Subota, 28.05.2022. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Auto-put Beograd–Sarajevo čeka odluku distrikta Brčko

Ministarstvo komunikacija i transporta BiH uradilo je svoj deo posla, kao i RS, dok Federacija BiH i distrikt Brčko kasne sa svojim aktivnostima Brčko će biti važno čvorište budućeg auto-puta
Фото Владановски/Викимедија/CC BY-SA 4.0

Sarajevo – Kada će zvanično početi izgradnja deonica auto-puta od Beograda do Sarajeva koje vode kroz BiH, još se ne zna. Konkretan odgovor na to pitanje nisu mogli da daju ni zvaničnici entiteta i BiH koji su juče u Sarajevu ponovo razgovarali o nastavku i ubrzanju realizacije tog značajnog projekta. Nakon završenih razgovora saopštili su da je usvojen samo jedan zaključak koji obavezuje gradonačelnika Brčkog Esada Kadrića da „organizuje sastanak na kojem bi se razmatrale varijante za deonicu koja prolazi kroz taj distrikt”.

Ministar komunikacija i transporta u Savetu ministara BiH Vojin Mitrović napomenuo je da konačna odluka za izbor trase kroz Brčko pripada isključivo distriktu, te da za finansiranje tog dela auto-puta postoji interes i Republike Srpske i Federacije BiH.

„Republika Srpska ima interes da poveže Vukosavlje, Brčko, Bijeljinu i Raču, kao i Raču, Bijeljinu i Brčko sa Tuzlom, Zavidovićima, Koridorom 5C i Sarajevom, što i jeste sporazum koji smo potpisali s Turskom”, rekao je Mitrović na konferenciji za novinare.

On je izjavio i da bi na predstojećem sastanku, ako se prethodno utvrdi da su predložene varijante dobre, „trebalo da budu data mišljenja za konačnu trasu koja bi odgovarala i entitetima i Brčko distriktu”.

Definisanje trase kroz Brčko distrikt, koji je u ovom konkretnom slučaju „čvorište auto-puta, prema rečima resornog ministra, od ključnog je značaja, s obzirom na to da predviđa spojne tačke s entitetima.

Osvrćući se na pitanje finansiranja auto-puta, kao jedan od važnijih kriterijuma, Mitrović je kazao da je sporazumom s Turskom predviđeno da će ona biti finansijer, ali da to nije baš tako.

„Precizirano je da Turska, koja će biti izvođač radova, pregovara o komercijalnom ugovoru, Republika Srpska o uslovima finansiranja za deo puta kroz svoju teritoriju pregovara s jednom ruskom državnom agencijom, dok federacija treba da finansira svoj deo”, objasnio je.

Da nisu sve strane u BiH do sada pokazale podjednaku odgovornost u pripremi realizacije jednog od značajnijih projekata za zemlju potvrđuje i Mitrovićeva izjava da je ministarstvo kojim on rukovodi „uradilo svoj deo posla, kao i Republika Srpska na etapama Rača–Bijeljina i Bijeljina–Brčko, dok Federacija BiH i Brčko kasne sa svojim aktivnostima i definisanjem trasa”.

O višedecenijskoj ideji o povezivanju Sarajeva i Beograda auto-putem ili brzom saobraćajnicom prvi ozbiljniji razgovori vođeni su još 2017. godine, nakon što se u to već uključila i Turska, odnosno njen predsednik Redžep Tajip Erdogan. Međutim, i tu ideju, kao i mnoge druge, političari u BiH su već u startu počeli da koriste za međusobna prepucavanja, jer nisu mogli da se dogovore kuda bi auto-put trebalo da prolazi.

Kad je početkom 2018. godine predstavljeno da je planovima predviđena izgradnja trase u vidu prstena, od Sarajeva preko Pala i Višegrada do granice sa Srbijom, te od Sarajeva preko Zenice, Tuzle, Brčkog i Bijeljine do granice BiH sa Srbijom na Rači, u BiH se počelo licitirati u vezi s ukupnim troškovima izgradnje auto-puta, čija vrednost je procenjena na oko četiri milijarde evra. O tome, kao o otvorenom pitanju, još se pregovara.

U međuvremenu je Srbija, koja nema probleme koje ima BiH, krenula s izgradnjom auto-puta, početak radova ozvaničen je u oktobru 2019. godine, polaganjem kamena temeljca u Sremskoj Rači. Tom svečanom činu prisustvovali su predsednici Srbije i Turske Aleksandar Vučić i Redžep Tajip Erdogan, kao i trojica članova Predsedništva BiH.

Predsednik Turske, koji je više puta ponovio da njegova zemlja stoji iza projekta što će, kako to neki kažu, dati snažan vetar u leđa ekonomiji, smatra da je auto-put Beograd–Sarajevo projekat mira na Balkanu.

 

Komentari12
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Иван Грозни
Многи који позивају на опасну авантуру под називом независност РС, не могу или не желе да схвате како је РС пресечена код Брчког. Без повратка Брчког у састав РС самосталност је научна фантастика.
Maki
Svi ti putevi su trebali da se izgrade posle drugog svetskog rata ...
Opet sluzimo neprijatelju
Nato svaki cas primorava Srbiju na velike projekte u kojima Srbija nema interes vec samo srpski neprijatelji.
Немања О.
Аутопут Београд - Бањалука је приоритет!
Vasa
Mislim da je Srbiji mnogo vazniji autoput ka zapadu, tj ka Sarajevu i Zagrebu, nego autoput prema Tirani.
Dusan T
Srbiji je najvazniji autoput prema Atini, Carigradu, Budimpesti, Kijevu i Moskvi. Odatle moze nesto korisno da nam dodje. Sve ovde predlozene opcije mogu da nam dovezu samo probleme. Sto kazu neki, niko iz Srbije nece ici tamo da zivi, a Srbija se od njihove navale nece moci odbraniti. Zto ne autoputu ka Tirani, Sarajevu, Banjaluci ili Zagrebu.
Драган П.
Аутопут ка Загребу одавно постоји. Сарајево јесте на западу у односу на Србију, али је слепо црево. Евентуални аутопут ка Сарајеву не би се настављао ка рецимо Бечу и даље ка западу, већ би се завршио негде у Босни или у Плочама. За нас тај правац може имати значај у смислу повезивања са нашим народом у РС, а никако у смислу повезивања са западом.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.