је мање људи у граду због сезоне одмора.

Коментари6
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

alternativa
Превозницима недостаје 365 возача - Razmišljam gde li su ti vozači otišli: u Rusiju, Kinu ili Nemačku?
bambi
Moguce da je razlog prevelike plate?
Pera
"Превозницима недостаје 365 возача". A vozačica, šoferki?
Petar
Kao pokvarena ploča ista priča vrti se u krug. Nisu oni krivi što neće da daju veće plate nego su radnici krivi zato što neće da rade i zato što su alavi. Pričali su kako plate određuje tržište kada je to niima odgovaralo. Vučić se hvalio kako će strani investitori da pohrle u Srbiju zbog naše kvalifikovane i jeftine rane snage. Neka sada on uveze tu jeftinu radnu snagu iz Pakistana.
Бата
Како то да нико не поставља логично питање: Ако је такво стање на тржишту (потребни возачи) зашто им се не нуде веће плате ??? Зашто не може да се повећа плата ? Нека ми неко (без "муљања" и "фарбања очију") објасни како је исплативије да се доводе и ко зна како приучавају странци !?! Док не чујем објашњење које "пије воду" ја ћу сматрати да је ово све испланирани процес замене становништва - па нек сам "теоретичар завере".

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.