Уторак, 25.01.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

Добро дошао, Божић Бато

(Википедија)

После 70 година прогонства, враћа нам се Божић Бата на велика врата. Није било нимало лако бити у прогонству. Скоро донедавно, доказивали су „стручњаци” да му није место у Србији, да је он продукт рекламерства, да има пропагандни карактер и тако даље.

Међутим, у недавној изјави представника „Поште Србије” поводом организовања радосних догађаја за најмлађе, јасно и недвосмислено се уводи у игру Божић Бата и доводи на своје дугоочекивано место, на радост свих нас који смо тај догађај ипак дочекали. Посебно се радујем ја, јер сам се последњих година залагао за повратак симпатичног и веселог Божић Бате.

Мишо М. Младеновић,
академски сликар и писац, Београд

Коментари5
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Тома Драговић, Ужице
Земунац, Прецизно! Браво. Још нешто, како седамдесет година, кад је Божић Бата укинут 1929. Ред је да се писац текста мало боље обавести, пре но што нешто објави.
Тома Драговић, Ужице
Земунац, хвала! Сјајна прича.
Земунац
Мени је остала прича моје баке по мајци, иначе Банаћанке, о томе зашто прво стиже католички, а онда наш православни Божић. По тој причи, наравно за малу децу, је то да су оба Божића кренули у исто време. Католички у капуту, упарађен, а наш у бундашу (то је она дугачка бунда од преврнуте овчије коже). После неког времена католичком Божићу је било толико хладно да је рекао да ће он да уђе у кућу, а наш је још продужио, пошто му није било хладно. И ето, зато наш Божић стиже 13 дана касније.
Земунац
Божић Бата није никакав бата. Срби славе Божић, а он свој долазак најављује батањем (лупањем, куцањем) на врата. Бата долази од старог глагола батати који смо давно заборавили, а због Кока колиног Деда Мраза сви у памети имамо визију неког српског - православног пандана.
Србенда
"Божић, Божић бата На обоја врата, Носи киту злата Да позлати врата и обоја побоја." Божић свој долазак најављује батањем, лупањем. Одатле је погрешним читањем и тумачењем ове народне песме изведен некакав Божић Бата. Иначе, у нашој старој предхришћанској религији и митологији, а којој по свим обредним радњама припада и Божић, не постоји никакво божанство нити божоле као ни демон са називом Божић Бата. А поготово га нема у православној симболици.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.