Субота, 28.01.2023. ✝ Верски календар € Курсна листа

Обреновачки пут коначно „премоштен”

Рок за изградњу моста је пробијен 22. октобра, а разлог за продужење првобитног рока је потреба да се ускладе сви радови у овом делу града како не би било гужви
Највећи део посла око изградње пешачког моста преко Савске магистрале је завршен, али радови ће потрајати до половине новембра (Фото: Б. Васиљевић)

Челична конструкција пешачког прелаза преко Обреновачког пута напокон је, после десетак година чекања, „премостила” ову прометну саобраћајницу. Радови су, према најавама, требали да буду завршени 22. октобра, али је рок изградње овог преко потребног прелаза изнад брзе саобраћајнице ипак „прескочио” назначени датум. Како су рекли у Дирекцији за грађевинско земљиште и изградњу Београда, радови су продужени за око три недеље и пасарела ће бити завршена половином новембра.

Али, урађено је оно најважније. Други део конструкције преко коловозне траке која од Београда води ка Обреновцу постављен је у среду после подне, а јуче је завршена ограда за степениште. На челичној конструкцији се очекују радови још можда данас и сутра, а затим би требало да се крене с другим пословима, међу којима је и монтирање крова од плексигласа.

– Први део пасареле постављен је преко Савске магистрале прошле седмице. Разлог продужења првобитног рока јесте потреба да се ускладе сви радови у овом делу града уз стварање што мањих гужви због затварања саобраћајница. После монтаже другог дела пасареле следи њено испитивање и заштита, а затим и околно уређење. Радови су уговорени у бруто износу од 59.800.000 (59,8 милиона динара) – рекли су у дирекцији.

Укупна дужина моста је 40,5 метара, са ивичним стубовима с једне и друге стране магистрале, као и средишњим стубом у зеленом разделном појасу.

– Пасарела је пројектована као челична конструкција, а најнижа тачка конструкције је на висини од минимум пет метара у односу на раван коловоза. Пасарели се приступа преко степеништа ширине око два метра, с рукохватима од 70 и 90 центиметара. Пешачка пасарела премошћује Савску магистралу на Чукаричкој падини, у зони комерцијалних објеката са обе стране саобраћајнице. Изградњом пасареле повећава се безбедност свих учесника у саобраћају, на месту где су изражени пешачки токови на овој локацији – кажу у дирекцији.

Радове изводи конзорцијум који предводи предузеће „Рас инжењеринг”, а постављањем челичне конструкције бавило се предузеће ВМ „Строј”.

Пешачки мост на овом делу Обреновачког пута био је потребан јер су Чукаричани на своју одговорност деценијама претрчавали магистралу упркос изграђеној раскрсници с пешачким прелазима и заштитној огради у разделној траци. Петиција да се пешачки мост постави потписана је још 2012. године.

Коментари3
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

blago li se tebi
I ovo je VEST DANA ?! Obicna nepristupacna gvozdjurija po standardima od pre sto godina.
Milanche
Zavisi kako čitate vest i zaključak koji izvlačite. Po meni je vest dana da im je trebalo 10 godina da naprave običnu gvoždjuriju i još kasne mesec dana. Šta je sa školama, pijacama, garažama, sportskim centrima, parkovima i svemu ostalom što su obećavali pred svake izbore u Beogradu? Pojela maca.
Dane
Некада су архитекте пројектовале пасареле у складу са принципима приступачности. Могли су да их користе родитељи са децом у колицима односно бициклисти који би прегурали свог двоточкаша преко. Данас су то само "пројекти" којима се ударе рецке на планску меру и буџет. А ми се миримо по принципу "боље ишта него ништа".

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.