Petak, 28.01.2022. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Radi nova crpna stanica

Sledi rušenje stare, a u decembru i konačno puštanje u saobraćaj kolovoznog i tramvajskog koridora Savska –Nemanjina, i to ukoliko ne bude novih pomeranja rokova
Главна препрека на Савском тргу, на коме су припремни радови почели у лето 2019, а главнина посла исте јесени, све ово време, била је стара црпна станица која одолева на траси недовршених нових саобраћајница (Фото: Д. Алексић)

Nova crpna stanica na Savskom trgu posle višemesečnih provera i probnog rada zvanično je pušena u rad, posle čega napokon sledi rušenje stare, potvrdio je za naš list Goran Vesić, zamenik gradonačelnika. Kako precizira, dobio je obećanje od kompanije „Beograd na vodi”, koja finansira rekonstrukciju Savskog trga, da će saobraćaj između Savske i Nemanjine, i automobilski i autobuski i tramvajski, biti pušten početkom decembra.

Upitan zašto se tako dugo čeka na posao od kojeg zavisi završetak obnove Savskog trga, Vesić kaže da probe nove stanice, jedne od najvećih u prestonici, traju od avgusta i da je ona pre nego što preuzme funkciju stare morala da se testira pod određenim uslovima: – kada su niske, a kada visoke vode i da je kiša koja je padala prethodnih dana pomogla da novi objekat konačno proradi.

Da li su kišovito vreme majstori na Savskom trgu prizivali nije poznato, ali da su se čekale dodatne padavine kako bi se finalno ispitao rad nove crpne, nedavno nam je ukazao i glavni gradski urbanista Marko Stojčić. Jer, kako je tada rekao, kiša koja je dotad padala nije bila dovoljna kako bi mogla da se proveri nova crpna stanica na Savskom trgu, od čijeg puštanja u rad je i zavisio završetak najvećeg beogradskog trga ispred nekadašnjeg zdanja Glavne železničke stanice. Da bi se stavila tačka na projekat započet pre dve godine, upravo moraju da se završe saobraćajnice, a to je nemoguće dok bageristi ne zakucaju na vrata stare crpne i ta vrata kao i ostatak konstrukcije te stanice sravne sa zemljom.

Glavna prepreka na Savskom trgu, na kome su pripremni radovi počeli u leto 2019, a glavnina posla iste jeseni, sve ovo vreme, bila je stara crpna stanica koja odoleva na trasi nedovršenih novih saobraćajnica.

Da je to jedan od glavnih preduslova za nastavak radova, poznato je mesecima jer u gradu su u više navrata isticali kako je neophodno da se detaljno obave ispitivanja rada novoizgrađene stanice i da će tek kada ona budu pokazala da je sve u redu, moći da se ruši stara stanica u neposrednoj blizini i da će onda ubrzo biti završeni preostali radovi na Savskom trgu. Ali početak probnih ispitivanja nove stanice i rušenje stare oročavani su i reoročavani u više navrata.

Ako nadležni konačno više ne budu demantovali sami sebe u pogledu rokova za Savski trg i ako zaista posao sa saobraćajnicama na potezu Savska–Nemanjina bude gotov u narednih dvadesetak dana, ni tu nije kraj. Jer građani treba da imaju na umu da je ostalo da se poploča deo trga na uglu sa Savskom.

Na ovom trgu, nakon duže pauze, poslednjih sedmica je konačno više majstora, koji su uglavnom na delu kolovoza u zoni stare crpne stanice.

Osim dela trga ka Savskoj ulici, još nije završeno ni parče na granici Savskog trga i Karađorđeve, to jest potez od sporednog ulaza u nekadašnju Glavnu železničku stanicu do BAS-a. I tu se mesecima radi, ali sve to je daleko od završetka, u šta se uverila i naša ekipa.

Nedovršeni Savski trg sa delom novoizgrađenih saobraćajnica (onima ka Karađorđevoj) otvoren je svečano na Savindan ove godine. Ubrzo je najavljeno da će neobnovljeni deo trga biti završen u toku proleća, da bi koju sedmicu kasnije bilo očito da od toga neće biti ništa. U međuvremenu je na trg počeo da pristiže mobilijar, a kao razlog za pomeranje nastavka radova navođeni su probni rad nove crpne stanice i rušenje stare.

 

 

Komentari4
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Бранислав Станојловић
Једва чекам! Нисам возио Савском скоро 6 деценија.
Kopčanje pozadi
Pa, Marko, šta da kažem? Kaži, Gorane, da se čekala kiša. Kažeš ti, posle ponovim ja i svi poveruju u to...
Зоран Чачак (пишимо ћирилицом)
Зар нова црпна станица није могла бити направљена НА САМОМ ПОЧЕТКУ, па да се за ТРИ године тестира до миле воље и сачека спремно крај радова? Али кад видим како изгледа "спој" плочника на новом "Тргу" и Старе железничке станице, схватам да постављам глупо питање!
Милош
По питању реконструкције/ревитализације зграде Поште по Коруновићевом пројекту су сви утишали. Не знам да ли је то добро или лоше. Има ли икаквих података о решавању стања недовршених стамбених зграда које енормно руже Трг?

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.