Уторак, 28.06.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

Шест кинеских модела за ФАП

Прибој – Камиони компаније „Донг фенг“ из Кине, европског изгледа и са „евро 5” моторима, вероватно ће крајем године почети да се склапају у прибојском ФАП-у и продају на тржиштима југоисточне Европе. Предвиђена је испорука шест различитих модела камиона из те фирме у Прибој, од којих први модел, као доказ озбиљне кинеске заинтересованости за овај посао, већ путује бродом ка Србији. Последњих месеци трају интензивни разговори представника „Донг фенга“ и ФАП-а о пословно-техничкој сарадњи, према Акционом плану на који су сагласност дали Министарство економије и министар Млађан Динкић.

Ово нам је у разговору за „Политику“ потврдио мр Мирко Стојовић, генерални директор прибојске „ФАП корпорације“.

– Три различите кинеске делегације у последње време боравиле су у ФАП-у. Те тимове чинили су представници руководства компаније „Донг фенг“, која годишње производи 1.300.000 возила од чега 300.000 камиона, и стручњаци за различите области. Разговора се о испоруци шест типова њихових камиона чије би склапање почело у Прибоју у последњем кварталу ове године, по принципу ЦКД монтаже. Истовремено, они почињу испитивање и тржишта на којима су возила ФАП-а традиционално присутна: тржиште југоисточне Европе, Русије, арапских и афричких земаља, како би тих шест модела ту понудили – обелодањује суштину разговора Мирко Стојовић.

На питање каквог су квалитета кинески модели камиона, да ли су на нивоу европских и оних какве прибојска фирма прави, директор ФАП-а одговара:

– Према размењеним подацима, Кинези су обећали да ће моћи да производе ове типове возила са „евро 5” моторима који ће задовољити европске прописе, што је и услов пласмана на европско тржиште. Радиће их по угледу на енглеске „каминс“ моторе. И кабине камиона „Донг фенга“, на основу увида у проспектни материјал, дизајниране су по угледу на европска теретна возила, у духу савремених решења произвођача из Европе.

Према Стојовићевим речима, садашње стање у ФАП-у није препрека за Кинезе да уђу у овај посао, оно задовољава њихове почетне потребе. О могућој годишњој производњи и инвестиционим улагањима у обнављање опреме тек ће бити речи, мада у разговорима представници „Донг фенга“ помињу количину од неколико хиљада камиона који би се у Прибоју склапали. Наравно, ваља све то прецизно утврдити, а Кинези су управо доставили и предлог уговора о пословно-техничкој сарадњи, на тридесетак страна (превођење је у току), и то на основу Акционог плана усаглашеног с Министарством економије. Крајем месеца, на Сајам камиона у Београду долази и заменик генералног директора „Донг фенга“, па ће тада бити детаљнијег усаглашавања.

– Ствари, дакле, иду својим током и ми се надамо позитивном исходу. А управо је ова пословно-техничка сарадња предуслов за разговоре о приватизацији ФАП-а – напомиње Мирко Стојовић.

Иначе, читав Прибој, одавно осиромашен, једна од најнеразвијенијих општина у Србији откако је ФАП још у доба санкција посрнуо, једину шансу за бољитак види у доброј приватизацији своје највеће фабрике. У ФАП-у је тренутно запослено око 1.600 радника, а од тог броја за одлазак из фирме по још једном у низу социјалних програма ових дана се добровољно пријавило 250 људи.

– Ми у ФАП-у желимо да што пре дође до позитивног исхода разговора са компанијом из Кине, да се приватизација брзо обави. Времена за чекање више нема – сумира директор Мирко Стојовић.

Бранко Пејовић

Коментари0
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.