Уторак, 07.12.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа

Штада наставља раст и у овој години

Зграда Штаде у Немачкој (Фотографије Хемофарм)

Упркос изазовима који су настали због пандемије COVID-19, Штада група, у оквиру које послује и Хемофарм, у првој половини ове године надмашила је трендове у индустрији – компанија је остварила пет одсто коригованог раста продаје у износу од 1,5 милијарди евра у односу на пад тржишта од –1,8 одсто.

Улагање више од једне милијарде евра током прошле године у аквизиције попут Walmarka (пословање са додацима исхрани), бивши портфолио Такеде у Русији и Заједници независних држава као и преузимање лиценце за производ за лечење касног стадијума Паркинсонове болести, резултирало је да Штада током прве половине 2021. расте више од својих најближих конкурената.

Према подацима агенције за истраживање глобалног тржишта IQVIA, Штада је побољшала своју позицију међу првих пет компанија у Европи у делу препарата који се купују без рецепта и у првој половини 2021. заузела четврто место, а на идентичној (четвртој) позицији је и кад је реч о сектору малопродаје производа на рецепт и болничких лекова.

Поводом овогодишњи резултата, генерални директор Штаде Петер Голдшмит је истакао: „Поносан сам на све наше запослене који су показали велику ангажованост како би се одржало редовно снабдевање тржишта лековима. Наша јединствена култура позиционира нас као партнера од поверења”.

Иако су услови трговања у Немачкој остали тешки због ефеката пандемије, Русија као друго највеће тржиште Штаде, премашила је очекивања, а након аквизиције Такеде локално пословање компаније доспело је на прву позицију у руском сектору здравствених производа широке потрошње. Штада је постала лидер у овој области и у Белгији, а сада је међу прве три на неколико тржишта попут Чешке.

„Иако су рестрикције које се тичу пандемије попустиле у бројним земљама услед све веће стопе вакцинације, на многим тржиштима очекујемо споро враћање на норме пре пандемије. Још увек постоји неизвесност шта то значи за развој тржишта у другој половини године”, рекао је Голдшмит.

Петер Голдшмит, генерални директор Штаде

Штадина позиција међу прве четири компаније за здравствене производе широке потрошње у Европи додатно ће бити ојачана кроз две трансакције са компанијом Санофи. Компанија се договорила да од Санофија купи 16 брендова, а ова трансакција која је дошла након након Штадине прошлогодишње аквизиције 15 брендова од компаније GSK, треба да буде завршена током трећег квартала 2021.

Даље, Штада ће почевши од новембра ове године пословати као локални партнер за дистрибуцију дела портфолија компаније Санофи у 20 европских земаља укључујући Србију. Споразум покрива приближно 50 реномираних брендова здравствених производа широке потрошње које Санофи тренутно прометује.

Компанија је недавно најавила и партнерство са шведским Calliditas са циљем регистровања и прометовања прве икада одобрене терапије у Европској унији за хроничну аутоимуну болест бубрега IgA нефропатију (IgAN).

„Приступом високо квалитетним лековима, Штада свакодневно доприноси одрживости здравствених система широм света. Недавним пријемом у чланство Глобалног договора Уједињених нација, Група је показала и своју подршку циљевима одрживог развоја УН, посебно циљу 3 који се односи на добро здравље. Објављивање нашег Здравственог извештаја такође представља допринос разговорима о здравственим политикама заснованим на научно верификованим подацима које смо добили од 30.000 учесника у 15 земаља Европе”, закључио је рекао је Голдшмит.

Раст продаје

Захваљујући органском расту и аквизицијама, Штада је остварила константан раст продаје коригован у односу на валуте од 5 одсто у износу од 1,51 милијарди евра у првој половини 2021. године, што је једнако 3 одсто пријављеног раста продаје у односу на претходну годину. До овог раста је дошло упркос томе што подаци IQVIA показују смањење европског тржишта фармацеутских производа који нису заштићени патентом од –1,8 одсто.

Док је коригована зарада пре камате, пореза, амортизације и депрецијације (EBITDA) опала за -9 одсто на 309,5 милиона евра током шест месеци ове године, на коју су утицали ефекти канала у упоредном периоду у 2020. на почетку пандемије, извештајна EBITDA је порасла за 22 одсто на 330,3 милиона евра са нижим специјалним ефектима у односу на претходну годину.

Промотивни текст

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.