Борба против раста цена и несташица
Купци настављају да се прилагођавају поремећајима у ланцима снабдевања и растућој инфлацији, показала је најновија анализа глобалне компаније за истраживање тржишта PWC. У истраживању су наведени ставови 9.000 потрошача из 25 зeмаља. Они који су до сада били суочени с недоступношћу производа или су им испоруке касниле више него очекивано кажу да не би оклевали да промене своје навике. Више од трећине испитаника (37 процената) спремно је да купује код различитих трговаца како би набавили све што им је потребно, а истичу и да би се без проблема пребацили на онлајн трговину. Готово трећина потрошача (29 одсто), који већ купују преко интернета, дало би шансу класичним продавницама ако би њихов асортиман могао да их задовољи. Око 40 процената изјавило је да би користили интернет странице за упоређивање како би проверили доступност производа.
Такође, глобална несигурност и проблеми с ланцима снабдевања подстакли су бројне потрошаче да се више усмере на домаћа тржишта. Осам од десет испитаника изразило је спремност да плати цену вишу од просечне за робу произведену у земљи или локално.
Више од 75 процената испитаника сматра да ће задржати или повећати тренутни ниво потрошње у већини категорија робе током следећих шест месеци. Око половине њих очекује да ће издвајати више новца за намирнице. Али, ако се у обзир узму најаве онога што тек долази, више од четвртине купаца планира да смањи потрошњу у бројним категоријама, укључујући луксузне, премијум производе (37 одсто), одлазак у ресторане (34 одсто), уметност, културу и спорт (30) и моду – гардеробу и обућу (25 одсто).
Уопштено гледано, пораст цена хране највећи је проблем за све – било да купују у радњама или преко интернета.
Овакво стање на тржишту утицало је и на искуства куповине, па је 43 одсто њих рекло да се већ суочило с немогућношћу куповине преко интернета јер робе није било на залихама. У класичним продавницама такво искуство имало је нешто мање купаца (37 одсто). Потрошачи такође наводе да се суочавају и са све дужим временом доставе производе (42 процента) и дужим чекањем у редовима или гужвама у случају класичних трговина (36 одсто).
Сабина Дуранд Хаyес, из истраживачког тима ове компаније за француско тржиште, истакла је да баш као што потрошачи настављају да мењају своје куповне навике, активно тражећи најбоље решење, трговци на мало и произвођачи морају брзо да се прилагоде како би задовољили променљиву тражњу и превладали притиске инфлације и поремећаја у ланцу снабдевања.
– Није извесно да ће ти притисци ускоро да попусте. Агилна предузећа, она која могу да се носе с вишеструким поремећајима, а притом задрже фокус на захтевима својих купаца, имају најбоље изгледе за успех у овом бурном окружењу – рекла је она.
Како се наглашава, потрошачи су већ променили начин живота и куповне навике као резултат пандемије и чини се да су се многе од тих навика укорениле. Истраживање показује и да ће те навике још више ојачати током наредних шест месеци. Као последица здравствене кризе, 42 одсто потрошача смањило је куповину у класичним трговинама. Половина испитаника чешће је кувала код куће, а 50 процената њих је смањило изласке и очекују да ће тако остати и у наредном периоду. Више од 40 одсто њих, углавном млађих купаца и оних средње доби, планира да се преоријентише на трговце који нуде брзу доставу.
Подели ову вест



Комeнтар успeшно додат!
Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.