Колико кафе је превише
За многе потрошаче не постоји ни могућност да помисле да пију превише кафе. Међутим, када се исто питање постави стручњацима, одговор је нешто другачији. Према најновијим студијама, потрошачи који дневно попију шест и више кафа могу озбиљно угрозити здравље, преноси амерички „Конзјумер њуз”. Кафа је, како наводе, најчешће конзумиран стимуланс на свету – разбуђује, појачава енергију и побољшава концентрацију, међутим, превише кофеина дневно може да се сматра озбиљним ризиком по здравље.
– Истраживања су показала да се већина људи слаже да, уколико пију много кафе, осећају раздражљивост и нервозу, а управо таква стања могу да указују да организам поручује да му је доста – каже ова научница и додаје да је тим истраживача дошао до озбиљних сазнања да прекомерна конзумација кафе повећава ризик од кардиоваскуларних болести. Истраживања су отишла и даље, па су стручњаци покушавали да установе да ли генетика може да утиче на то како кофеин утиче на организам и које здравствене проблеме би могао да изазове. Зато су спровели истраживања на око 350.000 грађана од 37 до 73 године. Испоставило се да се код једног дела њих кофеин у организму преради четири пута брже, али због генетских предиспозиција то није играло битнију улогу у могућности да се развију кардиоваскуларне болести.
Они који су пили једну до две шоље кафе дневно нису били под повећаним ризиком од кардиоваскуларних обољења, док су они који су пили више од шест кафа дневно имали већи ризик по здравље.
– Препорука је да се потрошачи ограниче на мање од шест шоља кафе дневно, поручили су истраживачи. Истраживања су у претходним годинама показала, такође, да кофеин има и позитивних ефеката по здравље. Умерено конзумирање повезано је, кажу, са дужим животним веком, смањеним ризиком од преране смрти, смањеним ризиком од Паркинсонове и Алцхајмерове болести.
Подели ову вест
Комeнтар успeшно додат!
Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.


