Четвртак, 26.05.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

Ауто-пут Београд–Сарајево чека одлуку дистрикта Брчко

Министарство комуникација и транспорта БиХ урадило је свој део посла, као и РС, док Федерација БиХ и дистрикт Брчко касне са својим активностима Брчко ће бити важно чвориште будућег ауто-пута
Фото Владановски/Викимедија/CC BY-SA 4.0

Сарајево – Када ће званично почети изградња деоница ауто-пута од Београда до Сарајева које воде кроз БиХ, још се не зна. Конкретан одговор на то питање нису могли да дају ни званичници ентитета и БиХ који су јуче у Сарајеву поново разговарали о наставку и убрзању реализације тог значајног пројекта. Након завршених разговора саопштили су да је усвојен само један закључак који обавезује градоначелника Брчког Есада Кадрића да „организује састанак на којем би се разматрале варијанте за деоницу која пролази кроз тај дистрикт”.

Министар комуникација и транспорта у Савету министара БиХ Војин Митровић напоменуо је да коначна одлука за избор трасе кроз Брчко припада искључиво дистрикту, те да за финансирање тог дела ауто-пута постоји интерес и Републике Српске и Федерације БиХ.

„Република Српска има интерес да повеже Вукосавље, Брчко, Бијељину и Рачу, као и Рачу, Бијељину и Брчко са Тузлом, Завидовићима, Коридором 5Ц и Сарајевом, што и јесте споразум који смо потписали с Турском”, рекао је Митровић на конференцији за новинаре.

Он је изјавио и да би на предстојећем састанку, ако се претходно утврди да су предложене варијанте добре, „требало да буду дата мишљења за коначну трасу која би одговарала и ентитетима и Брчко дистрикту”.

Дефинисање трасе кроз Брчко дистрикт, који је у овом конкретном случају „чвориште ауто-пута, према речима ресорног министра, од кључног је значаја, с обзиром на то да предвиђа спојне тачке с ентитетима.

Осврћући се на питање финансирања ауто-пута, као један од важнијих критеријума, Митровић је казао да је споразумом с Турском предвиђено да ће она бити финансијер, али да то није баш тако.

„Прецизирано је да Турска, која ће бити извођач радова, преговара о комерцијалном уговору, Република Српска о условима финансирања за део пута кроз своју територију преговара с једном руском државном агенцијом, док федерација треба да финансира свој део”, објаснио је.

Да нису све стране у БиХ до сада показале подједнаку одговорност у припреми реализације једног од значајнијих пројеката за земљу потврђује и Митровићева изјава да је министарство којим он руководи „урадило свој део посла, као и Република Српска на етапама Рача–Бијељина и Бијељина–Брчко, док Федерација БиХ и Брчко касне са својим активностима и дефинисањем траса”.

О вишедеценијској идеји о повезивању Сарајева и Београда ауто-путем или брзом саобраћајницом први озбиљнији разговори вођени су још 2017. године, након што се у то већ укључила и Турска, односно њен председник Реџеп Тајип Ердоган. Међутим, и ту идеју, као и многе друге, политичари у БиХ су већ у старту почели да користе за међусобна препуцавања, јер нису могли да се договоре куда би ауто-пут требало да пролази.

Кад је почетком 2018. године представљено да је плановима предвиђена изградња трасе у виду прстена, од Сарајева преко Пала и Вишеграда до границе са Србијом, те од Сарајева преко Зенице, Тузле, Брчког и Бијељине до границе БиХ са Србијом на Рачи, у БиХ се почело лицитирати у вези с укупним трошковима изградње ауто-пута, чија вредност је процењена на око четири милијарде евра. О томе, као о отвореном питању, још се преговара.

У међувремену је Србија, која нема проблеме које има БиХ, кренула с изградњом ауто-пута, почетак радова озваничен је у октобру 2019. године, полагањем камена темељца у Сремској Рачи. Том свечаном чину присуствовали су председници Србије и Турске Александар Вучић и Реџеп Тајип Ердоган, као и тројица чланова Председништва БиХ.

Председник Турске, који је више пута поновио да његова земља стоји иза пројекта што ће, како то неки кажу, дати снажан ветар у леђа економији, сматра да је ауто-пут Београд–Сарајево пројекат мира на Балкану.

 

Коментари12
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Иван Грозни
Многи који позивају на опасну авантуру под називом независност РС, не могу или не желе да схвате како је РС пресечена код Брчког. Без повратка Брчког у састав РС самосталност је научна фантастика.
Maki
Svi ti putevi su trebali da se izgrade posle drugog svetskog rata ...
Opet sluzimo neprijatelju
Nato svaki cas primorava Srbiju na velike projekte u kojima Srbija nema interes vec samo srpski neprijatelji.
Немања О.
Аутопут Београд - Бањалука је приоритет!
Vasa
Mislim da je Srbiji mnogo vazniji autoput ka zapadu, tj ka Sarajevu i Zagrebu, nego autoput prema Tirani.
Dusan T
Srbiji je najvazniji autoput prema Atini, Carigradu, Budimpesti, Kijevu i Moskvi. Odatle moze nesto korisno da nam dodje. Sve ovde predlozene opcije mogu da nam dovezu samo probleme. Sto kazu neki, niko iz Srbije nece ici tamo da zivi, a Srbija se od njihove navale nece moci odbraniti. Zto ne autoputu ka Tirani, Sarajevu, Banjaluci ili Zagrebu.
Драган П.
Аутопут ка Загребу одавно постоји. Сарајево јесте на западу у односу на Србију, али је слепо црево. Евентуални аутопут ка Сарајеву не би се настављао ка рецимо Бечу и даље ка западу, већ би се завршио негде у Босни или у Плочама. За нас тај правац може имати значај у смислу повезивања са нашим народом у РС, а никако у смислу повезивања са западом.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.