Обнова „Панчевца” пре градње моста на Ади Хуји
У више наврата последњих година његове неадекватне ограде пробијала су возила и слетала са њега или су на њему висила. Било је, нажалост, и трагичних исхода. Многи бициклисти и пешаци нерадо прелазе преко његових стаза које су у веома лошем стању, а ко и не прелази Панчевачки мост, већ само пролази његовом околином, може лако да уочи да је одавно зрео за детаљну обнову. На њу Београђани, групе грађана и део градске опозиције позивају надлежне годинама. Али, једини одговор који су добијали до сада јесте да је мост безбедан за саобраћај и да ће детаљно бити обновљен тек када буде изграђен нови на Ади Хуји. У преводу – ко зна када.
Да са реконструкцијом „Панчевца” ипак не може дуго да се чека посредно је признао и Томислав Момировић, министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре. Он је указао да у скоријем времену мора да почне обнова Панчевачког моста.
– То је један од најважнијих мостова у Београду. Свакако јако пажљиво планирамо како да уђемо у реконструкцију, а да најмање могуће угрозимо саобраћај – казао је Момировић, али није био прецизан када би та обнова могла оквирно и да почне.
Министар је, преноси Бета, нагласио да то уопште није једноставан подухват и зато надлежни не желе олако да приђу послу.
– Анализирамо како ћемо приступити реконструкцији, да ли ћемо прво изградити приступне саобраћајнице, а онда кренути да затварамо траку по траку и тако реконструисати тај мост, јер он је јако важан и за железнички и за друмски саобраћај – истакао је Момировић.
Једна од последњих великих несрећа са трагичним исходом, када су две особе изгубиле живот, на овом мосту догодила се пре тачно три месеца. Тада је аутомобил немачких регистарских ознака ударио у мањи камион и од силине удара теретно возило је пробило ограду, његова кабина се претурила преко моста ка Дунаву, из које су потом испале две особе и настрадале.
После те несреће међу житељима главног града поново се оправдано отворило питање: хоће ли коначно овај мост доћи на ред за детаљну обнову? У мају је реаговао и „Не давимо Београд” поручивши да је ова трагедија могла бити избегнута да је мост на прави начин био обезбеђен и одржаван.
Саобраћајни стручњаци су претходних година у више наврата указивали да ограде које би овај мост требало да има нису оне које на њему постоје, јер тренутне ограде нису за аутомобилски саобраћај, већ су само пешачке. Да би мост имао одговарајућу заштиту, на њему би требало да постоји и метална одбојна ограда која не би могла да буде пробијена уколико у њу удари ауто који се креће брзином до 80 километара на сат.
Када је реч о најавама за реконструкцију „Панчевца”, после дуже времена најава министра Момировића је коначно једна конкретнија. У међувремену, осим идеје доскорашњих градских отаца да се прво гради мост на Ади Хуји па да се тек обнавља Панчевачки, нарочито се памти она Зорана Дробњака, директора „Путева Србије”, да би најбоље било да се сруши „Панчевац” и да се гради нови мост.
Панчевачки мост једна је од ретких директних веза из центра града ка Банату, преко које, осим аутомобила и других путничких и теретних возила, пролазе и градски и међуградски аутобуси, као и возови.
Пре готово месец дана питања у вези са градским мостовима, па и са тим каква је судбина Панчевачког, послали смо градском руководству. Питали смо да ли ће се чекати да се заврши мост на Ади Хуји или ће ипак бити раније реконструисан „Панчевац”, као и да ли ће можда бити претворен у трамвајски како је раније најављивано.
Подели ову вест

Комeнтар успeшно додат!
Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.