Nedelja, 26.06.2022. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
AUTO SVET

„Tesla“ ne zna šta je stop

(Принтскрин)

Saobraćajni znak stop ima univerzalno značenje u celom svetu ali ne i u kompaniji „Tesla”.

Prema zakonu, ispred znaka stop potrebno je potpuno zaustaviti vozilo, ali u „Tesli“ misle drugačije. Ovaj američki proizvođač u svoje automobile ugrađuje sistem 'Full Self-Driving' koji im omogućava da prolaze pored znaka za zaustavljanje - bez zaustavljanja.

Iako spornim programom svesno krše zakone mnogih država, „Tesla“ tvrdi da nije reč o kršenju zakona već o normalnom, logičnom prolasku pored znaka ukoliko sistem proceni da u blizini nema ostalih učesnika u saobraćaju. Pored znaka stop, bez ugrožavanja ostalih, „Teslino“ vozilo može ds prođe brzinom od najviše 9 km na čas.

Iako sve to Teslinim inženjerima a i zdravorazumskim vozačinma zvuči kao razumno objašnjenje, posle dva održana sastanka s stručnjacim Nacionalne uprave za bezbednost na putevima (NHTSA),  „Tesla“ je naterana na brisanje spornog programa.

Američki proizvođač električnih automobila u servis je pozvao više od 60.000 vozila sa spornim softverom koji vozačima nudi tu opciju prolaska kroz raskrsnicu uprkos znaku stop.

Prepravka uključuje modele S i X, proizvedene u periodu od 2016. do 2022., modele 3 od 2017. do 2022., I modele Y od 2020. do 2022.

Profesor Filip Kupmen komentarisao je da se znakovi za zaustavljanje postavljaju da zaštite pešake i naročito decu: „Teslin program može pogrešno da identifikuje objekte. Što ako sistem proceni da dete koje prelazi ulicu nije 'relevantno' i ne stane? Program je nesiguran i nikada nije trebalo da bude ubačen u automobile.“

Ova kontradiktorna opcija, kada je obelodanjena, uzvitlala je prašinu na društvenim mrežama.

U “Tesli” su istakli da nisu dobili informacije o zahtevima za odštetom, sudarima, povredama ili smrtnim slučajevima povezanim sa spornom opcijom “usporavanja”.

To nije jedini „Teslin” problem. Kompanija je primorana i da pozove na servis više od 800.000 vozila u Americi zbog problema sa upozorenjem za nevezivanje pojasa. Reč je pojavi da se zvuk upozorenja ne oglasi kada automobil krene, a vozač nije vezao pojas, navodi se u objavljenim dokumentima Uprave za bezbednost saobraćaja.

Kontrola i promena tog dela softvera obuhvata modele „S sedan” i „X SUV” iz 2021. i 2022. godine, kao i model „3 sedan”, proizveden od 2017. do 2022. i model „Y SUV”, od 2020. do 2022. godine.

Prema federalnim zakonima o bezbednosti motornih vozila, zvuk upozorenja mora da se oglasi kada vozilo krene ako pojas nije vezan. Problem je otkrio južnokorejski Institut za testiranje i istraživanje automobila, posle čega je kompanija „Tesla“ sprovela istragu i utvrdila da je potrebna dorada softvera na tim vozila.

Pre toga je "Tesla", krajem prošle godine, na više od 475.000 električnih automobila "model tri" i "model S" morao da servisira sistem zbog problema sa prtljažnikom i kamerom koja snima okolinu iza vozila, što povećava rizik od sudara. „Nedostupnost prikaza sa zadnje kamere može da utiče na vozačev pogled unazad i poveća rizik od sudara“, navelo se tada u saopštenju.

Ova kompanija koja je na berzama vrednija od svih auto-kompanija, i čiji su profiti enormni, sve češće je na udaru stručnjaka za bezbednost i medija. Svaka od ovih akcija prepravki na berzama joj obori vrednost. A i svaka izjava i svaki postupak njenog vlasnika Ilona Maska izaziva najveću moguću medijsku pažnju..

Vest da Tesla neće predstaviti nijedan novi model u 2022. godini, odjeknula je baš tako jako. Maskov fokus sad su softver i roboti, a stižu pitanja šta je uzrok ovom zaokretu, da li Mask odustaje od električnih četvorotočkaša ili uzima predah da bi opet s novim idejama i rešenjima “zapalio” svet.

Ilon Mask (Fejsbuk)

„Tesla“ u rekordnoj 2021. godini prodao je 936.172 električna vozila, što je gotovo dvostruko više od prethodnog rekorda iz 2020. od 499.647 komada.

„Tesla“ je osnovana 2003. godine. U početku se kompanija specijalizovala za proizvodnju električnih vozila, a kasnije se uključila i u izradu solarnih panela i drugih sistema za skladištenje energije.

Tesla će preseliti svoje sedište iz Palo Alta u Ostin u Teksasu, rekao je jesenas Elon Musk na godišnjem sastanku akcionara kompanije koja će nastaviti da širi svoju glavnu fabriku u Fremontu, gde ima oko 10.000 radnika.

U oktobru 2021. tržišna vrednost „Tesle“ prvi je put premašila hiljadu milijardi dolara.

Komentari11
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Baš volim pametne
Zaustavljanje na znak stop je obavezno, ali na mestu odakle se ima pregled nad raskrsnicom.
dusan1
Elon Musk ide dalje sa svojim projektima a probleme sa automobilima i interpretacijom zakona u preko 100 država gde se ti proizvodi prodaju prepušta zaposlenima .
Grunf
Plasticni prekidaci umesto gasa i kocnice, bagovit softver - mnoogo je za te pare.
SaStojadinomMozesNaMoreAliSaTeslomNeMozes
Nisu mi jasni "Tesla botovi"? Niti je "Tesla" automobil doneo nesto novo u industriji el vozila ( osim unapredjene baterije koju su napravili Nemci) niti je rec o usavrsenom proizvodu - ali oni ne deozvoljavaju da se kriticki gleda na Tesla automobile ( pardon - elektromobile). Slicna prica kao o Ajfonu i smartfonima - "Ajfonovci" su smrtno ubedjeni da pre Ajfona nije postojao smartfon i da paprena cena Ajfona garantuje kvalitet ( uprkos i zvanicnim sudskim presudama koje dokazuju suprotno)
Земунац
Као прво аутомобил је назив за сва кола која се сама крећу, што и само име казује. Као друго аутомобили на електрични погон су стари колико и на бензин, али су одустали од њих због притиска нафташког лобија, па је ренесанса тих аутомобила дошла век касније, када је нафта на измаку. Тесла или други аутомобил, који има систем ауто-пилот вожње, је добар колико и програм, који му контролише кретање. Тесла са тим се није баш прославио нпр. сунце ниско на хоризонту препознаје као семафор.
Stojadin
Ovo je krunski razlog da budete zadovoljni i prezadovoljnim svijim Zastava automobilom!

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.