Nedelja, 03.07.2022. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
U OČIMA INFLUENSERA

Impresivan, prijateljski i evropski Beograd

– Veliki broj uticajnih jutjubera, instagramera, tiktokera... prenosi utiske iz našeg grada na svojim društvenim mrežama. – Ovakve promocije efektnije su od plaćenog oglašavanja na platformama
Незаборавни сутон на Калемегдану (Фото: Небојша Марјановић)

Najbolje čuvana evropska tajna. Ovo nisam očekivala. Kakav grad! Dobar za porodični odmor. Prestonica u kojoj mnogi odlično znaju engleski, grad u kome su kokice na svakom koraku – toliko su popularne. Glavni grad u kome usred bela dana kao da niko ne radi jer su bašte kafića uvek pune.

Da, to je tek delić utisaka i zapažanja stranaca sa svih meridijana o našem Beogradu. Ako je neko i sumnjao koliko je zaista naša prestonica sve popularnija među strancima, dovoljno je da na „Jutjubu” ukuca samo jedan pojam – „Belgrade” – i pred njim će se pojaviti nepregledno more video-putopisa s beogradskih ulica autora iz SAD, Rusije, Irske, Indonezije, Velike Britanije, Grenade... ukratko sa svih kontinenata.

Prosečni Beograđanin koji zna sve prednosti i mane naše prestonice verovatno bi pomislio: „Au, ko zna kako li su nas opisali?!” Ne bojte se, Beograđani, internet nomadi su u svojim jutjub putopisima dušu i svakodnevno pulsiranje Beograda opisali bolje možda i od mnogih njegovih žitelja.

U tim turama influenserskih preporuka o Beogradu, većina bi pogodila, mesto su pod stavkom „obavezno obići” našli park Kalemegdan, Beogradska tvrđava, Hram Svetog Save, Skadarlija, muzeji Nikole Tesle i Jugoslavije, Knez Mihailova i Trg republike, Kosančićev venac... Ali, ne samo oni. Mnogi bi se iznenadili koliko su poslednjih godina prionuli jutjuberi u detaljno istraživanje svega onoga što čini istoriju, dušu i svakodnevicu Beograda. U njihovim internet putopisima mesto su našli i Crkva Svetog Marka, večiti derbi, srpski gurmanluci, uživanje u kafenisanju, košarkaški mečevi, zalazak sunca na Kalemegdanu, noćni život, a sve više i „Beograd na vodi”...

Oksana iz Rusije

Dinamičan i dobrodušan

Oksana iz Rusije našu prestonicu opisuje kao dinamičan i dobrodušan grad. Ona uočava da Beograd nema mnogo stare arhitekture iz prethodnih vekova, i to zbog brojnih ratova, ali naglašava da svakako ima šta da očara u Beogradu. Njeni favoriti su Hram, s veličanstvenim mozaicima i prelepom kriptom, kao i park Kalemegdan i tvrđava, s puno istorijskih tačaka i prelepim pogledom na ušće dveju reka, i Most na Adi. Kako ističe Oksana, video ne može dočarati svu lepotu Hrama i prizora s tvrđave, ali je zato svojom kamerom dočarala živost Knez Mihailove, koju je uporedila s moskovskom Arbat ulicom i u kojoj je pazarila jednu banknotu s Teslinim likom iz vremena hiperinflacije. Za kraj kao obavezno, posle šetnje po Skadarliji, ova Ruskinja je preporučila uživanje u srpskom obroku s puno mesa.

U Skadarliju je svratio i Rok s jutjub kanala „Rok gouz araund”, vodič koji devet godina krstari Evropom.

On je zašao u ovu četvrt glavnog nam grada kako bi kamerom opisao njenu boemsku dušu i njen istorijat, ali i da bi je svrstao u jednu od obaveznih tačaka u gurmanskoj turi po Beogradu. Naime, Rok je, čini se, beogradski i srpski uobičajen meni sačinio mnogo preciznije od mnogih Srba. Na njemu su se našli popara, burek i pite, naravno uz jogurt, gibanica, sarme, ćevapčići i ajvar, Karađorđeva i gulaš u lepinji koji je opisao kao kompromis između ulične hrane i restoranske. I, naravno, turska kafa.

Rok s jutjub kanala „Rok gouz araund”

Kada je reč o turističkom Beogradu Rok, koji je pokazao odlično znanje o istoriji naše prestonice, preporučio je uglavnom lokacije koje većina stranaca i preporuči, ali su zato njegovi opisu vrlo interesantni. Tako je dobro zapazio da grad koji je među evropskim poslednji bombardovan u 20. veku nema šarmantne stare trgove, ali da ima zato Trg republike koji odlično opisuje tu burnu istoriju grada mešavinom zdanja iz vremena monarhije i komunizma u svojoj neposrednoj blizini, ali i trg koji je glavna gradska tačka susreta – „kod konja”. Adu Ciganliju Rok opisuje kao jedno od najlepših gradskih rečnih ostrva gde je u toku leta dovoljno da posetilac ponese samo kremu za sunčanje i da onda uživa u upoznavanju novih ljudi ili letnjim žurkama. A Knez je za Roka jedna od najlepših pešačkih zona u ovom delu Evrope, s prelepom arhitekturom, ulica za pijuckanje kafe i socijalizaciju, dok je tvrđava mesto s jednim od najlepših zalazaka sunca. Ukratko, za njega je Beograd prijateljski i lep evropski grad.

Tako evropejski...

Ovakvim naš grad pre nego što su u njega došli nisu zamišljali Konor i Livi iz Engleske. U svom jutjub putopisu oni su, pre svega, očarani njegovim evropskim duhom, ali i monumentalnošću Crkve Svetog Marka, koju Konor opisuje kao jednu od najfascinantnijih pravoslavnih bogomolja koje je video. U „apsolutno lepom gradu”, prema kome su bili skeptični pre dolaska, ovom dvojcu pažnju je privuklo i „vrlo impresivno” zdanje Doma Narodne skupštine, Trg republike, koji danonoćno vrvi, „vrlo evropska” glavna štrafta koja ih asocira na spoj Sofije i Varšave.

U funte su ubrzo preračunali i odnos količine i kvaliteta brze hrane i ustanovili da su beogradske porcije i isplative i ukusne, a onda su utvrdili i da je naš grad među malobrojnima koji nudi raznovrsne svetske kuhinje.

Da je Beograd nezasluženo turistički potcenjen, ocenila je u jutjub putopisu i Veta sa stranice „Lajf vid Veta”. Za nju je tvrđava bajkovita, a zvuci s ulica Beograda je očaravaju, opisujući slike koje vidi rečima da se očito radi o gradu u kome ljudi uživaju u životu, kao da nemaju nikakve poslovne obaveze.

Hana sa knala „Vorld tur”

Mnogo novih nebodera

Jutjuberka Kintanija Nabila je primetila veliki broj nebodera. Za razliku od mnogih Beograđana, njoj nove kule u gradu i „Beograd na vodi” ne bodu oči. Naprotiv, njoj se vrlo dopada što se u tom pravcu razvija naš grad, što dobija i tu „Dubai notu”. Osim nove modernosti Beograda, Kintanija zapaža i veoma prijatne ljude na svakom koraku, grad koji nije skup i u njemu park na tvrđavi u kome može da se uživa na različite načine.

„Kakav grad”, konstatuje i Pol na stranici „Pol d Ajriš Pejnter”. Ovaj Irac, koji je video-dan u Beogradu završio naravno u „Ajriš pabu”, osim što preporučuje obilazak Hrama, ispred kojeg pod hitno, kako kaže, moraju da se obnove propale pešačke staze, savetuje i „bacanje oka” na murale i arhitekturu čiju mešavinu opisuje kao nekadašnju Jugoslaviju – nešto između zapadne demokratije i sovjetskog komunizma. Pol pažnju budućih posetilaca upućuje i na šaroliku beogradsku uličnu umetničku scenu i zaključuje: „Ovaj grad je neverovatan!”

Dvadeset dve tačke za 2022. godinu

Sve ove i mnoge druge nenabrojane jutjub utiske i preporuke o Beogradu možda su najbolje sublimirali Hana i Gordon na svojoj stranici „Vorld tur”. Oni su u skladu s 2022. godinom predložili 22 tačke u Beogradu koje se moraju videti i osetiti. I baš na njihovom spisku uz posete Hramu, Crkvi Svetog Marka i Sabornoj, Muzeju Nikole Tesle, Knez Mihailovoj, tvrđavi i Kalemegdanu, našli su se i večiti derbi, košarkaške utakmice, „Beograd na vodi” sa svojim sadržajima, spomenik Stefanu Nemanji, Narodno pozorište, zimski božićni vašar u centru uz kuvano vino, ulična zidna umetnost. Ovaj dvojac preporučuje i kompleks zdanja na Ušću, bombardovane zgrade Generalštaba kao svojevrsne svedoke istorije, spomenike važnim srpskim ličnostima... I naravno – ovde obavezno treba pojesti burek.

Moć društvenih mreža

Društvene mreže su izuzetno moćan alat za promociju destinacije, svesni su iz Turističke organizacije Beograda, koja već godinama sarađuje s influenserima s različitih meridijana. Ti uticajni internet nomadi imaju definisanu publiku, ljude određenog doba životnog stila, preferenci... pa je našim turističkim poslenicima lako da odrede da li među njima ima potencijalnih posetilaca.

Baš ovog vikenda, otkriva nam Jelena Stanković, pi-ar TOB-a, u poseti nam je influenserski par turskog porekla, i to iz Hamburga.

– Ciljali smo baš njih da bi se obratili delu turskog tržišta koje živi u Zapadnoj Evropi kako bi tom delu populacije promovisali naše sadržaje. To nam je nova ciljna grupa, a u prvom iskoraku prema turskim državljanima sa Zapada hteli smo da Beograd predstavimo kao „vikend brejk” destinaciju jer znamo da kod njih postoji interesovanje za ovakva vikend putovanja, ali i kao urbanu, atraktivnu i zanimljivu destinaciju koja za njih predstavlja savršen spoj Istoka i Zapada – objašnjava Stankovićeva.

Ovog vikenda Turci obilaze šire jezgro grada, od Trga republike do Beogradske tvrđave, šetaju Kosančićevim i Obilićevim vencem, Knez Mihailovom, Studentskim trgom, idu u Muzej grada, Konak kneginje Ljubice... probaju naše specijalitete, uživaju u čuvenom duhu Skadarlije i upoznaju Hram svetog Save.

– Nadamo se da će njihove priče odjeknuti na društvenim mrežama narednih dana. Godinama sarađujemo s influenserima, dovodimo ovde grupe ili pojedince, upoznajemo ih s destinacijom i pokazujemo im sve ono što mislimo da je najzanimljivije da se podeli preko društvenih mreža. Ne idemo na one koji imaju ogroman broj pratilaca, nego baš na specijalizovane influensere koji imaju grupu pratilaca koja bi došla kod nas – objašnjava Stankovićeva.

Komentari5
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

na dobro se svi lako naviknu
Sećam se 2002. kad sam predlagao zaposlenicama u TOB da se naprave reklame o Beogradu na YT odgovor je bio šta će to nama..taj internet. Zaista je tako bilo, čuvam ta pisma (još nisu imale email). Posle je došao FB i poziranje, i žene Srbije su se upoznale sa kompjuterima i digitalnom revolucijom. Danas su žene glavne u tome jer se digitalizacija spojila sa vizuelizacijom.
Prle
Pa što su nas bombardovali kad smo im tako dragi?
Deus
Bice vam lepo dok digitalni nomadi ne pocnu da kupuju nekretnine i samim tim podihnu cene u nebo. Gradjani svakog grada koji je postao svetska destinacija su brzo zazalili. Srbi imaju kompleks da se svakom svide, sto ce ih na kraju jako kostati
Petar
Nomadima nije cilj da kupe/naprave nekretninu i da tu puštaju korenje. Ako im ovde život postane preskup spakovaće kofere i potražiti sreću na nekom drugom mestu.
Бата
Као и када слушате рекламе, предизборни спот, или оне чувене "трејлере" за филмове који су тако измонтирани да и најдосаднији филм изгледа супер, тако и са јутјуберима имајте неку здраву дозу сумње. Њихов видео није о локацији већ о њиховој авантури, путовању, "лајфстајлу". Они се труде да направе нешто што ће тржиште желети још и још. Њихов циљ није да вас информише већ "клик". Зато су увек позитивни. Посматрајте их као туристичке рекламе у којима се увек изоставе ружни детаљи неке дестинације.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.