Субота, 10.12.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

Паркинг убудуће наплаћују и приватници

На седници Скупштине града усвојена одлука којом се омогућава да и приватници могу не само да граде паркинге већ и да наплаћују ту услугу по тржишним ценама
(Фото Н. Марјановић)

На сваком кораку аутомобили – на паркинг местима, тротоарима, и на зеленим површинама. Пешаци немају куда да прођу па морају да корачају коловозом. Како би се убрзало решавање хроничног проблема недостатка паркинг места, као једно од решења града је омогућавање приватницима не само да граде паркинге него и да наплаћују паркинг услугу, односно да се баве послом који је до сада био искључиво ингеренција „Паркинг сервиса”. Ова новина од минуле седнице Скупштине града постала је и званични део градске одлуке која регулише област паркирања. Како је тада појаснио градоначелник Александар Шапић, усвајањем ове одлуке приватницима ће се омогућити да на својим паркинзима по тржишним ценама наплаћују паркирање, односно неће морати да праве партнерство са „Паркинг сервисом”.

– Мислим да ће то повећати број паркинг места и гаража – оценио је Шапић.

То не значи, како је појаснио, да се одустаје од пројеката градње гаража које се годинама најављују, јер ускоро ће бити конкретизовани пројекти који су једно време таворили, као што је изградња гаража код Скупштине Србије.

Градња четири подземне гараже у центру града (Влајковићева, Фрушкогорска, Студентски трг и Трг републике), тема је о којој се говори годинама, а нарочито у последњих четири-пет.

Престонички оци су скори почетак градње ове четири гараже најављивали још 2017. Тада је процењено да ће то коштати око 50.000.000 евра и већ тада се знало да ће се градити у оквиру јавно-приватног партнерства и да ће бити подземне.

Одлука о јавно-приватном партнерству за подземне гараже усвојена је крајем септембра 2017. на седници Скупштине града.  У међувремену град расписује јавни позив за ово партнерство, а у јесен 2018. из Старог двора коначно обелодањују да ће партнер града највероватније бити конзорцијум „China Shandong International Economic & Technical Cooperation” и „China Transinfo Technology”, што је убрзо и потврђено. Како је тада указано, Кинези су једини дали понуду. Неколико месеци касније, у јуну 2019. званично је и потписан уговор о концесији за пројектовање, финансирање, изградњу, управљање и пренос четири подземне гараже са овом компанијом. Најављено је да ће концесија трајати 40 година, а партнерство ће подразумевати да град буде носилац права својине над гаражама, а концесионар ће граду накнаду плаћати у складу са динамиком утврђеном Уговором о концесији.

Према првобитним најавама, план је био да се четири гараже изграде до 2021. Папиролошки, како су указивали у граду, најдаље се отишло са дозволама за гаражу на Студентском тргу, баш ону која је већ дуже под знаком питања због најављених, такође у више наврата одложених, археолошких истраживања и њихових резултата. Прошле године из Старог двора најављивали су да је почетак изградње, који неће кренути пре 2022, најизвеснији ипак за гараже у Влајковићевој и Фрушкогорској. Када је реч о оној планираној на Тргу републике, прошле јесени у граду су за наш лист наводили да је неспорна али да ће динамику њене градње диктирати пројекат метроа и новог објекта културе на месту привременог тржног центра „Стакленац”.

Највећа енигма управо је гаража на Студентском тргу јер се очекује да после будућих археолошких истраживања ту неће моћи да се изгради објекат за аутомобиле. Ако тако заиста и буде, из града су још прошле године истакли да се са Кинезима разговара о другим локацијама, а једна од њих је Скерлићева улица код Храма Светог Саве.

Коментари11
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Radovan
Ne znam zasto,ali mi neodoljivo lici na notare.
Александар С.
Ни на Новом Београду није идеална ситуација. Већина гаража по зградама је још давно претворена у пословни простор на дивљака. Цео Београд, потогово центар, је јако лоше испланиран.
Milan
Aj da napravimo da ceo grad bude privatan, pa da privatnicima plaćamo porez... naravno da sam sarkastičan, ali ovo vredja i očigledno je jedan od načina da se domaći lopovi dohvate najlakše pare a to je naplaćivanje parkinga...
Земунац
За разлику од западњачких градова, где је Сити, односно центар града, резервисан углавном за пословни простор, код нас у центру и те како живе људи. Проблем је како решити паркирање њихових возила, јер их је све више и више, а паркинг места само за њих нема довољно. На то све долазе и они који раде у центру или долазе ради пословних обавеза, па остали грађани и на крају туристи. Проблем је што се ретко граде нове зграде са потребним бројем гаражних места, било пословне или стамбене.
zemunka
zemunac
Vuk
Dakle smisljeno licno pljackanje naroda tj vozaca. A sta su ulozili privatnici u parkinge, ulice, trotoare koji su izgradjeni u Titovo vreme?

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.