Понедељак, 24.01.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

Пад продаје возила у Европи

Код нас продаја нових аутомобила још увек није достигла ниво пре пандемије, за скоро 10 одсто је мања
(Фото Фејсбук)

Продаја нових аутомобила у Европи пала је у октобру за 29 одсто у односу на исти месец прошле године. То је најгора продаја у месецу октобру откако се она мери, јер је криза чипова смањила понуду нових возила.

Регистрације нових аутомобила у Европској унији, Великој Британији и земљама Европске асоцијације за слободну трговину износи 798.693 возила, наводи се у извештају Европског удружења произвођача аутомобила (АЦЕА).

Пад испорука Фолксваген групе је 42 одсто у октобру а Стелантис сада важи као најпродаванији европски произвођач аутомобила, али је и продаја ове групације смањена за 32 одсото.

Брендови који послују у оквиру Фолксваген групе су више пута ове године заустављали производњу, укључујући и главну фабрику у Волфсбургу у Немачкој, због недостатка полупроводника.

ФВ Група, као и други произвођачи аутомобила, дају предност својим најпрофитабилнијим маркама и аутомобилима у производњи, односно њима приоритетно иду чипови. Тако је Порше у октобру повећао продају за 13 одсто.

Хјундаи, Кија, Порше и Смарт остварили су раст продаје упркос паду тржишта, док су Јагуар и Форд забележили драстични пад.

У октобру је у 26 земаља ЕУ, без Малте регистровано тек 665.000 нових аутомобила, што је за 30,3 одсто мање него у истом прошлогодишњем месецу и најмање у том месецу откада је АЦЕА почела да објављује истраживања.

Потражња за аутомобилима пала је у октобру четврти месец за редом, најснажније у овој години. У септембру је број регистрованих нових аутомобила био 23,1 одсто мањи него у истом прошлогодишњем месецу. Већина европских тржишта бележила је пад, укључујући четири највећа, па је тако потражња за новим аутомобилима у Италији смањена за 35,7 одсто, а близу је и Њемачка са 34,9 процента мање. Француска је забележила 30,7 одсто мање регистованих нових аутомобила него у прошлогодишњем октобру, а Шпанија за 20,5 одсто мање.

Аутомобилски сектор тешко је погодила криза у снабдевању чиповима И полупроводницима па су многе компаније привремено затвориле погоне и смањиле продају.

У Хрватској је у октобру регистровано 2.812 нових аутомобила, за 8,7 одсто мање него у истом прошлогодишњем месецу. Стопу пада броја бележе још Грчка и Словенија, гдје је потражња за новим аутомобилима пала за 5,4 односно 7,2 одсто.

У првих шест месеци 2021. у Србији је продато 12.752 нових аутомобила, а три најпродаваније марке су Шкода, Фиат и Тоyота. Киа и Мерцедес-Бенц су изборили добру позицију, а поједине марке су продале по неколико возила за шест месеци.

Продаја свих типова моторних возила у Србији, која поред путничких аутомобила и лаких комерцијалних возила обухвата и мопеде, мотоцикле, тешке четвороцикле и теретна возила, после првих шест месеци износи укупно 19.256.

У односу на резултате за прошлу годину, ситуација се, што се тиче пласмана, није битно променила. Прошле године на првих пет места били су Шкода, Фијат, Рено, Тојота и Хјундаи. Сада је Кија поправила своју позицију и ушла у најпродаванију групу.

Приметан је опоравак тржишта нових аутомобила, после пада продаје од 21 одсто у 2020. години. Тако је прва половина ове године ипак донела раст продаје нових возила од 32 одсто у односу на исти период прошле године обележен пандемијом. Ипак, продаја нових аутомобила у текућој години још увек није достигла њихову продају у периоду пре пандемије, већ је за скоро 10 одсто мања.

 

Коментари1
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Vladimir
U Parizu je gradska uprava uvela drasticne mere protiv automobila. Mnoge ulice su postale pesacke, neke ulice su suzene za traku bicikla i traku autobusa, brzina voznje smanjena na 30km/sat, parkiranje 4E/sat, svuda kamere koje snimaju prekrsaje i automatski salju visoke kazne . . . Ali odlicne autobus linije i metro. Bez velike potrebe, ljudi nece kupovati automobile.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.