Данас одлука о смањењу рачуна за грејање
Председник удружења потрошача „Ефектива” Дејан Гавриловић изјавио је јуче да очекује да ће градски одборници Скупштине Београда на данашњој седници усвојити предлог о умањењу рачуна за грејање. Овај предлог се пред одборницима нашао пошто је ово удружење покренуло иницијативу за смањење рачуна за грејање због одлагања грејне сезоне која је требало да почне 15. октобра на 1. новембар.
– Надам се да ће предлог бити усвојен, да ће рачуни Београђана бити умањени и да неће бити потребе да се тиме више бавимо – рекао је Гавриловић за Танјуг. Додао је да ће се на седници Скупштине града предлог наћи под тачком седам дневног реда. Иначе, крајем прошле недеље огласио се и омбудсман града Београда који је после пријаве „Ефективе” донео мишљење о потреби да се рачуни умање. Из овог удружења напомињу да је заштитник грађана потврдио све наводе „Ефективе” из протеклих месец дана, у којима су изнели да је одлука о одлагању грејне сезоне донета нелегално, те да рачуни морају бити умањени у складу са одлуком о снабдевању топлотном енергијом, као и Законом о заштити потрошача.
– ЈКП „Београдске електране” сада имају рок од 30 дана да поступе по препоруци омбудсмана. Ако то не ураде, он се може обратити надлежнима у Скупштини града, као и иницирати одговорност руководилаца ЈКП „Београдске електране”. Уколико топлане не поступе по препоруци, „Ефектива” ће позвати грађане на покретање масовних потрошачких спорова, који су потпуно бесплатни, а са овим мишљењем заштитника грађана, спорови ће извесно завршити у корист потрошача – наводе у овом удружењу. Они су позвали одборнике града да ураде оно што од њих траже грађани и изгласају правично умањење рачуна.
– То је њихов посао и обавеза, а на тај начин ће заштитити „Београдске топлане” великог броја тужби, самим тим и великих трошкова – напомињу они. Представници Удружења за заштиту потрошача одмах по одлагању грејне сезоне упутили су допис Градском секретаријату за енергетику, који је надлежан за примену одлуке о снабдевању топлотном енергијом, у коме су затражили правично умањење рачуна. Поднели су и прекршајну пријаву против овог јавног предузећа због неиспоручивања услуге која се наплаћује, а чија примена је морала да почне 15. октобра. Према њиховој рачуници, ако грејна сезона траје шест месеци и скраћена је за пола месеца, што представља 8,33 одсто грејне сезоне, логично је да се грађанима, за почетак, за толико умање рачуни за целу годину. На тај начин би се следила логика топлане, која постојећу наплату грејања дефинише као „годишњи рачун” за испоручено грејање, подељених на 12 месеци, како би се потрошачима олакшало. Неколико топлана у градовима који грејање такође наплаћују по квадрату већ је прихватило предлог и углавном вратило новац потрошачима или то планира ускоро да учини.
Подели ову вест







Комeнтар успeшно додат!
Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.