Petak, 03.12.2021. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Pasarela na Adi prohodna sledećeg meseca

Završetak pešačkog mosta koji spaja šoping mol i čukaričku oazu kasni godinu dana, trebalo da bude otvoren u septembru prošle godine
Бранка Васиљевић

Pasarela koja povezuje „Ada šoping mol” sa Adom Ciganlijom završena je pre dva meseca, ali pre septembra neće biti prohodna. To znači da bi trebalo da bude otvorena sa godinu dana zakašnjenja. Bez obzira na to da li su kašnjenju kumovali opravdani ili neopravdani razlozi ovog ni približno složenog graditeljskog poduhvata, on će ući na liste projekata koji se grade kao Skadar na Bojani. Delimično srećna okolnost jeste to što, iako je reč o javnom objektu, od njegove prohodnosti ne zavise potpuno oni koji bi tom prečicom brže stizali do Ade niti su ranije imali pešački most kojim bi lakše sa Čukarice dolazili do prirodnog bisera i obrnuto. Da ne govorimo o tome da pojedini sugrađani nisu oduševljeni tim objektom jer je, kako kažu, glomazan i konfuzan.

Da su građevinski radovi okončani još pre prvog maja juče je ponovio Nenad Virijević, tehnički direktor „Bauvesena”, kompanije koja je izvođač radova na pasareli. Tada je ostalo da se ispita statika mosta i to je, uverava Virijević, završeno početkom juna.

– Sve što je bilo do nas završili smo. Kada će pasarela biti u upotrebi, pitajte investitora. Koliko mi je poznato, treba da se otklone neke proceduralne greške – ističe Virijević.

Kako nezvanično saznajemo, donator koji je gradu poklonio pasarelu od 100 metara, odnosno investitor „GTC Srbija”, zatražio je izmenu tehničke dokumentacije, a paralelno sa tim treba da se okončaju završni radovi na gazištima. Kad se te kockice slože, sledi tehnički pregled objekta i izdavanje upotrebne dozvole, što bi trebalo da bude u septembru. Da li je taj rok potpuno izvestan, juče nismo saznali od investitora jer nije odgovarao na naše pozive i poruke.

Gradnja mosta najavljena je 2017. godine, kada je postavljen kamen temeljac za prvi šoping mol na Čukarici „Ada mol”, koji je otvoren u maju 2019. Istog meseca, samo godinu dana kasnije, aktivirano je gradilište i „Bauvesen” je imao 120 dana da završi projekat, a pasarela od 1,1 miliona evra bez PDV-a još nije u upotrebi. Prvobitni projekat morao je da se menja zbog vodovodnih i kanalizacionih cevi koje nisu bile ucrtane u katastar podzemnih instalacija, pa korona, sneg, kiša... samo su neki razlozi navođeni za probijanje brojnih rokova.

Grad planirao, privatni ulagač sagradio  

Ideja o pešačkoj pasareli koja bi povezala Čukaričku padinu sa Adom Ciganlijom nije od juče niti je patent privatnog investitora kojem, istina, jeste pošlo za rukom da je i sagradi. Grad je pre desetak godina imao naum da na taj način omogući brži i bezbedniji prelaz za pešake preko saobraćajno opterećene Radničke ulice, ali ga nije realizovao. Pešački most pojavio se 2017. godine i u pobedničkom rešenju arhitektonskog konkursa za uređenje šireg područja Hipodroma, koje obuhvata i Staru šećeranu i lokaciju bivšeg „Jugopetrola” u Radničkoj ulici. Reč je o 55 hektara prostorne kulturno-istorijske celine od izuzetnog značaja – Topčidera. Pobednički tročlani tim arhitekata predvideo je pasarelu iznad Radničke ulice kojom bi pešaci sa Ade Ciganlije mogli da uđu u kompleks Stare šećerene – planiran kao budući muzej industrije...

Komentari8
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

sale
Ali čemu žurba? Mogli su da sačekaju još koju godinu pre nego što ga otvore...
Код Чукара Стојка
Шта ће ту пасарела? Да би се убрзала проточност аутомобилског саобраћаја? Како да се убрза, када 200 метара даље има семафоризована раскрсница (са Радничком)? Осим тога, шта се планира са старим Обреновачим друмом, који, на семафору са Савском магистралом, добија буквално неколико секунди пролаза за хиљаде и хиљаде аутомобила који се враћају са макишке обале Савског језера? Зашто ту није саграђена петља, уместо што је приватни инвеститор добио прилику да, наводно, побољша приступ тржном центру?
Dule Astro
Petlja je odavno predviđena. To je u stvari zamena za trenutni tobogan koji treba da zameni velika dvosmerna denivelisana petlja. Stari obrenovački put jeste veliki problem, ali rešenje postoji - parking na početku Ade košta 150 dinara ceo dan i dobiješ dva velika i dva mala bicikla u okviru te cene. Da se ja pitam, pojačao bih i voziće i tako bi nestala potreba za dolaskom kolima do kafića i plaža na makiškoj strani.
Dule Astro
Da li će po puštanju pasarele biti ukinut pešački prelaz? To bi mnogo značilo za smanjenje gužvi koje nastaju na tom potezu svako veče.
No pasaran
Taman na vreme, da se obelezi kraj sezone kupanja i odmora. Pa da vidimo da li ce da se urusi do sledece sezone, kada ce, negde u junu, poceti opravke a pasarela biti privremeno zatvorena.
Земунац
Зашто ''пасарела'' када имамо наш назив ''надвожњак''?
Čitalac
...Ali, može se reći "pešački most", još uvek bolje nego "pasarela".
Pavle Brajkovic
Nadvožnjakom se vozi, pasarelom se pešači...

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.