Субота, 25.06.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

„Фијат” напуштају челници компаније

За оне који би да оду из предузећа траже да отпремнине буду 1.000 евра по години стажа
(Фото А. Васиљевић)

„Фијат Крајслер аутомобили Србија” следеће недеље би требало да изађе са социјалним програмом, односно са списком запослених који су технолошки вишак, каже за „Политику” Саша Ђорђевић, председник синдиката „Фијата”.

Владан Лукић, директор производње у Крагујевцу, већ је напустио фабрику, а како незванично сазнајемо, то је наводно учинио и Никола Јеротијевић, директор ФКА и неколико менаџера из монтаже и запослених у служби људских ресурса, који треба да спроведу социјални програм.

Синдикат је од послодавца тражио да објави социјални програм са дефинисаним датумом почетка и краја изјашњавања запослених. Број радника који је планиран да ради у ФЦА Крагујевац, број радника који треба да оду у иностранство и број радника на које компанија не рачуна.

За запослене који се изјасне за рад у иностранству траже да рад буде подељен по групама, а уместо 24 месеца да рад буде скраћен на три или шест месеци са паузом од једног месеца.

Такође, за оне који би да напусте компанију захтевају да отпремнине буду 1.000 евра по години стажа. А за раднике који се не изјасне за наведени програм траже плаћено од 65 одсто као и до сада. Наравно, све да буде усклађено са законима Србије, што се тиче стажа, социјалног, пензионог, пута и боравка у иностранству.

– Последња два дана немамо са ким да разговарамо, јер су нас напустила два водећа директора. Већина радника не може да прихвати да две године ради у иностранству због породица. Овде је било простора да се доста учини по питању отпремнина, али нема ко то да уради. Чини ми се да су сви незаинтересовани, укључујући и државу као трећинског власника. Чудно је да смо по други пут ушли у посао века, а ми на жалост имамо ситуацију да „Стелантис” отпушта, према неким проценама, око две трећине радника – каже Ђорђевић.

У самој производњи ради 1.800 радника и нуди им се или да две године раде у иностранству или одлазак на биро рада. Према нашим законима, наглашава Ђорђевић, радник до годину дана може да проведе у иностранству, али искључиво уз његову сагласност. Уколико се изјасни да не жели, не може послодавац да му да отказ.

– Наша компанија је овде јача од државе. Послали смо председнику Србије, премијерки и ресорним министрима предлоге за рад у иностранству у писаној форми. Нико нам не одговара. Питам се какав је то уговор потписан да се у наредне две године покрене производња новог модела за који држава даје 48 милиона евра. За две године се на ливади направи фабрика, убаци се опрема и почне да се производи нови модел. Ми имамо комплетну инфраструктуру. Наравно додаће се нешто од опреме, али чему две године паузе. Или имате нови модел или немате – наводи председник синдиката „Фијата”.

Према његовој оцени уколико се велики број радника буде изјаснио да не жели да иде, запослени ће бити у проблему.

– Послодавац нам је рекао да он не шаље наше запослене по Закону о упућивању радника у иностранство, него по неком другом закону, а ја бих волео да чујем који је то закон. Овде се показало да је компанија јача од државе као што је било и 2017. када смо били у штрајку. Послодавац није прихватио наше предлоге. Држава ћути. Ово није у складу са инвестицијом која је тако помпезно најављена. Свесно нас гурају да тражимо решење на улици. Ако ћемо да преговарамо морамо да имамо саговорника. Ми га немамо ни код послодавца ни код државе – наглашава Ђорђевић.

Коментари24
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

dusan1
U Srbiji je situacuja sa 500-L jasna jer mušterija za 10-15,000€ kupuje polovne Nemačke automobile. U Italiji je bio hit i dobro se prodavao do 2016-17 kada su ukinute neke povlastice i počela pandemija (narod zatvoren u kući pa mu auto i ne treba osim da plaća 2-3000€ godišnje državi samo zato što ga ima). Sada je moda elektro automobila i 500-L je prevaziđen !
skene
Ponuditi fabriku Nemcima ili Japancima ako nas odbiju neka ulete Kinezi. Mada bih ja dao odmah Kinezima kao Bor i Sartid ali ajde da ti EU ne skače po glavi. Dobrodošli Kinezi, dobrodošli u svemu ako pošteno radite!
Predrag Sofronovic
Власт Републике Србије, мора да оваквим менаџерима који су напустили фирму и оставили раднике без решеног статуса , да им одмах стави забрану запошљавања на било ком месту у Србији на 10 година .
Maskeron
Kakav neslavan kraj za ovu fabriku, i to odmah nakon sto su najavili proizvodnju modela na struju. Sta li ce sada biti sa Kragujevcanima?
NN
Prvo Geox,sada FIAT,sa Italijanima treba biti jako oprezan.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.