Petak, 21.01.2022. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Pad prodaje vozila u Evropi

Kod nas prodaja novih automobila još uvek nije dostigla nivo pre pandemije, za skoro 10 odsto je manja
(Фото Фејсбук)

Prodaja novih automobila u Evropi pala je u oktobru za 29 odsto u odnosu na isti mesec prošle godine. To je najgora prodaja u mesecu oktobru otkako se ona meri, jer je kriza čipova smanjila ponudu novih vozila.

Registracije novih automobila u Evropskoj uniji, Velikoj Britaniji i zemljama Evropske asocijacije za slobodnu trgovinu iznosi 798.693 vozila, navodi se u izveštaju Evropskog udruženja proizvođača automobila (ACEA).

Pad isporuka Folksvagen grupe je 42 odsto u oktobru a Stelantis sada važi kao najprodavaniji evropski proizvođač automobila, ali je i prodaja ove grupacije smanjena za 32 odsoto.

Brendovi koji posluju u okviru Folksvagen grupe su više puta ove godine zaustavljali proizvodnju, uključujući i glavnu fabriku u Volfsburgu u Nemačkoj, zbog nedostatka poluprovodnika.

FV Grupa, kao i drugi proizvođači automobila, daju prednost svojim najprofitabilnijim markama i automobilima u proizvodnji, odnosno njima prioritetno idu čipovi. Tako je Porše u oktobru povećao prodaju za 13 odsto.

Hjundai, Kija, Porše i Smart ostvarili su rast prodaje uprkos padu tržišta, dok su Jaguar i Ford zabeležili drastični pad.

U oktobru je u 26 zemalja EU, bez Malte registrovano tek 665.000 novih automobila, što je za 30,3 odsto manje nego u istom prošlogodišnjem mesecu i najmanje u tom mesecu otkada je ACEA počela da objavljuje istraživanja.

Potražnja za automobilima pala je u oktobru četvrti mesec za redom, najsnažnije u ovoj godini. U septembru je broj registrovanih novih automobila bio 23,1 odsto manji nego u istom prošlogodišnjem mesecu. Većina evropskih tržišta beležila je pad, uključujući četiri najveća, pa je tako potražnja za novim automobilima u Italiji smanjena za 35,7 odsto, a blizu je i Njemačka sa 34,9 procenta manje. Francuska je zabeležila 30,7 odsto manje registovanih novih automobila nego u prošlogodišnjem oktobru, a Španija za 20,5 odsto manje.

Automobilski sektor teško je pogodila kriza u snabdevanju čipovima I poluprovodnicima pa su mnoge kompanije privremeno zatvorile pogone i smanjile prodaju.

U Hrvatskoj je u oktobru registrovano 2.812 novih automobila, za 8,7 odsto manje nego u istom prošlogodišnjem mesecu. Stopu pada broja beleže još Grčka i Slovenija, gdje je potražnja za novim automobilima pala za 5,4 odnosno 7,2 odsto.

U prvih šest meseci 2021. u Srbiji je prodato 12.752 novih automobila, a tri najprodavanije marke su Škoda, Fiat i Toyota. Kia i Mercedes-Benc su izborili dobru poziciju, a pojedine marke su prodale po nekoliko vozila za šest meseci.

Prodaja svih tipova motornih vozila u Srbiji, koja pored putničkih automobila i lakih komercijalnih vozila obuhvata i mopede, motocikle, teške četvorocikle i teretna vozila, posle prvih šest meseci iznosi ukupno 19.256.

U odnosu na rezultate za prošlu godinu, situacija se, što se tiče plasmana, nije bitno promenila. Prošle godine na prvih pet mesta bili su Škoda, Fijat, Reno, Tojota i Hjundai. Sada je Kija popravila svoju poziciju i ušla u najprodavaniju grupu.

Primetan je oporavak tržišta novih automobila, posle pada prodaje od 21 odsto u 2020. godini. Tako je prva polovina ove godine ipak donela rast prodaje novih vozila od 32 odsto u odnosu na isti period prošle godine obeležen pandemijom. Ipak, prodaja novih automobila u tekućoj godini još uvek nije dostigla njihovu prodaju u periodu pre pandemije, već je za skoro 10 odsto manja.

 

Komentari1
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Vladimir
U Parizu je gradska uprava uvela drasticne mere protiv automobila. Mnoge ulice su postale pesacke, neke ulice su suzene za traku bicikla i traku autobusa, brzina voznje smanjena na 30km/sat, parkiranje 4E/sat, svuda kamere koje snimaju prekrsaje i automatski salju visoke kazne . . . Ali odlicne autobus linije i metro. Bez velike potrebe, ljudi nece kupovati automobile.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.