Ponedeljak, 06.02.2023. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
USPOSTAVLjANjE SAOBRAĆAJA BEOGRAD – NOVI SAD

„Soko” u subotu kreće ka Novom Sadu

Obavljaju se poslednje provere na pruzi i sređivanje u zoni stanica, čekaju se zvanične cene karata i redovi vožnje. – Pojačan javni gradski prevoz u zoni centralne železničke stanice Prokop
Један од првих даблдекер возова у Србији (Фото „Србијавоз”)

Putnički saobraćaj na brzoj pruzi „Beograd centar” – Novi Sad konačno će biti uspostavljen u subotu, 19. marta, najavio je Siniša Mali, ministar finansija. Za preostala tri dana, do ponovnog saobraćanja vozova koje je ukinuto pre tri godine, ostalo je da se poradi na određenim detaljima.

Pre kretanja prvih vozova na pruzi za brzine do 200 kilometara na sat obavljaju se poslednja ispitivanja.

Uspostavljanjem redovnog putničkog saobraćaja biće uspostavljene i tri kategorije polazaka.

Najbrži će biti „intersiti”, koji će u Novi Sad stizati za 36 minuta i koji će stajati samo u železničkoj stanici Novi Beograd. Ovaj voz imaće pet dnevnih polazaka iz Beograda i Novog Sada. Za nijansu sporiji biće „regio ekspres” koji će se zaustavljati na sedam stanica između Novog Sada i Beograda (stanice Novi Beograd, Batajnica, Nova Pazova, Stara Pazova, Inđija, Beška i Sremski Karlovci), a vreme putovanja biće nešto manje od 50 minuta. Ova vrsta vozova imaće ukupno četiri polaska iz Beograda i Novog Sada. Devet dnevnih polazaka iz oba grada imaće „regio” vozovi koji će stajati na svim stanicama na ovoj trasi i putovati nešto ispod sat vremena.

Putnici će moći da računaju na po pet polazaka „intersiti” voza iz oba grada, po četiri polaska „regio ekspres” vozova i devet polazaka „regio” vozova

Pre ukidanja putničkog saobraćaja putovanje između prestonice i Novog Sada trajalo je između sat i po i dva sata, nekad i malo više jer su sastavni deo polazaka bila ukrštanja vozova iz suprotnih smerova, čekanje dolaska drugog voza, usporavanja na pojedinim delovima pruge zbog stanja šina. Sve ovo trebalo bi da bude deo prošlosti na novoj pruzi. U prošlost odlaze i ukrštanje putničkog i železničkog saobraćaja jer su na brzoj pruzi ukinuti pružni prelazi, odnosno urađeni su nadvožnjaci i podvožnjaci, kao i ograde za zaštitu od buke u zoni naseljenih mesta na trasi pruge. Za opsluživanje brze pruge kupljeni su i novi, dabldeker „štadler kis 200” vozovi. Oni će saobraćati pod nazivom „Soko” kako je odlučio žiri konkursa i među 3.000 pristiglih radova izabrao rad Andrije Arsića, autora imena i loga koji čini stilizovana glava sokola u bojama srpske zastave i ćirilični natpis imena.

Cene putnih karata još nisu saopštene, ali jasno je da će vožnja na brzoj pruzi biti skuplja nego pre ukidanja železničkog saobraćaja, ali prema poslednjim informacijama, u prvom periodu na snazi će biti promotivne cene. Očekuje se da na ovoj relaciji kao i ranije budu omogućene i pogodnosti za određene kategorije putnika i određene kategorije polazaka.

Ono što se poslednjih nedelja i dana može videti jeste da se u zoni stanica od Beograda do Novog Sada štimaju poslednji detalji. Vrlo aktivno je naročito u poslednje vreme bilo na železničkoj stanici Novi Sad koja će se i u narednom periodu sređivati fazno.

U toku rekonstrukcije pruge, nove stanične zgrade dobile su stanice Zemun, Batajnica, Beška i Sremski Karlovci, dok su ostale stanice obnovljene – sređene su zgrade, peroni, urađeni su pothodnici i nadstrešnice… Ova pruga dobila je i dva nova stajališta – Kamendin i Altina, ali ona će se koristiti isključivo za saobraćanje „BG voza”.

U susret oživljavanju putničkog saobraćaja između glavnog grada i administrativnog centra Vojvodine konačno je „pojačan” javni gradski prevoz u zoni centralne železničke stanice Prokop.

Kako je saopšteno iz Sekretarijata za javni prevoz, kružna linija 36 (stanica „Beograd centar” – Trg Slavija – „Beograd centar”), koja je do sada imala interval polaska na 20 minuta, od juče vozi na 10 minuta.

Linija 38L (Pogon „Kosmaj” – „Beograd centar”), kako ističu u sekretarijatu, od juče je objedinjena sa linijom 38A. U novom režimu saobraća trasom: Pogon „Kosmaj” – Auto-put Beograd–Niš – Vladimira Tomanovića – Vojislava Ilića – Ustanička – Jovana Subotića – Bulevar Stefana Prvovenčanog – Bulevar Franša d’Eperea – Mostarska petlja – Bulevar vojvode Putnika – Bulevar kneza Aleksandra Karađorđevića – saobraćajnica pored Prokopa –„Beograd centar” – Dragana Mancea – Gučevska. Autobusi 38L ubuduće će nailaziti na 30 minuta.

Trolejbusi 40 i 41, koje građani najčešće koriste kao vezu do Prokopa, iako se oni ne spuštaju direktno do stanice, imaju novo stajalište u Bulevaru kneza Aleksandra Karađorđevića u smeru ka centru grada, i to neposredno pre raskrsnice sa pristupnim putem do same železničke stanice.

Stjuardese, stjuardi, ketering…

Osim dabldeker garnitura „kis 200”, na relaciji Beograd – Novi Sad saobraćaće i „regio” vozovi „štadler flirt” (dve elektromotorne garniture). Za putnike dabldeker garnitura biće obezbeđen ketering, a osim vozopratnog osoblja, za komfor će biti zadužene stjuardese i stjuardi.

Deo Kinezi, deo Rusi

Potez od Beograda do Stare Pazove radili su Kinezi, a taj deo posla, prema zvaničnim informacijama, koštao je 350,1 miliona dolara i finansiran je iz kredita kineske Eksim banke. Vrednost radova na pruzi Stara Pazova – Novi Sad uključujući i izgradnju tunela i vijadukta „Čortanovci”, za koje su bili zaduženi Rusi, ukupno je teška 585,5 miliona dolara i taj projekat se finansira iz kredita Ruske Federacije. Na tunelu i vijaduktu „Čortanovci” radovi su počeli avgusta 2017. sa rokom za završetak od 52 meseca. Početak radova na pruzi Prokop – Stara Pazova svečano je obeležen u novembru 2017. i tada je kao rok za završetak najavljeno 36 meseci. Obnova i modernizacija pruge Stara Pazova – Novi Sad krenula je 16. marta 2018. sa rokom od 48 meseci.

Komentari3
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

deo demosa
Ketering za polusatnu vožnju? Možda kad voz bude išao do Subotice... ali za pola sata? Al ajde. Izbori su uskoro...
Ivan
A red vožnje na sajtu železnica ni na vidiku. Novinarstvo nula. Nađite red vožnje!
D. Lukić, dipl. inž. saobraćaja
Da se saobraćajna struka pitala, pruga od Beograda, tačnije od Stare Pazove do Novog Sada i dalje do Subotice bi bila za brzine do 160km/h, pa bi se samim tim kupili i vozovi za brzine do 160km/h. Nadam se, da su tri kupljena Stadler »KISS« voza opremljena EMUs sistemom napajanja, pa će moći da saobraćaju do Slovenije, Austrije, Nemačke, Italije, itd., jer su to destinacije koje bi bile i finansijski isplative, što nije slučaj sa putovanjima između Beograda i Novog Sada, odnosno Subotice.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.