Петак, 21.01.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

Тријумф као феникс

С производне траке сишао милионити мотоцикл светски познате марке “Тријумф” после опоравка од стечаја
(Фото Triumph/printskrin)

Тријумф је највећи британски произвођач мотоцикала у домаћем власништву, има три производна погона од којих је један на Тајланду, са свеукупно око 2000 запослених.

Али има и дугу историју, завидну али и кривудаву и трновиту. Почело је све 1883. године када је немачки емигрант Зигфиед Бетман у Ковентрију покренуо производњу бицикала, а онда и мотоцикала. Компанија Тријумф је временом постала светски бренд а њени мотоцикли тражени цењени.  Али век након оснивања је „положила оружје“ и 1983. године отишла у стечај, као И многе европске славне фирме које нису успеле од почетка 70-их да одговоре на јапанску конкуренцију и изазов.

У то време нико није мислио да се исплати улагати у пропалу и отписану компанију. Али грађевински предузимач Џон Блур мислио је другачије. Тај успешни енглески бизнисмен који је на грађевини зарадио милијарде веровао је да Тријумф може да тријумфује. Купио је права на славно име и полако и упорно поново почео да враћа Тријумф на старе стазе славе 50-их и 60-их година 20 века. Упорност се исплатила. Тријумф је из својих погона ових дана избацио милионити примерак мотоцикла од 1991. кад је производња поновно почела, до данас.

Блур је дуго скупљао инжењерски тим, обилазио јапанску конкуренцију и упијао све шта и како раде, изградио нове погоне у Хајнкеју, и онда спремио прототип првог новог “тријумфа”. Пут је био исправан,  Блурово улагање од око 80 милиона фунти  исплатило се за десет година и фирма од 2001. остварује профит. У последњих 12 месеци продато је 75.000 нових модела “тријумфа” и вредност годишње продаје достигла је рекордних 650 милиона фунти.

Милионити модел је “тајгер 900 рели”, обојан је тако да се на први поглед зна о којем бренду је реч. Неће тај примерак отићи у продају, његово место је у изложбеном простору фабрике где посетиоци могу да разгледају богату историју ове фирме која је утемељена 1883., а први је мотоцикл избацила 1902. што се данас и рачуна као рођење Тријумфа каквог знамо.

“Откад смо пре 31 годину на сајму у Келну 1990. представили нове мотоцикле у традицији њихових култних предака, могли смо да поделимо многе сјајне тренутке с нашим љубитељима широм света.” – рекао је приликом представљања милионитог мотоцикла извршни директор Тријумфа Ник Блур, син Тријумфовог спасиоца Џона Блура.

Коментари2
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Хронос
Лепо! Прелепо! А сад молим за новинарски чланак о БМВ моторима за мотоцикле који се производе у Кини! Сугестија за наслов - Како је Немачка постала шраф индустријска земља!
Sulja
BMW je kao i mnogi u Kini zbog niske cene proizvodnje ali konstrukcija, dizajn, razvoj i marketing su u Nemackoj sto sve cini BMW Nemackom firmom jer udeo proizvodnje u ukupnoj ceni proizvoda je manji od 20%. Za Iphone koji se takodje proizvodi u Kini proizvodni troskovi su cak manji tj12% od cene u prodavnici. Sve zavisi od jacine brenda i njihove marketinske strategije (citaj koliko mogu da opeljese kupce a da oni ne odu u drugu prodavnicu i kupi proizvod konkurencije)

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.