Понедељак, 06.12.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа
ИЗМЕЂУ БЕТОН ХАЛЕ И ПАНЧЕВАЧКОГ МОСТА

Градња линијског парка почетком децембра

Најпре се преуређује простор од ресторана „Бела Виста” до Куле Небојша и за те две од укупно десет целина биће потребно пет месеци
​Линијски парк по узору на њујоршки Хај лајн имаће пешачке и бициклистичке стазе, платое за изложбе, фестивале, клизање, дечја игралишта, спортске терене на отвореном, трим-стазе, скејт-парк, кафиће, ресторане, уметничке павиљоне, едукативне центре...

Изградња линијског парка, између Бетон-хале и Панчевачког моста, почиње за десетак дана, каже Марко Стојчић, главни градски урбаниста. Почетком следећег месеца уређење простора издељеног на десет целина којим су до пре три године тутњали возови креће од ресторана „Бела Виста” и иде до Куле Небојша. Тај посао, градња прве две целине, поверен је „Зеленилу Београд”.

– Разлог је тај што је простор од „Бела Висте” до Куле Небојша већ зелена површина у систему одржавања ЈКП „Зеленило Београд” и не морамо да расписујемо јавну набавку за пројектовање и извођење јер ће је сређивати то предузеће. Упоредо с тим расписујемо јавне набавке за пројектовање и извођење других целина – истиче Стојчић.

Он очекује да ће за пет месеци тај део посла бити завршен. Вредност линијског парка, трогодишњег пројекта, износи између 55 и 60 милиoнa eврa и финансираће се из буџета иако је раније било речи да ће инвеститори на његовој траси донирати новац како би помогли овај пројекат, а истовремено ће он њега имати корист. Али очигледно је да нису нашли заједнички језик с градом осим једног изузетка. Реч је о компанији „Себре Марина Дорћол” која је пре две године купила „Марину Дорћол” и на тој локацији планира да зида стамбени комплекс. Тај чешки инвеститор са око 200.000 евра финансирао је израду идејних решења линијског парка до којих је град дошао позивним конкурсом. Радови десет тимова домаћих архитеката били су основ за план детаљне регулације (ПДР) од Бетон-хале до Панчевачког моста. Тај плански документ усвојен је претпоследњег дана августа ове године и широко је раширио руке изградњи станова и комерцијалних садржаја на траси зеленог коридора. Наиме, нови парк, 22,8 хектара приобаља које ће бити преуређено, тек је трећина укупне површине (66 хектара) ПДР-а.

Простор од Бетон-хале до Панчевачког моста више од 50 младих инжењера осмислило је као вишенаменску оазу за одмор и забаву која ће заменити пругу и стихијски подигнуте објекте, оплеменити део града уз индустријска постројења и омогућити бољу везу града и реке.

Коментари4
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Beogradjanin-Istrijan-Schwabenländle
Прошао сам све континенте осим Аустралије, али нигде нисам нашао " линиски парк ".
О, гром, Анко Лач
Знајући шта се све налази у Београду на десној обали Дунава, од Бетон-хале и Куле Небојше, па све до Панчевачког моста, очигледно је да је назив "Линијски парк" наденут само "да се Власи не досете". Јер, Марина Дорћол, Лука Београд и околна складишта и шупе већ одавно су мета инвеститора пре свега стамбене "лукс" градње где квадратни метар може да буде скупљи од Београда на води. Дакле за "Марину" су им дали добру понуду, а за Луку Београд, Вилине воде и Дунав станицу тек треба да се нагоде.
Milan
nadam se biciklisticoj stazi kroz ceo linijski par i da ne bude vestacki park kao svud u sveti sto se pravi u ovom veku nego prirodan i za uzivanje
Ljubica
Kakvo bi bilo divno tramvaj da prolazi kroz beton halu od Pančevačkog mosta pa do Beogarad na Vodi

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.