Četvrtak, 01.12.2022. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Obnova „Pančevca” pre gradnje mosta na Adi Huji

Radovi na mostu na Dunavu, prema najavi ministra Tomislava Momirovića, mogli bi da počnu uskoro. – Još se, kako je rekao, utvrđuje na koji način će biti organizovana rekonstrukcija
(Фото: Раде Крстинић)

U više navrata poslednjih godina njegove neadekvatne ograde probijala su vozila i sletala sa njega ili su na njemu visila. Bilo je, nažalost, i tragičnih ishoda. Mnogi biciklisti i pešaci nerado prelaze preko njegovih staza koje su u veoma lošem stanju, a ko i ne prelazi Pančevački most, već samo prolazi njegovom okolinom, može lako da uoči da je odavno zreo za detaljnu obnovu. Na nju Beograđani, grupe građana i deo gradske opozicije pozivaju nadležne godinama. Ali, jedini odgovor koji su dobijali do sada jeste da je most bezbedan za saobraćaj i da će detaljno biti obnovljen tek kada bude izgrađen novi na Adi Huji. U prevodu – ko zna kada.

Da sa rekonstrukcijom „Pančevca” ipak ne može dugo da se čeka posredno je priznao i Tomislav Momirović, ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture. On je ukazao da u skorijem vremenu mora da počne obnova Pančevačkog mosta.

– To je jedan od najvažnijih mostova u Beogradu. Svakako jako pažljivo planiramo kako da uđemo u rekonstrukciju, a da najmanje moguće ugrozimo saobraćaj – kazao je Momirović, ali nije bio precizan kada bi ta obnova mogla okvirno i da počne.

Ministar je, prenosi Beta, naglasio da to uopšte nije jednostavan poduhvat i zato nadležni ne žele olako da priđu poslu.

– Analiziramo kako ćemo pristupiti rekonstrukciji, da li ćemo prvo izgraditi pristupne saobraćajnice, a onda krenuti da zatvaramo traku po traku i tako rekonstruisati taj most, jer on je jako važan i za železnički i za drumski saobraćaj – istakao je Momirović.

Jedna od poslednjih velikih nesreća sa tragičnim ishodom, kada su dve osobe izgubile život, na ovom mostu dogodila se pre tačno tri meseca. Tada je automobil nemačkih registarskih oznaka udario u manji kamion i od siline udara teretno vozilo je probilo ogradu, njegova kabina se preturila preko mosta ka Dunavu, iz koje su potom ispale dve osobe i nastradale.

Posle te nesreće među žiteljima glavnog grada ponovo se opravdano otvorilo pitanje: hoće li konačno ovaj most doći na red za detaljnu obnovu? U maju je reagovao i „Ne davimo Beograd” poručivši da je ova tragedija mogla biti izbegnuta da je most na pravi način bio obezbeđen i održavan.

Saobraćajni stručnjaci su prethodnih godina u više navrata ukazivali da ograde koje bi ovaj most trebalo da ima nisu one koje na njemu postoje, jer trenutne ograde nisu za automobilski saobraćaj, već su samo pešačke. Da bi most imao odgovarajuću zaštitu, na njemu bi trebalo da postoji i metalna odbojna ograda koja ne bi mogla da bude probijena ukoliko u nju udari auto koji se kreće brzinom do 80 kilometara na sat.

Kada je reč o najavama za rekonstrukciju „Pančevca”, posle duže vremena najava ministra Momirovića je konačno jedna konkretnija. U međuvremenu, osim ideje doskorašnjih gradskih otaca da se prvo gradi most na Adi Huji pa da se tek obnavlja Pančevački, naročito se pamti ona Zorana Drobnjaka, direktora „Puteva Srbije”, da bi najbolje bilo da se sruši „Pančevac” i da se gradi novi most.

Pančevački most jedna je od retkih direktnih veza iz centra grada ka Banatu, preko koje, osim automobila i drugih putničkih i teretnih vozila, prolaze i gradski i međugradski autobusi, kao i vozovi.

Pre gotovo mesec dana pitanja u vezi sa gradskim mostovima, pa i sa tim kakva je sudbina Pančevačkog, poslali smo gradskom rukovodstvu. Pitali smo da li će se čekati da se završi most na Adi Huji ili će ipak biti ranije rekonstruisan „Pančevac”, kao i da li će možda biti pretvoren u tramvajski kako je ranije najavljivano.

Komentari0
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.