Летелица названа „истрајност” (Perseverance) успешно је 18. фебруара слетела на површину Марса. Седам месеци путовања и знатно више месеци рада и планирања, као и великих новчаних улагања било је потребно да се мисија успешно оствари. „Истрајност” није слетела празна – са собом је понела једну врсту хеликоптера названог „генијалност” (Ingenuity), односно Марсовог хеликоптера који има шансу да постане прва летелица са елисaмa која ће летети кроз атмосферу Марса.
Хеликоптер је тежак 1,8 килограма и малих је димензија. На његовом развоју се радило шест година, а пројекат је од самог почетка био означен као невероватан. Инжењери НАСЕ знали су да је теоретски могуће летети кроз атмосферу Црвене планете, али нису знали да ли је изводљиво да се направи таква летелица која ће имати довољно снаге да лети, комуницира са контролним центром и преживи у екстремним временским условима који владају на површини Марса, преноси НАСА.
Научници су сагласни да су постигли велике резултате развојем ове врсте хеликоптера, иако су на том путу наилазили на велики број препрека које су у сваком тренутку могле да их зауставе у даљем развоју технологије.
„Генијалност” је издржао јаке вибрације током лансирања летелице крајем јула прошле године. У пробни лет неће кренути још месец дана, иако је летелица слетела на Марс. Наредних недеља научници ће обавити све потребне провере како би били сигурни да је летелица апсолутно технички спремна да обави први лет.

Марсов хеликоптер нема на себи инструменте за истраживање површине или атмосфере Марса. Он има само један задатак – да докаже да је могуће да успешно окреће елису и лети кроз веома ретку атмосферу Марса која поседује свега један одсто густине у односу на нашу.
„Генијалност” ће покушати да спроведе пет тестова током месец дана. Важност ове мисије мери се са првим успешним покушајима прављења летелица које су успеле да се одвоје од површине Земље и сигурно се вину у небо.
Мисија ће бити изузетно тешка због веома ретке атмосфере, због чега је летелица изузетно лагана, док су њене елисе знатно веће од ње саме и брже се крећу у односу на елисе хеликоптера на Земљи. Друга препрека могла би да буде веома ниска температура која ноћу пада на минус 90 степени Целзијуса, али то на летелицу неће утицати, јер је показала добре резултате приликом тестирања.
„Генијалност” је закачен испод ровера „истрајност” и заштићен је поклопцем како би остао неоштећен током слетања, док су обе направе безбедно смештене у капсули у којој су прешле пут дужине 471 милион километара од Земље до Марса.
Када буде дошло време, хеликоптер ће се одвојити од ровера, али ће остати у комуникацији с њим и контролним центром.
Хеликоптер ће летети по сопственом нахођењу уз употребу параметара кретања које су научници подесили док је био у лабораторији. Летелица поседује термостат који ће јој омогућавати да буде довољно загрејана, као и соларне панеле преко којих пуни батерије. Током лета анализираће податке са сензора који ће очитавати рељеф како би минимално скретао са своје путање.
Уколико постигне добре резултате, нова технологија омогућиће развој нових врста летећих возила које ће олакшати наредне мисије ка Марсу.