Среда, 29.06.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа
У ОЧИМА ИНФЛУЕНСЕРА

Импресиван, пријатељски и европски Београд

– Велики број утицајних јутјубера, инстаграмера, тиктокера... преноси утиске из нашег града на својим друштвеним мрежама. – Овакве промоције ефектније су од плаћеног оглашавања на платформама
Незаборавни сутон на Калемегдану (Фото: Небојша Марјановић)

Најбоље чувана европска тајна. Ово нисам очекивала. Какав град! Добар за породични одмор. Престоница у којој многи одлично знају енглески, град у коме су кокице на сваком кораку – толико су популарне. Главни град у коме усред бела дана као да нико не ради јер су баште кафића увек пуне.

Да, то је тек делић утисака и запажања странаца са свих меридијана о нашем Београду. Ако је неко и сумњао колико је заиста наша престоница све популарнија међу странцима, довољно је да на „Јутјубу” укуца само један појам – „Белграде” – и пред њим ће се појавити непрегледно море видео-путописа с београдских улица аутора из САД, Русије, Ирске, Индонезије, Велике Британије, Гренаде... укратко са свих континената.

Просечни Београђанин који зна све предности и мане наше престонице вероватно би помислио: „Ау, ко зна како ли су нас описали?!” Не бојте се, Београђани, интернет номади су у својим јутјуб путописима душу и свакодневно пулсирање Београда описали боље можда и од многих његових житеља.

У тим турама инфлуенсерских препорука о Београду, већина би погодила, место су под ставком „обавезно обићи” нашли парк Калемегдан, Београдска тврђава, Храм Светог Саве, Скадарлија, музеји Николе Тесле и Југославије, Кнез Михаилова и Трг републике, Косанчићев венац... Али, не само они. Многи би се изненадили колико су последњих година прионули јутјубери у детаљно истраживање свега онога што чини историју, душу и свакодневицу Београда. У њиховим интернет путописима место су нашли и Црква Светог Марка, вечити дерби, српски гурманлуци, уживање у кафенисању, кошаркашки мечеви, залазак сунца на Калемегдану, ноћни живот, а све више и „Београд на води”...

Оксана из Русије

Динамичан и добродушан

Оксана из Русије нашу престоницу описује као динамичан и добродушан град. Она уочава да Београд нема много старе архитектуре из претходних векова, и то због бројних ратова, али наглашава да свакако има шта да очара у Београду. Њени фаворити су Храм, с величанственим мозаицима и прелепом криптом, као и парк Калемегдан и тврђава, с пуно историјских тачака и прелепим погледом на ушће двеју река, и Мост на Ади. Како истиче Оксана, видео не може дочарати сву лепоту Храма и призора с тврђаве, али је зато својом камером дочарала живост Кнез Михаилове, коју је упоредила с московском Арбат улицом и у којој је пазарила једну банкноту с Теслиним ликом из времена хиперинфлације. За крај као обавезно, после шетње по Скадарлији, ова Рускиња је препоручила уживање у српском оброку с пуно меса.

У Скадарлију је свратио и Рок с јутјуб канала „Рок гоуз араунд”, водич који девет година крстари Европом.

Он је зашао у ову четврт главног нам града како би камером описао њену боемску душу и њен историјат, али и да би је сврстао у једну од обавезних тачака у гурманској тури по Београду. Наиме, Рок је, чини се, београдски и српски уобичајен мени сачинио много прецизније од многих Срба. На њему су се нашли попара, бурек и пите, наравно уз јогурт, гибаница, сарме, ћевапчићи и ајвар, Карађорђева и гулаш у лепињи који је описао као компромис између уличне хране и ресторанске. И, наравно, турска кафа.

Рок с јутјуб канала „Рок гоуз араунд”

Када је реч о туристичком Београду Рок, који је показао одлично знање о историји наше престонице, препоручио је углавном локације које већина странаца и препоручи, али су зато његови опису врло интересантни. Тако је добро запазио да град који је међу европским последњи бомбардован у 20. веку нема шармантне старе тргове, али да има зато Трг републике који одлично описује ту бурну историју града мешавином здања из времена монархије и комунизма у својој непосредној близини, али и трг који је главна градска тачка сусрета – „код коња”. Аду Циганлију Рок описује као једно од најлепших градских речних острва где је у току лета довољно да посетилац понесе само крему за сунчање и да онда ужива у упознавању нових људи или летњим журкама. А Кнез је за Рока једна од најлепших пешачких зона у овом делу Европе, с прелепом архитектуром, улица за пијуцкање кафе и социјализацију, док је тврђава место с једним од најлепших залазака сунца. Укратко, за њега је Београд пријатељски и леп европски град.

Тако европејски...

Оваквим наш град пре него што су у њега дошли нису замишљали Конор и Ливи из Енглеске. У свом јутјуб путопису они су, пре свега, очарани његовим европским духом, али и монументалношћу Цркве Светог Марка, коју Конор описује као једну од најфасцинантнијих православних богомоља које је видео. У „апсолутно лепом граду”, према коме су били скептични пре доласка, овом двојцу пажњу је привукло и „врло импресивно” здање Дома Народне скупштине, Трг републике, који даноноћно врви, „врло европска” главна штрафта која их асоцира на спој Софије и Варшаве.

У фунте су убрзо прерачунали и однос количине и квалитета брзе хране и установили да су београдске порције и исплативе и укусне, а онда су утврдили и да је наш град међу малобројнима који нуди разноврсне светске кухиње.

Да је Београд незаслужено туристички потцењен, оценила је у јутјуб путопису и Вета са странице „Лајф вид Вета”. За њу је тврђава бајковита, а звуци с улица Београда је очаравају, описујући слике које види речима да се очито ради о граду у коме људи уживају у животу, као да немају никакве пословне обавезе.

Хана са кнала „Ворлд тур”

Много нових небодера

Јутјуберка Кинтанија Набила је приметила велики број небодера. За разлику од многих Београђана, њој нове куле у граду и „Београд на води” не боду очи. Напротив, њој се врло допада што се у том правцу развија наш град, што добија и ту „Дубаи ноту”. Осим нове модерности Београда, Кинтанија запажа и веома пријатне људе на сваком кораку, град који није скуп и у њему парк на тврђави у коме може да се ужива на различите начине.

„Какав град”, констатује и Пол на страници „Пол д Ајриш Пејнтер”. Овај Ирац, који је видео-дан у Београду завршио наравно у „Ајриш пабу”, осим што препоручује обилазак Храма, испред којег под хитно, како каже, морају да се обнове пропале пешачке стазе, саветује и „бацање ока” на мурале и архитектуру чију мешавину описује као некадашњу Југославију – нешто између западне демократије и совјетског комунизма. Пол пажњу будућих посетилаца упућује и на шаролику београдску уличну уметничку сцену и закључује: „Овај град је невероватан!”

Двадесет две тачке за 2022. годину

Све ове и многе друге ненабројане јутјуб утиске и препоруке о Београду можда су најбоље сублимирали Хана и Гордон на својој страници „Ворлд тур”. Они су у складу с 2022. годином предложили 22 тачке у Београду које се морају видети и осетити. И баш на њиховом списку уз посете Храму, Цркви Светог Марка и Саборној, Музеју Николе Тесле, Кнез Михаиловој, тврђави и Калемегдану, нашли су се и вечити дерби, кошаркашке утакмице, „Београд на води” са својим садржајима, споменик Стефану Немањи, Народно позориште, зимски божићни вашар у центру уз кувано вино, улична зидна уметност. Овај двојац препоручује и комплекс здања на Ушћу, бомбардоване зграде Генералштаба као својеврсне сведоке историје, споменике важним српским личностима... И наравно – овде обавезно треба појести бурек.

Моћ друштвених мрежа

Друштвене мреже су изузетно моћан алат за промоцију дестинације, свесни су из Туристичке организације Београда, која већ годинама сарађује с инфлуенсерима с различитих меридијана. Ти утицајни интернет номади имају дефинисану публику, људе одређеног доба животног стила, преференци... па је нашим туристичким посленицима лако да одреде да ли међу њима има потенцијалних посетилаца.

Баш овог викенда, открива нам Јелена Станковић, пи-ар ТОБ-а, у посети нам је инфлуенсерски пар турског порекла, и то из Хамбурга.

– Циљали смо баш њих да би се обратили делу турског тржишта које живи у Западној Европи како би том делу популације промовисали наше садржаје. То нам је нова циљна група, а у првом искораку према турским држављанима са Запада хтели смо да Београд представимо као „викенд брејк” дестинацију јер знамо да код њих постоји интересовање за оваква викенд путовања, али и као урбану, атрактивну и занимљиву дестинацију која за њих представља савршен спој Истока и Запада – објашњава Станковићева.

Овог викенда Турци обилазе шире језгро града, од Трга републике до Београдске тврђаве, шетају Косанчићевим и Обилићевим венцем, Кнез Михаиловом, Студентским тргом, иду у Музеј града, Конак кнегиње Љубице... пробају наше специјалитете, уживају у чувеном духу Скадарлије и упознају Храм светог Саве.

– Надамо се да ће њихове приче одјекнути на друштвеним мрежама наредних дана. Годинама сарађујемо с инфлуенсерима, доводимо овде групе или појединце, упознајемо их с дестинацијом и показујемо им све оно што мислимо да је најзанимљивије да се подели преко друштвених мрежа. Не идемо на оне који имају огроман број пратилаца, него баш на специјализоване инфлуенсере који имају групу пратилаца која би дошла код нас – објашњава Станковићева.

Коментари5
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

na dobro se svi lako naviknu
Sećam se 2002. kad sam predlagao zaposlenicama u TOB da se naprave reklame o Beogradu na YT odgovor je bio šta će to nama..taj internet. Zaista je tako bilo, čuvam ta pisma (još nisu imale email). Posle je došao FB i poziranje, i žene Srbije su se upoznale sa kompjuterima i digitalnom revolucijom. Danas su žene glavne u tome jer se digitalizacija spojila sa vizuelizacijom.
Prle
Pa što su nas bombardovali kad smo im tako dragi?
Deus
Bice vam lepo dok digitalni nomadi ne pocnu da kupuju nekretnine i samim tim podihnu cene u nebo. Gradjani svakog grada koji je postao svetska destinacija su brzo zazalili. Srbi imaju kompleks da se svakom svide, sto ce ih na kraju jako kostati
Petar
Nomadima nije cilj da kupe/naprave nekretninu i da tu puštaju korenje. Ako im ovde život postane preskup spakovaće kofere i potražiti sreću na nekom drugom mestu.
Бата
Као и када слушате рекламе, предизборни спот, или оне чувене "трејлере" за филмове који су тако измонтирани да и најдосаднији филм изгледа супер, тако и са јутјуберима имајте неку здраву дозу сумње. Њихов видео није о локацији већ о њиховој авантури, путовању, "лајфстајлу". Они се труде да направе нешто што ће тржиште желети још и још. Њихов циљ није да вас информише већ "клик". Зато су увек позитивни. Посматрајте их као туристичке рекламе у којима се увек изоставе ружни детаљи неке дестинације.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.