Субота, 28.01.2023. ✝ Верски календар € Курсна листа

Обнова „Панчевца” пре градње моста на Ади Хуји

Радови на мосту на Дунаву, према најави министра Томислава Момировића, могли би да почну ускоро. – Још се, како је рекао, утврђује на који начин ће бити организована реконструкција
(Фото: Раде Крстинић)

У више наврата последњих година његове неадекватне ограде пробијала су возила и слетала са њега или су на њему висила. Било је, нажалост, и трагичних исхода. Многи бициклисти и пешаци нерадо прелазе преко његових стаза које су у веома лошем стању, а ко и не прелази Панчевачки мост, већ само пролази његовом околином, може лако да уочи да је одавно зрео за детаљну обнову. На њу Београђани, групе грађана и део градске опозиције позивају надлежне годинама. Али, једини одговор који су добијали до сада јесте да је мост безбедан за саобраћај и да ће детаљно бити обновљен тек када буде изграђен нови на Ади Хуји. У преводу – ко зна када.

Да са реконструкцијом „Панчевца” ипак не може дуго да се чека посредно је признао и Томислав Момировић, министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре. Он је указао да у скоријем времену мора да почне обнова Панчевачког моста.

– То је један од најважнијих мостова у Београду. Свакако јако пажљиво планирамо како да уђемо у реконструкцију, а да најмање могуће угрозимо саобраћај – казао је Момировић, али није био прецизан када би та обнова могла оквирно и да почне.

Министар је, преноси Бета, нагласио да то уопште није једноставан подухват и зато надлежни не желе олако да приђу послу.

– Анализирамо како ћемо приступити реконструкцији, да ли ћемо прво изградити приступне саобраћајнице, а онда кренути да затварамо траку по траку и тако реконструисати тај мост, јер он је јако важан и за железнички и за друмски саобраћај – истакао је Момировић.

Једна од последњих великих несрећа са трагичним исходом, када су две особе изгубиле живот, на овом мосту догодила се пре тачно три месеца. Тада је аутомобил немачких регистарских ознака ударио у мањи камион и од силине удара теретно возило је пробило ограду, његова кабина се претурила преко моста ка Дунаву, из које су потом испале две особе и настрадале.

После те несреће међу житељима главног града поново се оправдано отворило питање: хоће ли коначно овај мост доћи на ред за детаљну обнову? У мају је реаговао и „Не давимо Београд” поручивши да је ова трагедија могла бити избегнута да је мост на прави начин био обезбеђен и одржаван.

Саобраћајни стручњаци су претходних година у више наврата указивали да ограде које би овај мост требало да има нису оне које на њему постоје, јер тренутне ограде нису за аутомобилски саобраћај, већ су само пешачке. Да би мост имао одговарајућу заштиту, на њему би требало да постоји и метална одбојна ограда која не би могла да буде пробијена уколико у њу удари ауто који се креће брзином до 80 километара на сат.

Када је реч о најавама за реконструкцију „Панчевца”, после дуже времена најава министра Момировића је коначно једна конкретнија. У међувремену, осим идеје доскорашњих градских отаца да се прво гради мост на Ади Хуји па да се тек обнавља Панчевачки, нарочито се памти она Зорана Дробњака, директора „Путева Србије”, да би најбоље било да се сруши „Панчевац” и да се гради нови мост.

Панчевачки мост једна је од ретких директних веза из центра града ка Банату, преко које, осим аутомобила и других путничких и теретних возила, пролазе и градски и међуградски аутобуси, као и возови.

Пре готово месец дана питања у вези са градским мостовима, па и са тим каква је судбина Панчевачког, послали смо градском руководству. Питали смо да ли ће се чекати да се заврши мост на Ади Хуји или ће ипак бити раније реконструисан „Панчевац”, као и да ли ће можда бити претворен у трамвајски како је раније најављивано.

Коментари0
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.