Subota, 04.02.2023. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

„Veneciji, s ljubavlju” Radoša Antonijevića

Ovaj vajar publici u kragujevačkom prostoru Galerije Rima predstavlja četiri projekta namenski osmišljena za Venecijansko bijenale
„Достојни среће” (Фото: лична архива)

U kragujevačkom prostoru Galerije Rima otvorena je izložba Radoša Antonijevića, vajara, profesora i dekana Fakulteta likovnih umetnosti u Beogradu, a pod naslovom „Veneciji, s ljubavlju”. On publici do 5. decembra predstavlja projekte osmišljene namenski za četiri uzastopna izdanja Venecijanskog bijenala: „Kosovski ciklus – 101 godina posle” (2015), „Na svome mestu stajati” (2017), „O koristi i šteti istorije za život” (2019) i „Dostojni sreće” (2022).

Predlozi/projekti za predstavljanje Republike Srbije na Venecijanskom bijenalu jesu specifični i izdvojeni umetnički segmenti u Antonijevićevom opusu budući da su vremenski, prostorno i tematski unapred određeni kontekstom venecijanske izložbe. U okviru postavke u Galeriji Rima, uz prateće tekstove koji se odnose na svaki od projekata, umetnik prikazuje četiri makete koje su, pored brojnih skica i digitalnih modela, centralni skulptorski materijalizovan oblik originalnih projekata kao celina.

„Svaki projekat za polaznu tačku uzima forme koje vizuelizuju pažljivo odabrane ideje i mesta iz prošlosti, koje su prevazišle aktuelnost u svojim savremenostima i postale prepoznatljivi prostori istorijskog iskustva”, o čemu u katalogu izložbe piše dr Ana Ereš, istoričarka umetnosti, koja ističe i njihove zajedničke karakteristike: „U prostoru se realizuju kao skulpture i skulptoralne instalacije velikih dimenzija; insistiraju na fizičkom prisustvu i materijalnosti skulpture; izvode se u materijalima (sirova glina i šatorsko platno), koji su nestabilni – menjaju svoje ponašanje sa vremenom (glina se u specifičnim atmosferskim uslovima suši, puca i propada, dok se šatorsko platno može složiti/spakovati i preneti na drugo mesto); razvijaju se iz nedvosmislene bliskosti sa kulturološkim i istorijskim narativima čije mehanizme monumentalizacije u objektu skulpture destabilizuju.”

Antonijević je, u međuvremenu, u okviru svojih samostalnih predstavljanja, privremeno realizovao deo skulptura iz venecijanskih projekata. Međutim, kako ističu iz galerije, sagledane kao deo prvobitnih predloga i zamisli, skulpture sada izložene oku posmatrača ukazuju i na moguću konceptualnu inverziju u kojoj je Venecijanski bijenale sa svojom složenom geopolitičkom pozicijom, istorijom i značajem, od početne postavke postao integralni element njegovih radova.

Biografski podaci beleže da je Antonijević (1969) osnovne i magistarske studije skulpture završio na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu. Na istom fakultetu je doktorirao 2014. sa temom „Korektivi oblika – vodič kroz skulptorske fenomene”. Svoje radove je izlagao samostalno u Salonu MSU u Beogradu, zatim u MSURS u Banjaluci i u MSUV u Novom Sadu. Od grupnih izlaganja treba izdvojiti izložbu u Nacionalnom muzeju savremene umetnosti u Bukureštu, zatim u MSU u Beogradu, na Štajerskoj jeseni u Gracu i na Oktobarskim salonima u Beogradu 2003, 2004. i 2006. Njegove skulpture nalaze se u brojnim javnim kolekcijama u zemlji i inostranstvu.

Komentari1
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Јоца
Радош је један од наших најбољих уметника средње генерације, инелигентан, иновативан и увек спреман да пораз претвори у победу.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.