Недеља, 27.04.2025. ✝ Верски календар € Курсна листа

Ради нова црпна станица

Следи рушење старе, а у децембру и коначно пуштање у саобраћај коловозног и трамвајског коридора Савска –Немањина, и то уколико не буде нових померања рокова
Главна препрека на Савском тргу, на коме су припремни радови почели у лето 2019, а главнина посла исте јесени, све ово време, била је стара црпна станица која одолева на траси недовршених нових саобраћајница (Фото: Д. Алексић)

Нова црпна станица на Савском тргу после вишемесечних провера и пробног рада званично је пушена у рад, после чега напокон следи рушење старе, потврдио је за наш лист Горан Весић, заменик градоначелника. Како прецизира, добио је обећање од компаније „Београд на води”, која финансира реконструкцију Савског трга, да ће саобраћај између Савске и Немањине, и аутомобилски и аутобуски и трамвајски, бити пуштен почетком децембра.

Упитан зашто се тако дуго чека на посао од којег зависи завршетак обнове Савског трга, Весић каже да пробе нове станице, једне од највећих у престоници, трају од августа и да је она пре него што преузме функцију старе морала да се тестира под одређеним условима: – када су ниске, а када високе воде и да је киша која је падала претходних дана помогла да нови објекат коначно проради.

Да ли су кишовито време мајстори на Савском тргу призивали није познато, али да су се чекале додатне падавине како би се финално испитао рад нове црпне, недавно нам је указао и главни градски урбаниста Марко Стојчић. Јер, како је тада рекао, киша која је дотад падала није била довољна како би могла да се провери нова црпна станица на Савском тргу, од чијег пуштања у рад је и зависио завршетак највећег београдског трга испред некадашњег здања Главне железничке станице. Да би се ставила тачка на пројекат започет пре две године, управо морају да се заврше саобраћајнице, а то је немогуће док багеристи не закуцају на врата старе црпне и та врата као и остатак конструкције те станице сравне са земљом.

Главна препрека на Савском тргу, на коме су припремни радови почели у лето 2019, а главнина посла исте јесени, све ово време, била је стара црпна станица која одолева на траси недовршених нових саобраћајница.

Да је то један од главних предуслова за наставак радова, познато је месецима јер у граду су у више наврата истицали како је неопходно да се детаљно обаве испитивања рада новоизграђене станице и да ће тек када она буду показала да је све у реду, моћи да се руши стара станица у непосредној близини и да ће онда убрзо бити завршени преостали радови на Савском тргу. Али почетак пробних испитивања нове станице и рушење старе орочавани су и реорочавани у више наврата.

Ако надлежни коначно више не буду демантовали сами себе у погледу рокова за Савски трг и ако заиста посао са саобраћајницама на потезу Савска–Немањина буде готов у наредних двадесетак дана, ни ту није крај. Јер грађани треба да имају на уму да је остало да се поплоча део трга на углу са Савском.

На овом тргу, након дуже паузе, последњих седмица је коначно више мајстора, који су углавном на делу коловоза у зони старе црпне станице.

Осим дела трга ка Савској улици, још није завршено ни парче на граници Савског трга и Карађорђеве, то јест потез од споредног улаза у некадашњу Главну железничку станицу до БАС-а. И ту се месецима ради, али све то је далеко од завршетка, у шта се уверила и наша екипа.

Недовршени Савски трг са делом новоизграђених саобраћајница (онима ка Карађорђевој) отворен је свечано на Савиндан ове године. Убрзо је најављено да ће необновљени део трга бити завршен у току пролећа, да би коју седмицу касније било очито да од тога неће бити ништа. У међувремену је на трг почео да пристиже мобилијар, а као разлог за померање наставка радова навођени су пробни рад нове црпне станице и рушење старе.

 

 

Коментари4
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Бранислав Станојловић
Једва чекам! Нисам возио Савском скоро 6 деценија.
Kopčanje pozadi
Pa, Marko, šta da kažem? Kaži, Gorane, da se čekala kiša. Kažeš ti, posle ponovim ja i svi poveruju u to...
Зоран Чачак (пишимо ћирилицом)
Зар нова црпна станица није могла бити направљена НА САМОМ ПОЧЕТКУ, па да се за ТРИ године тестира до миле воље и сачека спремно крај радова? Али кад видим како изгледа "спој" плочника на новом "Тргу" и Старе железничке станице, схватам да постављам глупо питање!
Милош
По питању реконструкције/ревитализације зграде Поште по Коруновићевом пројекту су сви утишали. Не знам да ли је то добро или лоше. Има ли икаквих података о решавању стања недовршених стамбених зграда које енормно руже Трг?

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.