Уторак, 17.05.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа
ИНТЕРВЈУ: ЗОРАН ЂОРЂЕВИЋ, вршилац дужности директора ЈП „Пошта Србије”

Настојимо да се угледамо на најбоље

У плану је и додатно осавремењивање постојећих и увођење потпуно нових услуга, укључујући и област сервиса свих врста финансијских трансакција које се обављају у објектима „Поште”
(фото А. Васиљевић)

Наш стратешки циљ је да у наредном трогодишњем периоду број експозитура повећамо на 1.800, и сигуран сам да ћемо то и постићи, уз ангажовање сопствених средстава, остварених бољим, рационалнијим и успешнијим пословањем, каже у разговору за „Политику” Зоран Ђорђевић, вршилац дужности директора Јавног предузећа „Пошта Србије”

Крајем 2021. године сте изјавили да је циљ да „Пошта” буде најуспешнија компанија у Србији. На који начин ћете то реализовати?

Јавно предузеће „Пошта Србије” један је од најзначајнијих пословних система у Србији. Не само по својој важности у областима поштанског саобраћаја и пружања финансијских услуга у платном промету, или по томе што запошљава више од 15.000 радника, што га сврстава у велике привредне субјекте, већ најпре због тога што кроз својих 1.500 експозитура покрива целокупну територију наше државе. Неретко је, нарочито у мањим местима, или сеоским срединама, уз школу и амбуланту, симбол присуства јавне управе на том подручју. Пошта је била и остала симбол државности. Једна од пословно устројених институција која има карактер јавне установе. Чињеница је да располажемо највећом инфраструктурном и логистичком мрежом у Србији, као и кадровским потенцијалом који је обучен, спреман и мотивисан да брзо, квалитетно и поуздано пружи све услуге у области поштанског саобраћаја и финансијских трансакција, како у земљи тако и у иностранству.

Осим квалитета и доступности услуга које пружамо, наша корпоративна, друштвена одговорност, коју исказујемо у сваком тренутку је и у многобројним активностима које предузимамо или подржавамо у различитим областима друштвеног живота. То чини нашу компанију лидером у Србији у овој области. Наш стратешки циљ је да у наредном трогодишњем периоду број наших експозитура повећамо на 1.800, и сигуран сам да ћемо то и постићи, уз ангажовање сопствених средстава, остварених бољим, рационалнијим и успешнијим пословањем.

Шта конкретно „Пошти” недостаје да буде попут „Поште Аустрије”, која ће вам бити пример и модел савремене компаније?

Настојимо да се угледамо на најбоље, да сва добра и успешна пословна решења применимо и у нашем раду. Када то кажем имам у виду најпре додатну оптимизацију свих пословних процеса, као и оних код којих је то технолошки могуће, дигитализацију у највећој могућој мери и развој свих електронских облика поштанског саобраћаја и услуга. Глобалне промене, пре свега у техничко-технолошкој сфери, нова научна и техничка открића и проналасци, изменили су карактер, па чак и саму суштину у појединим појавним облицима поштанског саобраћаја и присилили све пружаоце ове врсте услуга на перманентну спремност за готово свакодневне иновације – уколико желе да буду способни да у тржишној утакмици задрже своје кориснике.

„Пошта Србије” је успела да одговори и на те изазове и квалификовано смо и правовремено пратили савремене трендове развоја поштанских услуга, кроз процесе аутоматизације и дигитализације поштанског саобраћаја, а у плану је и додатно осавремењивање постојећих и увођење потпуно нових услуга, укључујући и област сервиса свих врста финансијских трансакција које се обављају у нашим објектима.

Шта то конкретно значи за све нас који користимо ове услуге?

Паралелно са побољшањем постојећих услуга, њиховим унапређењем и променом тренутно важећег концепта њиховог пружања, уводићемо и нове услуге, са идејом да наши корисници могу сами да одаберу врсту и квалитет, брзину одвијања и пружања, начин комуникације и плаћања. Свесни смо чињенице да је дигитализација неумитан и свеобухватан процес и да су само квалитет, поузданост и доступност оно што у тржишном надметању може довести до тога да „Пошта Србије” задржи своју лидерску позицију.

Према подацима које сте изнели, приходи и расходи у 2021. су на задовољавајућем нивоу. Где сте могли више да зарадите, а где да уштедите?

Рационализацијом трошкова пословања, ефикаснијом и сврсисходнијом организацијом рада, уз иновативна решења у побољшању постојећих, као и увођењем нових услуга, постигли смо да „Пошта Србије” из месеца у месец бележи раст пословних резултата. Послујемо позитивно, са јасном визијом и планом како да тај тренд наставимо и убудуће. Пошта ће у предстојећем периоду, у технолошком смислу, предузети мере и осмислити потпуно нове пословне пројекте, који ће додатно побољшати пословне резултате.

Да ли сте добили сагласност Владе Србије за повећање плата од 10 одсто и да ли ће се тиме коначно решити несугласице између менаџмента и синдиката?

Све стратешке пословне одлуке „Пошта Србије” доноси уз претходне консултације и уз сагласност Владе Србије, а у великом броју случајева те одлуке биле су инициране и конципиране на основу идеје и визије председника Србије Александра Вучића, који је посебно заинтересован за рад и резултате и овог јавног предузећа, као дела система државе. Повећање примања радника наше компаније обухваћено је системским решењима, а имајући у виду оквир повишења зарада у јавној управи, о чему сам упознао представнике синдикалних организација у „Пошти”, и који су о томе изнели позитивно мишљење. Лична примања запослених, нарочито оних који су у непосредном контакту са корисницима, базирана на другачијем вредновању рада и радних резултата, бољи општи услови за рад и функционалније и опремљеније радно окружење, нова радна одећа, најсавременија опрема и возила, перманентна едукација и могућности за различите облике стручног усавршавања запослених које финансира „Пошта”, као и промењени услови за награђивање и напредовање у послу, такође су смернице и задатак на којем ћемо као пословодство компаније у предстојећем периоду ставити акценат у свом раду.

Запослени у нашој фирми треба да осећају напредак и верујем да смо постигли сагласност да је то смер у коме ћемо наставити да радимо.

Коментари2
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Beogradjanin-Istrijan.-Schwabenländle
У Србији изгледа постоје само " В Д " или вршиоци дужности директора.
Vasa
Gospodine Djordjevicu, kao sto svi znamo, javna (drzavna) preduzeca su deficitarna, tj finansirana iz budzeta drzave. Ako preduzece POSTA SRBIJE uspe da svojim prihodima pokrije svoje rashode, bice to veliki uspeh i primer drugim javnim preduzecima.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.