Понедељак, 06.02.2023. ✝ Верски календар € Курсна листа
УСПОСТАВЉАЊЕ САОБРАЋАЈА БЕОГРАД – НОВИ САД

„Соко” у суботу креће ка Новом Саду

Обављају се последње провере на прузи и сређивање у зони станица, чекају се званичне цене карата и редови вожње. – Појачан јавни градски превоз у зони централне железничке станице Прокоп
Један од првих даблдекер возова у Србији (Фото „Србијавоз”)

Путнички саобраћај на брзој прузи „Београд центар” – Нови Сад коначно ће бити успостављен у суботу, 19. марта, најавио је Синиша Мали, министар финансија. За преостала три дана, до поновног саобраћања возова које је укинуто пре три године, остало је да се поради на одређеним детаљима.

Пре кретања првих возова на прузи за брзине до 200 километара на сат обављају се последња испитивања.

Успостављањем редовног путничког саобраћаја биће успостављене и три категорије полазака.

Најбржи ће бити „интерсити”, који ће у Нови Сад стизати за 36 минута и који ће стајати само у железничкој станици Нови Београд. Овај воз имаће пет дневних полазака из Београда и Новог Сада. За нијансу спорији биће „регио експрес” који ће се заустављати на седам станица између Новог Сада и Београда (станице Нови Београд, Батајница, Нова Пазова, Стара Пазова, Инђија, Бешка и Сремски Карловци), а време путовања биће нешто мање од 50 минута. Ова врста возова имаће укупно четири поласка из Београда и Новог Сада. Девет дневних полазака из оба града имаће „регио” возови који ће стајати на свим станицама на овој траси и путовати нешто испод сат времена.

Путници ће моћи да рачунају на по пет полазака „интерсити” воза из оба града, по четири поласка „регио експрес” возова и девет полазака „регио” возова

Пре укидања путничког саобраћаја путовање између престонице и Новог Сада трајало је између сат и по и два сата, некад и мало више јер су саставни део полазака била укрштања возова из супротних смерова, чекање доласка другог воза, успоравања на појединим деловима пруге због стања шина. Све ово требало би да буде део прошлости на новој прузи. У прошлост одлазе и укрштање путничког и железничког саобраћаја јер су на брзој прузи укинути пружни прелази, односно урађени су надвожњаци и подвожњаци, као и ограде за заштиту од буке у зони насељених места на траси пруге. За опслуживање брзе пруге купљени су и нови, даблдекер „штадлер кис 200” возови. Они ће саобраћати под називом „Соко” како је одлучио жири конкурса и међу 3.000 пристиглих радова изабрао рад Андрије Арсића, аутора имена и лога који чини стилизована глава сокола у бојама српске заставе и ћирилични натпис имена.

Цене путних карата још нису саопштене, али јасно је да ће вожња на брзој прузи бити скупља него пре укидања железничког саобраћаја, али према последњим информацијама, у првом периоду на снази ће бити промотивне цене. Очекује се да на овој релацији као и раније буду омогућене и погодности за одређене категорије путника и одређене категорије полазака.

Оно што се последњих недеља и дана може видети јесте да се у зони станица од Београда до Новог Сада штимају последњи детаљи. Врло активно је нарочито у последње време било на железничкој станици Нови Сад која ће се и у наредном периоду сређивати фазно.

У току реконструкције пруге, нове станичне зграде добиле су станице Земун, Батајница, Бешка и Сремски Карловци, док су остале станице обновљене – сређене су зграде, перони, урађени су потходници и надстрешнице… Ова пруга добила је и два нова стајалишта – Камендин и Алтина, али она ће се користити искључиво за саобраћање „БГ воза”.

У сусрет оживљавању путничког саобраћаја између главног града и административног центра Војводине коначно је „појачан” јавни градски превоз у зони централне железничке станице Прокоп.

Како је саопштено из Секретаријата за јавни превоз, кружна линија 36 (станица „Београд центар” – Трг Славија – „Београд центар”), која је до сада имала интервал поласка на 20 минута, од јуче вози на 10 минута.

Линија 38Л (Погон „Космај” – „Београд центар”), како истичу у секретаријату, од јуче је обједињена са линијом 38А. У новом режиму саобраћа трасом: Погон „Космај” – Ауто-пут Београд–Ниш – Владимира Томановића – Војислава Илића – Устаничка – Јована Суботића – Булевар Стефана Првовенчаног – Булевар Франша д’Епереа – Мостарска петља – Булевар војводе Путника – Булевар кнеза Александра Карађорђевића – саобраћајница поред Прокопа –„Београд центар” – Драгана Манцеа – Гучевска. Аутобуси 38Л убудуће ће наилазити на 30 минута.

Тролејбуси 40 и 41, које грађани најчешће користе као везу до Прокопа, иако се они не спуштају директно до станице, имају ново стајалиште у Булевару кнеза Александра Карађорђевића у смеру ка центру града, и то непосредно пре раскрснице са приступним путем до саме железничке станице.

Стјуардесе, стјуарди, кетеринг…

Осим даблдекер гарнитура „кис 200”, на релацији Београд – Нови Сад саобраћаће и „регио” возови „штадлер флирт” (две електромоторне гарнитуре). За путнике даблдекер гарнитура биће обезбеђен кетеринг, а осим возопратног особља, за комфор ће бити задужене стјуардесе и стјуарди.

Део Кинези, део Руси

Потез од Београда до Старе Пазове радили су Кинези, а тај део посла, према званичним информацијама, коштао је 350,1 милиона долара и финансиран је из кредита кинеске Ексим банке. Вредност радова на прузи Стара Пазова – Нови Сад укључујући и изградњу тунела и вијадукта „Чортановци”, за које су били задужени Руси, укупно је тешка 585,5 милиона долара и тај пројекат се финансира из кредита Руске Федерације. На тунелу и вијадукту „Чортановци” радови су почели августа 2017. са роком за завршетак од 52 месеца. Почетак радова на прузи Прокоп – Стара Пазова свечано је обележен у новембру 2017. и тада је као рок за завршетак најављено 36 месеци. Обнова и модернизација пруге Стара Пазова – Нови Сад кренула је 16. марта 2018. са роком од 48 месеци.

Коментари3
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

deo demosa
Ketering za polusatnu vožnju? Možda kad voz bude išao do Subotice... ali za pola sata? Al ajde. Izbori su uskoro...
Ivan
A red vožnje na sajtu železnica ni na vidiku. Novinarstvo nula. Nađite red vožnje!
D. Lukić, dipl. inž. saobraćaja
Da se saobraćajna struka pitala, pruga od Beograda, tačnije od Stare Pazove do Novog Sada i dalje do Subotice bi bila za brzine do 160km/h, pa bi se samim tim kupili i vozovi za brzine do 160km/h. Nadam se, da su tri kupljena Stadler »KISS« voza opremljena EMUs sistemom napajanja, pa će moći da saobraćaju do Slovenije, Austrije, Nemačke, Italije, itd., jer su to destinacije koje bi bile i finansijski isplative, što nije slučaj sa putovanjima između Beograda i Novog Sada, odnosno Subotice.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.