Ponedeljak, 24.01.2022. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Trijumf kao feniks

S proizvodne trake sišao milioniti motocikl svetski poznate marke “Trijumf” posle oporavka od stečaja
(Фото Triumph/printskrin)

Trijumf je najveći britanski proizvođač motocikala u domaćem vlasništvu, ima tri proizvodna pogona od kojih je jedan na Tajlandu, sa sveukupno oko 2000 zaposlenih.

Ali ima i dugu istoriju, zavidnu ali i krivudavu i trnovitu. Počelo je sve 1883. godine kada je nemački emigrant Zigfied Betman u Koventriju pokrenuo proizvodnju bicikala, a onda i motocikala. Kompanija Trijumf je vremenom postala svetski brend a njeni motocikli traženi cenjeni.  Ali vek nakon osnivanja je „položila oružje“ i 1983. godine otišla u stečaj, kao I mnoge evropske slavne firme koje nisu uspele od početka 70-ih da odgovore na japansku konkurenciju i izazov.

U to vreme niko nije mislio da se isplati ulagati u propalu i otpisanu kompaniju. Ali građevinski preduzimač Džon Blur mislio je drugačije. Taj uspešni engleski biznismen koji je na građevini zaradio milijarde verovao je da Trijumf može da trijumfuje. Kupio je prava na slavno ime i polako i uporno ponovo počeo da vraća Trijumf na stare staze slave 50-ih i 60-ih godina 20 veka. Upornost se isplatila. Trijumf je iz svojih pogona ovih dana izbacio milioniti primerak motocikla od 1991. kad je proizvodnja ponovno počela, do danas.

Blur je dugo skupljao inženjerski tim, obilazio japansku konkurenciju i upijao sve šta i kako rade, izgradio nove pogone u Hajnkeju, i onda spremio prototip prvog novog “trijumfa”. Put je bio ispravan,  Blurovo ulaganje od oko 80 miliona funti  isplatilo se za deset godina i firma od 2001. ostvaruje profit. U poslednjih 12 meseci prodato je 75.000 novih modela “trijumfa” i vrednost godišnje prodaje dostigla je rekordnih 650 miliona funti.

Milioniti model je “tajger 900 reli”, obojan je tako da se na prvi pogled zna o kojem brendu je reč. Neće taj primerak otići u prodaju, njegovo mesto je u izložbenom prostoru fabrike gde posetioci mogu da razgledaju bogatu istoriju ove firme koja je utemeljena 1883., a prvi je motocikl izbacila 1902. što se danas i računa kao rođenje Trijumfa kakvog znamo.

“Otkad smo pre 31 godinu na sajmu u Kelnu 1990. predstavili nove motocikle u tradiciji njihovih kultnih predaka, mogli smo da podelimo mnoge sjajne trenutke s našim ljubiteljima širom sveta.” – rekao je prilikom predstavljanja milionitog motocikla izvršni direktor Trijumfa Nik Blur, sin Trijumfovog spasioca Džona Blura.

Komentari2
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Хронос
Лепо! Прелепо! А сад молим за новинарски чланак о БМВ моторима за мотоцикле који се производе у Кини! Сугестија за наслов - Како је Немачка постала шраф индустријска земља!
Sulja
BMW je kao i mnogi u Kini zbog niske cene proizvodnje ali konstrukcija, dizajn, razvoj i marketing su u Nemackoj sto sve cini BMW Nemackom firmom jer udeo proizvodnje u ukupnoj ceni proizvoda je manji od 20%. Za Iphone koji se takodje proizvodi u Kini proizvodni troskovi su cak manji tj12% od cene u prodavnici. Sve zavisi od jacine brenda i njihove marketinske strategije (citaj koliko mogu da opeljese kupce a da oni ne odu u drugu prodavnicu i kupi proizvod konkurencije)

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.