sreda, 14.11.2018. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 16:34

Iz Gordijevog čvora u brzi kružni tok

subota, 11.02.2012. u 22:00

Izgradnja podzemnih pešačkih prolaza, izmeštanje tramvaja i trolejbusa na obod prstena, tri saobraćajne trake u kružnom toku i još jedna u Bulevaru oslobođenja – moglo bi da budenovo saobraćajno rešenje Trga Slavija.

Ostvarenje ove zamisli je preduslov i za decenijama najavljivane estetske intervencije na tomjavnomprostoru.Do ideja za ulepšavanje doći će se arhitektonskim konkursom do kraja godine. Tada se očekuje, kaže Dejan Vasović, gradski arhitekta,i završetak glavnog saobraćajnog projekta i izbor izvođača radova, a rekonstrukcija Slavije počela bi sledeće godine.

– Reč je najpre o rešavanju saobraćajnog problema na Slaviji kako bi se smanjilegužve. Ideja jeda se pešaci kreću podzemnimprolazima,a da vozila ne moraju da zastajkuju pred zebrama.Izmeštanje tramvaja i trolejbusa u obodni prsten omogućava da se iz centra trga ukloni šuma stubova i kablova koji pridržavaju naponske vodove za ta vozila. Tako će se izbeći zagušenja u samoj raskrsnici i neće biti rizičnih „bliskih susreta” sa vozilima javnog saobraćaja – objašnjava Vasović.

Da bi se eliminisale gužve i zastoji na Slaviji koji, kako kaže Milan Vujanić, profesor Saobraćajnog fakulteta, za pola sata mogu da se preliju na čitav grad, najvažnije je da se poveća kapacitet izlaznih saobraćajnica.

–Slaviju treba produbiti na jedan ili dva nivoa ispod zemlje, skloniti pešake i povećati propusnu moć kružnog toka. Slavija će biti skupo rešenje, ali je neophodno da se s tim problemom uhvatimo u koštac. Mora da se radi tako da u vreme rekonstrukcije saobraćaj funkcioniše kao na „Gazeli” tokom popravke – smatra Vujanić.

U toku rekonstrukcije jednogod najvažnijih čvorišta saobraćaj neće biti obustavljen, tvrdiVasović.Biće postavljene privremene čelične konstrukcije za kretanje vozila preko raskopanih delova. Koliko će obnova potrajati, još se ne zna.

– Preciznije rokove imaćemo čim završimo glavni projekat. Sada ispitujemo mogućnost da se određeni elementi montiraju na licu mesta. Tako bismo skratili vreme radova – ističe Vasović.

Kada rekonstrukcija Slavije bude završena, napominje gradski arhitekta, to neće biti konačno saobraćajno uređenjejer njega nemože bitidok se ne definiše trasa metroa i uvede metro stanica,za šta je potrebno više godina.

– Da se do tada ne bismo svi gužvalina Slaviji, grad je rešio da unapredi saobraćaj,ali i da taj prostor istovremeno ulepša –kaže Vasović.

Ima li garancija da i ovaj konkurs neće ostati samo crtež na papiru?

– Novac je obezbeđen iz kredita evropskih banaka, u okviru finansiranja druge faze urbane rekonstrukcije Beograda. Poboljšavanje saobraćaja je nužno i prvi put se uporedo raspisuje arhitektonski konkurs kako bismo oplemenili Slaviju – precizira Vasović.

Daliborka Mučibabić

-----------------------------------------------------------

Sve će se vrteti oko fontane

Za sada je izvesno da će jedan od uslova arhitektonskog konkursa biti fontana u centru kružnog toka, a arhitekte treba da predlože i dizajn stubova za instalacije, izgled nadstrešnica, mobilijara, uređenje zelenih površina i javne garaže, ako ona ostane na sadašnjoj lokaciji. Planirano je da se zemni ostaci Dimitrija Tucovića prenesu u Aleju velikana,a bista izmesti na obod trga.


Komentari24
fdd2e
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Zoran Juzbašić
Očigledna je namera da se ugasi deo srpske istorije.Posle rušenja bioskopa "Slavija",sledi uklanjanje spomenika Dimitrija Tucovića.Ipak spomenik više govori od žuboraste fontane,koja bi trebala da nam dočara idilu demokratskih promena,uništavanjem srpske istorije i kulture.
Dusan Mitrovic
Moram ad se slozim sa vecinom komentara da kao prvo to bude medjunarodni konkurs.Drugo moraju postojat preduslovi ajedan je da se ima u vidu imetro u buducnosti.kao trece svakako da se moraju uzeti pesaci u obzit nesto slicno kao na Terazijama.Svaakako bi bilo da se sav saobracaj spusti ispod zemlje sem ramvaja i trolejbusa.Verovatno vise nego 2-300 milion evra ali to bi bilo resenje za ivek.Ostali prostor bi se lepo mogao udesiti ako sa fontanom i lepa zelena povrsina.Tako bi onda svo zagadjenje bilo odstranjeno.No poznajuci nas kakvi smo ti podzemni prolazi bi bili samo mesto za grafite i dzeparose i male preprodavce.Mozda je najbolje ostaviti kako je.....
Ratomir Vračerević
Vi u "Politici" se za svaki problem u saobraćaju obaraćate prof. Vujaniću, a on opet ima odgovor za sve.Profesor se inače bavi bezbednošču saobraćaja i veštečenjima saobraćajnih nezgoda, po čemu je i čuven (posetite sajt SF u Beogradu). U oblasti urbanizma i saobraćajnog projektovanja, pogotovo kružnih raskrsnica, uvaženi profesor nije pravi sagovornik, pa bi bilo najbolje kada bi ove teme prepustio nekom od kolega koji se time bave. Problem Slavije treba rešavati u dva koraka: 1. Uraditi kvalitetno saobraćajno rešenje kao uslov za arhitektonski konkurs 2. Potom raspisati konkurs sa strogim uslovima u pogledu saobraćajnog rešenja Ako se tako ne postupi desiće se "Prokop" koji je svojevremeno hvaljen kao neviđen uspeh naših urbanista i arhitekata, ili će proći kao prvonagrađeni rad za deonicu UMP-a od Autokomande do petlje "Šumice" , koji je u saobraćaknom pogledu potpuni promašaj, a u urbanističko-arhitektonskom fantazija za koju su autori našli inspiraciju u stripovima Aleksa Rejmoda
много предлога мало новца
Фонтана је огромна, али - како јој прићи, и да ли ће радити дуже од једне сезоне? Ово јесте Гордијев чвор. Како би било оставити шински саобраћај и пешаке на површини, а аутомобиле пребацити испод земље? То је скупо, али би тако Београд могао да добије велики, леп и проходан трг, са спомеником. Нисам за велике зграде около, треба нам сунца и отворен поглед.
dovedimo svet ideja kod nas! mr
Naš narod je ograničen,što zbog mentaliteta što zbog slabijeg poznavanja marketinških trikova i psihologije. Naravno da će turisti da gledaju u fontanu,i da je slikaju,i potraga za jeftinim provodom ništa ne umanjuje to.naravno da tu neće šetati milijarderi nego obični strani turisti uglavnom,a njima će svakako to biti interesantno.I kakve veze ako imaju sličnu kod kuće? Ne zaboravimo i pozitivni psihološki uticaj i na naše stanovništvo! ljudi! menjajte se vreme je da shvatite da je u vama problem a ne u strancima!

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Arhiva Impresum O nama Kontakt Pretplata Oglašavanje Pravila korišćenja Biznis Klub Pravila o privatnosti

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja