sreda, 14.04.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
nedelja, 28.02.2021. u 20:37 Marijana Avakumović
Portret bez rama: Tomislav Momirović

Prvi penal

Томислав Момировић (Д.Стојановић )

Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović, startovao je prilično ofanzivno. Pripala mu je neslavna uloga – da ganja rokove. A to je ona disciplina u kojoj smo najtanji.

U maniru njegovog prethodnika Milutina Mrkonjića, sav bes je iskalio na graditeljima obilaznice oko Beograda. Ova melodrama pred kamerama verovatno je trebalo da posluži kao alibi i skine sa njega odgovornost ako krene po zlu i tunel Lipak ne bude otvoren na vreme. Mada kašnjenje od dve nedelje nikoga ne bi razočaralo, jer smo oguglali na sva neispunjena obećanja, a bilo ih je na pretek u poslednjih pet decenija, koliko se gradi famozna obilaznica oko Beograda.

Za njega je pak ovo vatreno krštenje. Posle održane lekcije, odsečnog i strogog tona, usledilo je krišom snimljeno ministrovo obraćanje, neprimerenim rečnikom, putarskim vukovima Zoranu Drobnjaku, direktoru „Puteva Srbije”, i njegovim saradnicima, u kojem molećivo kaže: „Ovo mi je prvi penal, nemojte da me prodate.” Bez obzira na to što Momirović tvrdi da je bio još oštriji prema radnicima dok je radio u privatnom sektoru, te da neće dozvoliti da izvođači radova diktiraju rokove, on vrlo dobro zna da Mesi i Ronaldo, kako je nazvao Drobnjaka i njegove saradnike, suvereno vladaju srpskim drumovima.

Mnoge su ministre ispratili i mogu da mu pomognu da ispuni očekivanja, koja nisu mala. Resor koji vodi treba da bude motor rasta bruto društvenog proizvoda i on dobro zna da su nedavne kritike Aleksandra Vučića i bez izgovaranja njegovog imena bile upućene i na njegovu adresu. Molba predsednika Srbijae ministrima da više rade, a ne samo da čekaju petak, ministru građevinarstva nije teško pala. I sam je svojevremeno na društvenoj mreži „Tviter” iznosio stav da mora da se radi 12 sati dnevno da bi se uspelo.

Pažnju javnosti, a možda i predsednika Srpske napredne stranke, skrenuo je svojim objavama na „Tviteru”. Često je podržavao poteze vlade, pa mu se prebacuje da se tako preporučivao. Zapažen je njegov stav da ne treba povećavati minimalnu zaradu radnicima, jer će to naterati poslodavce da otpuštaju ljude.

Optuživao je mlade da neće da rade, ali i pozivao državu da bogatima poveća poreze. Priznao je da je tendenciozno bio agresivan i provokativan kada je napisao da oni koji žele da ograniče radno vreme, odnosno uvedu neradnu nedelju – nisu normalni, jer drugačije ne bi uspeo da digne prašinu i pošalje poruku. Zbog ovakvih stavova je zaradio epitet surovog kapitaliste koji je pri tom rođen sa zlatnom kašikom.

On je jedan od dva naslednika modne kompanije „Mona”, koju su napravili njegovi roditelji Nada i Đorđe Momirović. Po obrazovanju je pravnik, a u porodičnom biznisu je bio zadužen za vođenje hotela iz „Mona grupe”. Ako se izuzme gradnja hotela „Mona plaza” na Dorćolu, koji je prošle godine završen, u profesionalnoj karijeri nije imao mnogo dodirnih tačaka sa saobraćajem i infrastrukturom. Povodom njegovog imenovanja na mesto ministra građevinarstva Vučić je rekao da je Toma Momirović spreman da prihvati udarce političkih i ekonomskih neznalica.

Komеntari16
3e62e
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Nenad
Ljudi bez obrazovanja znanja postavljaju se na najodgovornija mesta sto cak dovodi do ljudskih zrtava
milan ćurić
Zbog ovakvih ljudi, vlasnika sile i kapitala, ponižavajućeg odnosa prema radnicima, nekada u doba "cvetanja" kapitalizma, radnička klasa je dizala revolucije. Izborili su se za osmočasovno radno vreme, stvorili svoja sindikalna udruženja, a danas od toga nemaju ništa. U konkretnom slučju ministar je pokazao krajnje nevaspitanje i aroganciju.
Muradin Rebronja
Radničku klasu su izmislili komunisti, a sebe proglasili za "avangardu". Radni ljudi, svi koji žive od svog rada, i ovaj Ministar, je ispravno. A radni ljudi se dele na nestručne, stručne i radnike znanja. Niko se naučen rodio nije i počinje od nestručnog (kod nas perača suđa, pomoćnog kuvara ili konobara), stručnog (kod nas kuvara ili konobara) i radnika znanja (kod nas šefa kuhinje koji zna da kreira profitabila jelovnik i menadžera restorana koji zna da organizuje prodaju na najbolji način).
Дејан
Да, било је боље када се одомаћила изрека “никада не можеш толико мало да ме платиш колико мало могу да радим”. Тада се “радило” осам сати, част великом броју поштених. Маните се тих прича о капитализму. Кинези живе у комунизму а раде по цео дан 7/7. Западни свет је изборио права и ужива у њима али утакмицу неће добити у конкуренцији радника из Азије. Да ли је по Вашем мишљењу Министар требало да их хвали и награђује што арче наш новац без одговорности?
Natalija
Nije dorastao zadatku....... pre svega nije inzenjer sto treba d bude uslov za ministra grajdjevin i saobracaja. toliko.
Дејан
@Zoran И сам са по дипломи дипл. маш. инжењер те мислим да знам шта говорим. Министар има друкчије одговорности од стручно техничке. Памтим сигурно дуже него Ви. У послератној ФНРЈ на челу министарства су били често и слабије образовани људи али њихов задатак је био да окупе најспособније и да им обезбеди све шта је било потребно. Резултат: рекордан опоравак индустрије! Погледајте биографије водећих људи светских фирми у индустрији па ће Вам можда бити јасније о чему причам.
Zoran
Dejane, hocete reci da nije vazno poznavanje struke, tj da bi takodje bilo bolje da menedzeri (npr. sa Megatrenda) upravljaju bolnicama ili masinskom industrijom. Pa kako se ranije uspesno radilo radilo kada zanimanje menadzer nije ni postojalo i kada su za poznavanje ugovora bili odgovorni kako pravnici tako i inzenjeri?
Prikaži još odgovora
Милош
Добро је да неко устане у заштиту радника, поготову у грађевинарству. Не знам због чега ПОЛИТИКА објављује анонимне текстове. Зар се аутор овога текста плаши да стави своје име и презиме? Тако би знали да онај ко пише, стоји иза својих речи. А овако, "анонимна дојава", цинкарење. Ако су новинари "седма сила" а јесу, због чега се стиде те своје силе. Било би лепо угледати овај коментар.
Dušan
Tekst pokazuje sav realiti šou naše stvarnosti, čak i tamo gde postoje samo realni problemi.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja