subota, 25.01.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 22:49
PREKO PUNE LINIJE

Prokletstvo ravnog druma

Skoro sve teške i tragične nesreće u ovoj godini u Srbiji dogodile su se na modernim auto-putevima i magistralnim saobraćajnicama
Autor: Toma Todorovićponedeljak, 09.12.2019. u 20:20
(Фото А. Васиљевић)

Niš – Na drumskim i železničkim saobraćajnicama na jugu i jugoistoku Srbije tokom ove godine živote je izgubilo dvadesetak osoba. Crni niz otpočeo je prvih dana februara teškom nesrećom na prelazu bez rampi, odnosno na ukrštanju regionalne drumske saobraćajnice i železničke pruge kod Donjeg Međurova. Voz je naleteo, udario i bukvalno presekao na pola autobus pun putnika u kojem su bili đaci niških srednjih škola i radnici firmi, preduzeća i fabrika u Nišu, koji su krenuli na nastavu ili posao. Osmoro putnika je poginulo, tridesetak teško i lakše povređeno.

Uz nadu da do kraja decembra neće biti težih udesa i nesreća, može se reći da se ova godina, uz sve udese, sudare i stradanja koja su se dogodila u međuvremenu, završava nedavnim tragedijama kod Niša. Onom na auto-putu između Niša i Aleksinca – kada je kamion natovaren drvnom građom u punoj brzini naleteo na kombi koji je stajao u zaustavnoj traci saobraćajne „žile kucavice”. Od 11 ljudi u kombiju – vozača i desetorice radnika – koji su u rano jutro 29. novembra iz Kragujevca krenuli u Leskovac na posao, trojica su izgubila živote, a osmorica zadobila teške povrede. I prekjučerašnjom, kada je između Niša i Doljevca automobil „be-em-ve” prešao u punoj brzini u levu kolovoznu traku i direktno udario u „ford” u kojem je smrtno stradao vozač, a dva putnika teško povređena...

Analizom ovih i ostalih ovogodišnjih udesa stručnjaci su utvrdili da su se skoro sve teške i tragične nesreće dogodile na ravnim putevima bez krivina i na modernim saobraćajnicama. A uzroci tragedija najčešće su „neoprezna i neprilagođena vožnja uslovima saobraćaja”.

Poslednjih dana čuju se na baš jasna tumačenja „da su na ravnom području i bez krivina moderne saobraćajnice, bar na osnovu teških posledica – prokletstvo”, odnosno „da na tim i takvim delovima puteva dolazi do opuštanja vozača i znatnog pada koncentracije, koja je mnogo veća na putevima gde je konfiguracija zemljišta na područjima kroz koje prolaze drugačija i gde ima krivina, gde nije baš moguće brzo voziti i gde su mnogo oprezniji oni koji su za volanom”.

Ne zna se jedino zašto se (uporno) ćuti o pokazateljima koji govore o tome da je na srpskim putevima mnogo neukih i neiskusnih za učešće u saobraćaju, a pritom i nevaspitanih, da je mnogo kabadahijskog ponašanja, previše nepoštovanja propisa, ograničenja i zabrana? Da je, prosto rečeno, disciplina u saobraćaju poslednja stvar na koju vozači misle.


Komentari11
a6ecc
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

dušan
Nije problem brzina ni loši vozači ni stara vozila nego politika. Kazne su samo način da se uteraju pare u budžet a ne neka prevencija. Kada policija i pravosuđe prvo zavede red u svom dvorištu i bahate i nasilne a zaštićene skloni sa ulica i puteva onda se možemo nadati smanjenju žrtava i na putevima i na trotoarima.
Сплет роткво пљуге Лашве
Свако време носи своје бреме. Ово данашње, у погледу друмског саобраћаја, има своје трендове, идеале, као и својеврсне, општеприхваћене фикс-идеје савремених возача, готово без обзира на узраст. Наиме, идеал је возити ауто-путем, широким, правим, "царским", и то што брже, на пример 150 (по могућству у просеку). Значи, возиш брзо, право, без по муке, те брзо и стигнеш. Шта се догодило с некадашњим идеалом релија "Сутјеска", фризираном заставом или сарајевском бубом и исказивањем возачког умећа?
Nis Rados
Није увек бахата вожња ни алкохол узрок удеса. Често се ради о грешки. Пре неки дан, возим из правца Равног Гаја ка Крагујевцу. Кад се спустиш са Вучковице постоји прав део пута. Испред мене аутобус, није пуна, нема никог и крећем у претицање. Кад сам дошао до половине аутобуса, иза кривине, која је још увек далеко, појављује се возило. Врло брзо стиже до мене, не могу да се вратим у десну траку. Аутобус не успорава ни онај из супротног правца. Срећом успевам да обиђем бус и избегнем удес.
Nerazumno ponašanje vozača i uvijek drugi kriv!
A ti prije krivine pretičeš! Mnogo vozača to radi u nadi da će auto iz suprotnog pravca kočiti. Kada si vidio auto, zašto nisi TI kočio i vratio se iza autobusa? Imao si sreće jer vjerovatno je autobus kočio jer je bio prazan. A šta se događa kada je autobus pun ili kamion natovaren? Kakav ti je auto, kog ubrzanja? Za koliko vremena na toj brzini možeš autobus preteći? Pogledaj na YT kako kamion u Sloveniji kočio, dolazio mu auto iz suprotnog pravca! Kamion se zapalio, srušio u provaliju!
Preporučujem 7
Боривоје Банковић
Пре неколико година сам за длаку избегао старца који је у зауставној траци везивао кауч за кров "ладе" или "заставе", док ме је обилазио нисколетећи објекат. Није проклетство равног друма, већ је проклетство одсуства здравог разума и контроле. Јесте вожња ауто-путевима заморнија јер тражи већу концентрацију, али су они и даље много безбеднији од локалних и магистралних путева, где има много више несрећа. Последњи пасус је потпуно тачан. Сувише је неваспитаних и бахатих.
stanislavsr
Slično se dešavalo, na primer, u Nigeriji. To samo znači da nisu krivi putevi nego bahati i fivlji vozači.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja