Punomasno mleko za dobar holesterol

05. 09. 2019. 15:24

(Фото: Пиксабеј)

Punomasno mleko povećava nivo dobrog HDL holesterola u krvi, pokazuje istraživanje Univerziteta u Kopenhagenu. Dobar holesterol ima pozitivan učinak tako što uklanja loš holesterol iz arterija i šalje ga u jetru, gde se razgrađuje i uklanja iz tela. Prethodne studije su pokazale da su punomasni mlečni proizvodi povezani sa nižim rizikom od dobijanja šećerne bolesti, a autori studije iz Danske smatraju da njihovi nalazi dodaju težinu tezi kako punomasno mleko nije lošije od onoga niske masnoće i da može da bude dosta zdravije. Kako prenosi „Dejli mejl”, posle tromesečne studije, u kojoj su ispitanici pili punomasno ili obrano mleko, urađene su im analize krvi koje su pokazale da ljudi imaju mali ili da uopšte nemaju rizik od pojave srčanih bolesti.