„Тесла“ не зна шта је стоп
Саобраћајни знак стоп има универзално значење у целом свету али не и у компанији „Тесла”.
Према закону, испред знака стоп потребно је потпуно зауставити возило, али у „Тесли“ мисле другачије. Овај амерички произвођач у своје аутомобиле уграђује систем 'Full Self-Driving' који им омогућава да пролазе поред знака за заустављање - без заустављања.
Иако спорним програмом свесно крше законе многих држава, „Тесла“ тврди да није реч о кршењу закона већ о нормалном, логичном проласку поред знака уколико систем процени да у близини нема осталих учесника у саобраћају. Поред знака стоп, без угрожавања осталих, „Теслино“ возило може дс прође брзином од највише 9 км на час.
Иако све то Теслиним инжењерима а и здраворазумским возачинма звучи као разумно објашњење, после два одржана састанка с стручњацим Националне управе за безбедност на путевима (NHTSA), „Тесла“ је натерана на брисање спорног програма.
Амерички произвођач електричних аутомобила у сервис је позвао више од 60.000 возила са спорним софтвером који возачима нуди ту опцију проласка кроз раскрсницу упркос знаку стоп.
Преправка укључује моделе С и X, произведене у периоду од 2016. до 2022., моделе 3 од 2017. до 2022., И моделе Y од 2020. до 2022.
Професор Филип Купмен коментарисао је да се знакови за заустављање постављају да заштите пешаке и нарочито децу: „Теслин програм може погрешно да идентификује објекте. Што ако систем процени да дете које прелази улицу није 'релевантно' и не стане? Програм је несигуран и никада није требало да буде убачен у аутомобиле.“
Ова контрадикторна опција, када је обелодањена, узвитлала је прашину на друштвеним мрежама.
У “Тесли” су истакли да нису добили информације о захтевима за одштетом, сударима, повредама или смртним случајевима повезаним са спорном опцијом “успоравања”.
То није једини „Теслин” проблем. Компанија је приморана и да позове на сервис више од 800.000 возила у Америци због проблема са упозорењем за невезивање појаса. Реч је појави да се звук упозорења не огласи када аутомобил крене, а возач није везао појас, наводи се у објављеним документима Управе за безбедност саобраћаја.
Контрола и промена тог дела софтвера обухвата моделе „С седан” и „X СУВ” из 2021. и 2022. године, као и модел „3 седан”, произведен од 2017. до 2022. и модел „Y СУВ”, од 2020. до 2022. године.
Према федералним законима о безбедности моторних возила, звук упозорења мора да се огласи када возило крене ако појас није везан. Проблем је открио јужнокорејски Институт за тестирање и истраживање аутомобила, после чега је компанија „Тесла“ спровела истрагу и утврдила да је потребна дорада софтвера на тим возила.
Пре тога је "Тесла", крајем прошле године, на више од 475.000 електричних аутомобила "модел три" и "модел С" морао да сервисира систем због проблема са пртљажником и камером која снима околину иза возила, што повећава ризик од судара. „Недоступност приказа са задње камере може да утиче на возачев поглед уназад и повећа ризик од судара“, навело се тада у саопштењу.
Ова компанија која је на берзама вреднија од свих ауто-компанија, и чији су профити енормни, све чешће је на удару стручњака за безбедност и медија. Свака од ових акција преправки на берзама јој обори вредност. А и свака изјава и сваки поступак њеног власника Илона Маска изазива највећу могућу медијску пажњу..
Вест да Тесла неће представити ниједан нови модел у 2022. години, одјекнула је баш тако јако. Масков фокус сад су софтвер и роботи, а стижу питања шта је узрок овом заокрету, да ли Маск одустаје од електричних четвороточкаша или узима предах да би опет с новим идејама и решењима “запалио” свет.

„Тесла“ у рекордној 2021. години продао је 936.172 електрична возила, што је готово двоструко више од претходног рекорда из 2020. од 499.647 комада.
„Тесла“ је основана 2003. године. У почетку се компанија специјализовала за производњу електричних возила, а касније се укључила и у израду соларних панела и других система за складиштење енергије.
Тесла ће преселити своје седиште из Пало Алта у Остин у Тексасу, рекао је јесенас Елон Муск на годишњем састанку акционара компаније која ће наставити да шири своју главну фабрику у Фремонту, где има око 10.000 радника.
У октобру 2021. тржишна вредност „Тесле“ први је пут премашила хиљаду милијарди долара.
Подели ову вест







Комeнтар успeшно додат!
Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.