Sreda, 06.07.2022. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

„Fijat” napuštaju čelnici kompanije

Za one koji bi da odu iz preduzeća traže da otpremnine budu 1.000 evra po godini staža
(Фото А. Васиљевић)

„Fijat Krajsler automobili Srbija” sledeće nedelje bi trebalo da izađe sa socijalnim programom, odnosno sa spiskom zaposlenih koji su tehnološki višak, kaže za „Politiku” Saša Đorđević, predsednik sindikata „Fijata”.

Vladan Lukić, direktor proizvodnje u Kragujevcu, već je napustio fabriku, a kako nezvanično saznajemo, to je navodno učinio i Nikola Jerotijević, direktor FKA i nekoliko menadžera iz montaže i zaposlenih u službi ljudskih resursa, koji treba da sprovedu socijalni program.

Sindikat je od poslodavca tražio da objavi socijalni program sa definisanim datumom početka i kraja izjašnjavanja zaposlenih. Broj radnika koji je planiran da radi u FCA Kragujevac, broj radnika koji treba da odu u inostranstvo i broj radnika na koje kompanija ne računa.

Za zaposlene koji se izjasne za rad u inostranstvu traže da rad bude podeljen po grupama, a umesto 24 meseca da rad bude skraćen na tri ili šest meseci sa pauzom od jednog meseca.

Takođe, za one koji bi da napuste kompaniju zahtevaju da otpremnine budu 1.000 evra po godini staža. A za radnike koji se ne izjasne za navedeni program traže plaćeno od 65 odsto kao i do sada. Naravno, sve da bude usklađeno sa zakonima Srbije, što se tiče staža, socijalnog, penzionog, puta i boravka u inostranstvu.

– Poslednja dva dana nemamo sa kim da razgovaramo, jer su nas napustila dva vodeća direktora. Većina radnika ne može da prihvati da dve godine radi u inostranstvu zbog porodica. Ovde je bilo prostora da se dosta učini po pitanju otpremnina, ali nema ko to da uradi. Čini mi se da su svi nezainteresovani, uključujući i državu kao trećinskog vlasnika. Čudno je da smo po drugi put ušli u posao veka, a mi na žalost imamo situaciju da „Stelantis” otpušta, prema nekim procenama, oko dve trećine radnika – kaže Đorđević.

U samoj proizvodnji radi 1.800 radnika i nudi im se ili da dve godine rade u inostranstvu ili odlazak na biro rada. Prema našim zakonima, naglašava Đorđević, radnik do godinu dana može da provede u inostranstvu, ali isključivo uz njegovu saglasnost. Ukoliko se izjasni da ne želi, ne može poslodavac da mu da otkaz.

– Naša kompanija je ovde jača od države. Poslali smo predsedniku Srbije, premijerki i resornim ministrima predloge za rad u inostranstvu u pisanoj formi. Niko nam ne odgovara. Pitam se kakav je to ugovor potpisan da se u naredne dve godine pokrene proizvodnja novog modela za koji država daje 48 miliona evra. Za dve godine se na livadi napravi fabrika, ubaci se oprema i počne da se proizvodi novi model. Mi imamo kompletnu infrastrukturu. Naravno dodaće se nešto od opreme, ali čemu dve godine pauze. Ili imate novi model ili nemate – navodi predsednik sindikata „Fijata”.

Prema njegovoj oceni ukoliko se veliki broj radnika bude izjasnio da ne želi da ide, zaposleni će biti u problemu.

– Poslodavac nam je rekao da on ne šalje naše zaposlene po Zakonu o upućivanju radnika u inostranstvo, nego po nekom drugom zakonu, a ja bih voleo da čujem koji je to zakon. Ovde se pokazalo da je kompanija jača od države kao što je bilo i 2017. kada smo bili u štrajku. Poslodavac nije prihvatio naše predloge. Država ćuti. Ovo nije u skladu sa investicijom koja je tako pompezno najavljena. Svesno nas guraju da tražimo rešenje na ulici. Ako ćemo da pregovaramo moramo da imamo sagovornika. Mi ga nemamo ni kod poslodavca ni kod države – naglašava Đorđević.

Komentari24
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

dusan1
U Srbiji je situacuja sa 500-L jasna jer mušterija za 10-15,000€ kupuje polovne Nemačke automobile. U Italiji je bio hit i dobro se prodavao do 2016-17 kada su ukinute neke povlastice i počela pandemija (narod zatvoren u kući pa mu auto i ne treba osim da plaća 2-3000€ godišnje državi samo zato što ga ima). Sada je moda elektro automobila i 500-L je prevaziđen !
skene
Ponuditi fabriku Nemcima ili Japancima ako nas odbiju neka ulete Kinezi. Mada bih ja dao odmah Kinezima kao Bor i Sartid ali ajde da ti EU ne skače po glavi. Dobrodošli Kinezi, dobrodošli u svemu ako pošteno radite!
Predrag Sofronovic
Власт Републике Србије, мора да оваквим менаџерима који су напустили фирму и оставили раднике без решеног статуса , да им одмах стави забрану запошљавања на било ком месту у Србији на 10 година .
Maskeron
Kakav neslavan kraj za ovu fabriku, i to odmah nakon sto su najavili proizvodnju modela na struju. Sta li ce sada biti sa Kragujevcanima?
NN
Prvo Geox,sada FIAT,sa Italijanima treba biti jako oprezan.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.