Недеља, 03.07.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа
АУТО СВЕТ

„Тесла“ не зна шта је стоп

(Принтскрин)

Саобраћајни знак стоп има универзално значење у целом свету али не и у компанији „Тесла”.

Према закону, испред знака стоп потребно је потпуно зауставити возило, али у „Тесли“ мисле другачије. Овај амерички произвођач у своје аутомобиле уграђује систем 'Full Self-Driving' који им омогућава да пролазе поред знака за заустављање - без заустављања.

Иако спорним програмом свесно крше законе многих држава, „Тесла“ тврди да није реч о кршењу закона већ о нормалном, логичном проласку поред знака уколико систем процени да у близини нема осталих учесника у саобраћају. Поред знака стоп, без угрожавања осталих, „Теслино“ возило може дс прође брзином од највише 9 км на час.

Иако све то Теслиним инжењерима а и здраворазумским возачинма звучи као разумно објашњење, после два одржана састанка с стручњацим Националне управе за безбедност на путевима (NHTSA),  „Тесла“ је натерана на брисање спорног програма.

Амерички произвођач електричних аутомобила у сервис је позвао више од 60.000 возила са спорним софтвером који возачима нуди ту опцију проласка кроз раскрсницу упркос знаку стоп.

Преправка укључује моделе С и X, произведене у периоду од 2016. до 2022., моделе 3 од 2017. до 2022., И моделе Y од 2020. до 2022.

Професор Филип Купмен коментарисао је да се знакови за заустављање постављају да заштите пешаке и нарочито децу: „Теслин програм може погрешно да идентификује објекте. Што ако систем процени да дете које прелази улицу није 'релевантно' и не стане? Програм је несигуран и никада није требало да буде убачен у аутомобиле.“

Ова контрадикторна опција, када је обелодањена, узвитлала је прашину на друштвеним мрежама.

У “Тесли” су истакли да нису добили информације о захтевима за одштетом, сударима, повредама или смртним случајевима повезаним са спорном опцијом “успоравања”.

То није једини „Теслин” проблем. Компанија је приморана и да позове на сервис више од 800.000 возила у Америци због проблема са упозорењем за невезивање појаса. Реч је појави да се звук упозорења не огласи када аутомобил крене, а возач није везао појас, наводи се у објављеним документима Управе за безбедност саобраћаја.

Контрола и промена тог дела софтвера обухвата моделе „С седан” и „X СУВ” из 2021. и 2022. године, као и модел „3 седан”, произведен од 2017. до 2022. и модел „Y СУВ”, од 2020. до 2022. године.

Према федералним законима о безбедности моторних возила, звук упозорења мора да се огласи када возило крене ако појас није везан. Проблем је открио јужнокорејски Институт за тестирање и истраживање аутомобила, после чега је компанија „Тесла“ спровела истрагу и утврдила да је потребна дорада софтвера на тим возила.

Пре тога је "Тесла", крајем прошле године, на више од 475.000 електричних аутомобила "модел три" и "модел С" морао да сервисира систем због проблема са пртљажником и камером која снима околину иза возила, што повећава ризик од судара. „Недоступност приказа са задње камере може да утиче на возачев поглед уназад и повећа ризик од судара“, навело се тада у саопштењу.

Ова компанија која је на берзама вреднија од свих ауто-компанија, и чији су профити енормни, све чешће је на удару стручњака за безбедност и медија. Свака од ових акција преправки на берзама јој обори вредност. А и свака изјава и сваки поступак њеног власника Илона Маска изазива највећу могућу медијску пажњу..

Вест да Тесла неће представити ниједан нови модел у 2022. години, одјекнула је баш тако јако. Масков фокус сад су софтвер и роботи, а стижу питања шта је узрок овом заокрету, да ли Маск одустаје од електричних четвороточкаша или узима предах да би опет с новим идејама и решењима “запалио” свет.

Илон Маск (Фејсбук)

„Тесла“ у рекордној 2021. години продао је 936.172 електрична возила, што је готово двоструко више од претходног рекорда из 2020. од 499.647 комада.

„Тесла“ је основана 2003. године. У почетку се компанија специјализовала за производњу електричних возила, а касније се укључила и у израду соларних панела и других система за складиштење енергије.

Тесла ће преселити своје седиште из Пало Алта у Остин у Тексасу, рекао је јесенас Елон Муск на годишњем састанку акционара компаније која ће наставити да шири своју главну фабрику у Фремонту, где има око 10.000 радника.

У октобру 2021. тржишна вредност „Тесле“ први је пут премашила хиљаду милијарди долара.

Коментари11
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Baš volim pametne
Zaustavljanje na znak stop je obavezno, ali na mestu odakle se ima pregled nad raskrsnicom.
dusan1
Elon Musk ide dalje sa svojim projektima a probleme sa automobilima i interpretacijom zakona u preko 100 država gde se ti proizvodi prodaju prepušta zaposlenima .
Grunf
Plasticni prekidaci umesto gasa i kocnice, bagovit softver - mnoogo je za te pare.
SaStojadinomMozesNaMoreAliSaTeslomNeMozes
Nisu mi jasni "Tesla botovi"? Niti je "Tesla" automobil doneo nesto novo u industriji el vozila ( osim unapredjene baterije koju su napravili Nemci) niti je rec o usavrsenom proizvodu - ali oni ne deozvoljavaju da se kriticki gleda na Tesla automobile ( pardon - elektromobile). Slicna prica kao o Ajfonu i smartfonima - "Ajfonovci" su smrtno ubedjeni da pre Ajfona nije postojao smartfon i da paprena cena Ajfona garantuje kvalitet ( uprkos i zvanicnim sudskim presudama koje dokazuju suprotno)
Земунац
Као прво аутомобил је назив за сва кола која се сама крећу, што и само име казује. Као друго аутомобили на електрични погон су стари колико и на бензин, али су одустали од њих због притиска нафташког лобија, па је ренесанса тих аутомобила дошла век касније, када је нафта на измаку. Тесла или други аутомобил, који има систем ауто-пилот вожње, је добар колико и програм, који му контролише кретање. Тесла са тим се није баш прославио нпр. сунце ниско на хоризонту препознаје као семафор.
Stojadin
Ovo je krunski razlog da budete zadovoljni i prezadovoljnim svijim Zastava automobilom!

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.