Шест кинеских модела за ФАП
Прибој – Камиони компаније „Донг фенг“ из Кине, европског изгледа и са „евро 5” моторима, вероватно ће крајем године почети да се склапају у прибојском ФАП-у и продају на тржиштима југоисточне Европе. Предвиђена је испорука шест различитих модела камиона из те фирме у Прибој, од којих први модел, као доказ озбиљне кинеске заинтересованости за овај посао, већ путује бродом ка Србији. Последњих месеци трају интензивни разговори представника „Донг фенга“ и ФАП-а о пословно-техничкој сарадњи, према Акционом плану на који су сагласност дали Министарство економије и министар Млађан Динкић.
Ово нам је у разговору за „Политику“ потврдио мр Мирко Стојовић, генерални директор прибојске „ФАП корпорације“.
– Три различите кинеске делегације у последње време боравиле су у ФАП-у. Те тимове чинили су представници руководства компаније „Донг фенг“, која годишње производи 1.300.000 возила од чега 300.000 камиона, и стручњаци за различите области. Разговора се о испоруци шест типова њихових камиона чије би склапање почело у Прибоју у последњем кварталу ове године, по принципу ЦКД монтаже. Истовремено, они почињу испитивање и тржишта на којима су возила ФАП-а традиционално присутна: тржиште југоисточне Европе, Русије, арапских и афричких земаља, како би тих шест модела ту понудили – обелодањује суштину разговора Мирко Стојовић.
На питање каквог су квалитета кинески модели камиона, да ли су на нивоу европских и оних какве прибојска фирма прави, директор ФАП-а одговара:
– Према размењеним подацима, Кинези су обећали да ће моћи да производе ове типове возила са „евро 5” моторима који ће задовољити европске прописе, што је и услов пласмана на европско тржиште. Радиће их по угледу на енглеске „каминс“ моторе. И кабине камиона „Донг фенга“, на основу увида у проспектни материјал, дизајниране су по угледу на европска теретна возила, у духу савремених решења произвођача из Европе.
Према Стојовићевим речима, садашње стање у ФАП-у није препрека за Кинезе да уђу у овај посао, оно задовољава њихове почетне потребе. О могућој годишњој производњи и инвестиционим улагањима у обнављање опреме тек ће бити речи, мада у разговорима представници „Донг фенга“ помињу количину од неколико хиљада камиона који би се у Прибоју склапали. Наравно, ваља све то прецизно утврдити, а Кинези су управо доставили и предлог уговора о пословно-техничкој сарадњи, на тридесетак страна (превођење је у току), и то на основу Акционог плана усаглашеног с Министарством економије. Крајем месеца, на Сајам камиона у Београду долази и заменик генералног директора „Донг фенга“, па ће тада бити детаљнијег усаглашавања.
– Ствари, дакле, иду својим током и ми се надамо позитивном исходу. А управо је ова пословно-техничка сарадња предуслов за разговоре о приватизацији ФАП-а – напомиње Мирко Стојовић.
Иначе, читав Прибој, одавно осиромашен, једна од најнеразвијенијих општина у Србији откако је ФАП још у доба санкција посрнуо, једину шансу за бољитак види у доброј приватизацији своје највеће фабрике. У ФАП-у је тренутно запослено око 1.600 радника, а од тог броја за одлазак из фирме по још једном у низу социјалних програма ових дана се добровољно пријавило 250 људи.
– Ми у ФАП-у желимо да што пре дође до позитивног исхода разговора са компанијом из Кине, да се приватизација брзо обави. Времена за чекање више нема – сумира директор Мирко Стојовић.
Бранко Пејовић
Подели ову вест

Комeнтар успeшно додат!
Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.