Petak, 27.01.2023. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
STANICE BRZE PRUGE OD BEOGRADA DO STARE PAZOVE

Liftovi od juna, klupe se vraćaju u Zemun

Stručni nadzor sagledava eventualne nedostatke u izvedenim radovima u odnosu na projektna rešenja i međunarodne standarde i nalaže otklanjanje nedostataka u najkraćem roku, preciziraju u „Infrastrukturi železnice Srbije”
Лифт на новобеоградској станици (Фото: Д. Алексић), На великом броју стајалишта има још понешто да се ради ​(Фото: „Инфраструктура железнице Србије”)

Na železničkoj stanici Zemun-polje i stajalištu Altina putnici još ne mogu da koriste ganc nove liftove. Na železničkoj u Zemunu tek postavljene klupe već su uklonjene, a u pojedinim stanicama na trasi brze pruge od Beograda ka Staroj Pazovi, ističu građani, novi pothodnici nedovoljno su osvetljeni. U nekima se vide i tragovi, nedovoljna pedantnost nakon urađenog posla, svojevrsni fušeraj. Ali, ako su građani pomislili da je želja nadležnih bila da se pošto-poto što pre u saobraćaj pusti brza pruga sa stanicama na kojima svi poslovi nisu dovedeni do kraja, izgleda da se varaju jer, kako ističu u „Infrastrukturi železnice Srbije”, o svemu ovome oni i te kako znaju. Nije reč o propustima i manjkavostima, uveravaju, nego o poslovima koji će na stanicama na trasi brze pruge biti uskoro okončani, a koji do sada nisu završeni zbog neophodnih stručnih provera.

– Pruga Beograd – Novi Sad za brzine od 200 kilometara na sat izgrađena je po najvišim tehničko-tehnološkim standardima, uključujući i primenu evropskih standarda interoperabilnosti. Da bi ova pruga ispunila sve uslove međunarodne interoperabilnosti, neophodno je da svaki segment ovog projekta u tehničko-tehnološkom smislu bude urađen po strogo definisanim standardima – navodi Nenad Stanisavljević, pi-ar „Infrastrukture železnice Srbije”.

Kako podseća, na deonici od „Beograd centra” do Stare Pazove radove je izvodio konzorcijum kompanija „China Railway International" i „China Communications Construction Company”.

– Nadzor nad izvedenim radovima na toj deonici obavljale su „Nemačke železnice”. Pored toga, holandska kompanija „Ricardo Certification” angažovana je kao nostrifikaciono, odnosno prijemno telo za interoperabilnost prve srpske brze pruge. U skladu sa tim, i svi liftovi u stanicama i na stajalištima na brzoj pruzi između „Beograd centra” i Stare Pazove treba da ispune bezbednosna pravila za ugradnju i izgradnju liftova EN 81-70, kao standard koji se zahteva prema tehničkim specifikacijama interoperabilnosti za osobe sa smanjenom pokretljivošću (TSI PRM) – pojašnjava Stanisavljević.

(Foto: „Infrastruktura železnice Srbije”)

Planirano je da liftovi u stanicama Zemun-polje, Batajnica i Nova Pazova, kao i u stajalištima Tošin bunar, Kamendin i Altina budu sertifikovani u skladu sa međunarodnim standardima EN 81-70 i TSI PRM početkom juna (sertifikacija liftova planirana je za 3. jun 2022).

– Liftovi u Kamendinu, Batajnici i Novoj Pazovi već su pušteni u rad, ali je u toku dodavanje dodatnog pozivnog tastera i montaža displeja prema standardu EN 81-70. U Zemun-polju montirana su tri lifta, a u Tošinom bunaru i Altini po dva, ali je takođe u toku dodavanje displeja i pozivnog tastera u skladu sa međunarodnim standardom. U železničkoj stanici Zemun liftovi će biti montirani prema originalnom projektnom rešenju – kaže Stanisavljević i ukazuje da ukoliko svi dodatni radovi na ugradnji liftova budu realizovani kako je planirano, i to potvrdi nostrifikaciono telo, već početkom juna svi liftovi u navedenim stanicama biće pušteni u rad.

Kada je reč o uklonjenim klupama na stanici Zemun, ni to nije učinjeno bez razloga, navodi on.

– Iz železničke stanice Zemun uklonjene su nedavno postavljene klupe na osnovu primedaba nostrifikacionog tela „Ricardo Certification”. Biće vraćene čim se obave odgovarajuće popravke, kako bi i klupe na brzoj pruzi bile po međunarodnim standardima interoperabilnosti. Slična je situacija i sa osvetljenjem, eventualnim oštećenjima i kvalitetom izvedenih radova. Stručni nadzor sagledava sve eventualne nedostatke u izvedenim radovima u odnosu na projektna rešenja i međunarodne standarde i nalaže otklanjanje nedostataka u najkraćem roku – naglašava Stanisavljević i ocenjuje da sve to samo potvrđuje kompleksnost čitavog projekta izgradnje brze pruge Beograd – Novi Sad.

Nove stanične zgrade i nova stajališta

U okviru izgradnje pruge za velike brzine između Beograda i Stare Pazove biće uređene postojeće i izgrađene nove stanične zgrade i stajališta, podseća Stanisavljević. Rekonstruisane su železničke stanice Novi Beograd, Zemun-polje, Stara Pazova i Nova Pazova. U Zemunu i Batajnice izgrađene su nove stanične zgrade, a stajalište Tošin bunar izmešteno je na novu lokaciju. Osim toga, izgrađena su i dva nova stajališta – Altina i Kamendin koja su pre svega namenjena za vozove gradske železnice.

– Uređenjem železničkih stanica na brzoj pruzi, osim radova na staničnim objektima, bili su obuhvaćeni i rekonstrukcija staničnih koloseka, obnova postojećih i izgradnja novih perona sa nadstrešnicama i pothodnicima, zatim ugradnja opreme za informisanje i usmeravanje kretanja putnika, kao i video-nadzor.

Na taj način, osim brze pruge i vozova za brzinu od 200 kilometara na sat, nove stanice duž pruge Beograd – Novi Sad omogućavaju putnicima lepše i prijatnije putovanje, veću funkcionalnost staničnih objekata, a korisnicima pružaju kvalitetnu i efikasnu uslugu – ocenjuje Stanisavljević.

Momirović: Građani treba da čuvaju imovinu Srbije

Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović apelovao je, povodom kamenovanja brzog voza „Soko” u Kamendinu, da građani čuvaju imovinu Srbije jer je, kako kaže, to njihova imovina i istakao da je država mnogo investirala u prugu i vozove.

Momirović je rekao da se ne može tako odnositi prema „narodnoj imovini” i da vozovi pripadaju svim građanima Srbije, a da su karte koje plaćaju investicija u održavanje pruge i vozova „Ovo je neprijatna informacija, nije prvi put, dešavalo se da se ruinira i ’Beovoz’, da se ruiniraju autobusi. Nismo toliko bogata zemlja da bismo to sebi smeli da dozvolimo. Ulažemo ogroman napor da bismo održali niske cene karata, a onda dobijemo ovakve informacije”, rekao je Momirović za Tanjug.

Ponovio je da je neistinita vest da se brzi voz „Soko” zapalio i objasnio da je na jednom od 64 dnevna polaska na relaciji Beograd – Novi Sad, umesto voza „Soko”, ubačen voz niže klase. „U pitanju je trivijalnost od koje je napravljena ’bajka’ s požarom, vatrogascima... Voz je imao kašnjenje od šest minuta, to ne sme da se dešava i to ne opravdavam, moramo da radimo na komunikaciji i na mnogim drugim stvarima”, rekao je Momirović.

Naveo je da se za dva meseca vozom na relaciji Beograd – Novi Sad prevezlo više od 300.000 putnika i dodao da je to „neverovatan uspeh”.

Govoreći o novom cenovniku, rekao je da će od 1. juna vozna karta koštati 400 dinara i da je želja da se održi kontinuitet i da se ljudi vrate u vozove.

Momirović je kazao da su za radnike koji putuju vozom napravljene mesečne karte i naveo da će, na primer, mesečna karta od Novog Beograda do Stare Pazove koštati 4.030 dinara, a od Batajnice do Prokopa 2.600 dinara.

Komentari1
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Киза
Није него... Да су поштовани прописи пруга не би ни могла бити пуштена у рад без комплетне инфраструктуре! Али избори нису могли да чекају и онда је било "пуштај одма а све што не буде ваљало или се поквари, решаваће се после избора"! Како може да се пусти у рад лифт без сертификата? Само питам..

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.