Обмањују ли трговци купце беле технике
Поводом текста објављеног у прошлом броју Потрошача о томе да трговци белом техником нуде купцима уговоре о осигурању уређаја као продужене гаранције, питали смо Сектор за заштиту потрошача у Министарству унутрашње и спољне трговине за коментар. Вишња Ракић, помоћник министра за потрошаче, рекла је да се из текста недвосмислено може закључити да је реч о уговору о осигурању, што није предмет регулисања Закона о заштити потрошача.
– Да ли трговац пре закључења уговора предуговорно информише потрошача о предмету уговора, односно да ли обмањује потрошача да се ради о гаранцији, а не о уговору о осигурању, са ове позиције се не може недвосмислено утврдити. Ово може бити утврђено инспекцијским надзором – каже Ракићева. Она објашњава да гаранција не мора увек бити бесплатна, имајући у виду да она обавезује издаваоца гаранције под условима под којима је дата.
да би привукао купце, издавалац гаранције не условљава купца, већ гаранција важи за артикал безусловно. У неким случајевима, да би важила дата гаранција, потрошач мора да региструје на пример уређај на одређени сајт произвођача, негде се гаранција плаћа, негде је урачуната у цену, негде важи под условом да се ради редован сервис који се плаћа (нпр. за аутомобиле, клима-уређаје и сл.) код овлашћеног сервисера – каже наша саговорница.
Подели ову вест



Комeнтар успeшно додат!
Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.