subota, 06.06.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
utorak, 07.04.2020. u 15:00 Daliborka Mučibabić

Vlasnici „Marine Dorćol” plaćaju arhitekte za linijski park

Izradu idejnog rešenja za uređenje 4,6 kilometara između Beton hale i Pančevačkog mosta finansiraće kupac lokacije pored Dunava jer pre završetka tog posla ne može otvoriti svoje gradilište
Будућа изградња не сме да угрози и оштети визуре и вредности једног од бисера индустријске архитектуре − Термоелектрану „Снага и светлост” (Фото: Д. Мучибабић)

„Sebre Marina Dorćol”, kompanija povezana sa firmom koja je prošlog septembra kupila „Marinu Dorćol”, finansiraće izradu idejnog rešenja za budući linijski park − 4,6 kilometara između Beton hale i Pančevačkog mosta. To je juče za naš list potvrdio Marko Stojčić, gradski urbanista. Ta kompanija praktično će isplatiti tromesečne honorare mladim arhitektama okupljenim u deset timova, koji su pre dva meseca izabrani na svojevrsnom pozivnom konkursu da urede zapušteni prostor između grada i reka.

− „Sebre Marina Dorćol” platiće bruto oko 30 miliona dinara da bi 55 mladih arhitekata do 40 godina izradilo idejno rešenje za linijski park i to je plata za sve članove timova. Ta firma priprema ugovore sa izabranim arhitektama i nadamo se da će projektovanje početi ne ovog meseca, kako je to bilo planirano pre pandemije virusa korona, nego u junu. To znači da se taj deo posla pomera za oko dva meseca – ističe Stojčić.

Ono što se neće promeniti je to da će idejno rešenje biti osnov za plan detaljne regulacije linijskog parka koji bi trebalo da bude usvojen do kraja godine, a gradnja će početi sledeće. Dve godine biće potrebne dok Beograđani ne dobiju novi višenamenski park po uzoru na njujorški Haj lajn, koji će imati pešačke i biciklističke staze, vrtić u prirodi, terene za sport, klupe za odmor...

Tih 4.600 metra izdeljeno je na deset celina i svakom timu pripao je jedan deo prostora koji će urediti. Arhitekte „Inka” studija, koje su projektovale novu Palilulsku pijacu, oblikovaće deo kod „Marine Dorćol”, čiji je vlasnik prvi partner grada u ovom projektu.

„Sebre Marina Dorćol” nije se otvorila na lepe oči nego je pre svega imala interes da finansira idejno rešenje buduće oaze koja će se protezati uz Dunav. Jer, pre nego što bude usvojen plan detaljne regulacije linijskog parka, novi vlasnici „Marine Dorćol” neće moći da otvore gradilište, kaže Stojčić.

– Na trasi linijskog parka nalazi se veliki broj privatnih kompanija koje imaju interes da park bude izgrađen, budući da će vrednost njihovih nekretnina sigurno skočiti, zbog čega smo predložili da svaka kompanija donira novac spram svojih mogućnosti. Očekujemo da ćemo na taj način prikupiti oko 50 odsto potrebnih sredstava za realizaciju ovog projekta čija je vrednost, prema grubim procenama, između 40 i 50 miliona evra – podseća gradski urbanista.

Rođene u istom danu, od istog vlasnika i sa istim direktorom

Kompanija „MD investments 2000”, novi vlasnik „Marine Dorćol”, registrovana je 28. decembra 2018. godine sa sedištem u Ulici kneza Višeslava 88, a njena pretežna delatnost je izgradnja stambenih i nestambenih zgrada, podaci su Agencije za privredne registre. Direktor je Peter Dajko, a „MD investments 2000” u vlasništvu je firme „Sebre holding as”, osnovane u Pragu u Češkoj Republici. Dajko je i direktor „Sebre Marina Dorćol”, čiji je stoprocentni vlasnik „Sebre holding as”, i registrovana je istog dana kada i „MD investments 2000”, stoji na APR-u.

Češka „Sebre”, prema pisanju medija pre tri godine, kupila je deo „Avala filma” i ima 40 odsto vlasništva u „Avala studiosu”. Peter Dajko direktor je i „Avala studiosa”.

Češki arhitekta projektuje na Dorćolu

Kompanija „MD investments 2000” kupila je od grada četiri hektara – lokaciju „Marinu Dorćol” od 40.738 kvadratnih metara pored Dunava − za 3,86 milijardi dinara. To je bila početna procenjena tržišna cena za ceo kompleks. U budžet grada vlasnik treba da plati i doprinos za uređivanje građevinskog zemljišta u iznosu od oko deset miliona evra. Na toj dorćolskoj adresi može da podigne ukupno 76.000 kvadrata i smesti stanove, komercijalne i sportske sadržaje, zelene površine sa drvoredom u javnom korišćenju, koji su predviđeni Planom detaljne regulacije iz 2005. godine. Investitor ima obavezu da izradi urbanistički projekat za ceo kompleks i akvatoriju i da za svaku buduću intervenciju u tom prostoru pribavi saglasnost gradskog Zavoda za zaštitu spomenika kulture. Razlog je taj što se marina Dorćol i parcele na kojoj se nalazi pripadaju spomeniku kulture Termoelektrane „Snaga i svetlost”, objekta sagrađenog od 1930. do 1932. godine, prepoznatljivom po portalnom kranu sa rukavcem koji čini veliku mostnu, rešetkastu konstrukciju. Drugim rečima, buduća izgradnja ne sme da ugrozi i ošteti vizure i vrednosti jednog od bisera industrijske arhitekture.

− Projekat buduće „Marine Dorćol” radiće jedan od najboljih čeških arhitekata Stanislav Fijala – tvrdi Marko Stojčić, gradski urbanista.

Komentari5
b56f5
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Djordje
Mnogo je zloupotreba i nepravilnosti. Akvatorij se po zakonu ne sme prodati nikome. Marina Dorcol je oteta. Pod parolom "Beograd silazi na reke" se zidaju kule koje narusavaju izgled najstarijeg gradskog jezgra (hotel Mona), a projektom iz gornjeg teksta pravi se zid kojim se Beograd odvaja od reka. Vise se Dunav ne moze videti sa dorcolske padine. Privatizuje se obala. Provetravanje Dorcola vetrovima koji duvaju duz recnog korita se onemogucuje i povecava se zagadjenje grada. Sramota
Milos
@ocajni dorcolac. Kakva privatizacija obale Save i Dunava, o cemu vi pricate!? I ko vam brani, mozete slobodno da prosetate Promenadom. l ako cemo iskreno, super izgleda ceo taj potez, Savamala sa obnovama i novim zgradama, Beton hala sa Pasarelom i parkicem, uredjenim setalistem, Kosancicev venac, Karadjordjeva. Te price o vetrovima i zakljanjanju su besmislice. Obala ostaje tu gde je, a Beograd se sredjuje i izgleda sve lepse i lepse, svidelo se to nekome ili ne. Puna podrska za projekte.
ocajni dorcolac
Milos@ Dorcol nikad nije bio "zagadjen, " kao ni Savamala, bili su to neodrzavani delovi grada, ali su plenili svojom istorijom arhitekturom i sarmom starog Beograda! Trebalo ih je samo obnoviti i oplemeniti a nikako zidati kule i zatvarati gradu izlaz na sad vec privatne obale Save i Dunava. O novoj Paliluskoj pijaci, ne mogu ni da komentarisem, pogresan projekat na pogresnom mestu.
Prikaži još odgovora
акшерг
Не видим да се планирају нове комуникације - неопходан булевар од Дунавске улице, трамвај … Много станова, а прилазне улице уске. Зеленила има доста, ту је велика река, шеталиште …

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja