Субота, 26.11.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

ГСП-у неопходно велико спремање

Градоначелник оценио да више не може да се толерише субвенционисање ГСП-а толиким новцем док истовремено то предузеће има необјашњиве трошкове
Свакодневне гужве на улазу у аутобус (Фото: Танјуг/С. Радовановић)

Горе аутобуси, а ватра незадовољства тиња и међу радницима и синдикатима ГСП-а. Због говора о лошем стању у предузећу, неколико запослених добило је и отказ. Добар део возног парка ГСП-а je у врло лошем стању иако се непрестано овом предузећу дају финансијске инјекције из џепа грађана, а његова услуга и редовност превоза нити су бољи нити квалитетнији. И зато можда и не треба да чуди што је на последњој седници Скупштине града стање у ГСП-у било једна од главних тема. И испред скупштинског здања, где је одржан протест дела радника комуналних предузећа, али и у самом парламенту.

Материјала за анализу стања у највећем градском губиташу, који је годинама на прескупим буџетским јаслама, није фалило ни у дискусији о буџету града нити када су се разматрали ребаланси пословања градских предузећа.

Радмила Васић, шеф одборничке групе Двери, упитала је зашто је нови директор ГСП-а потписао неке спорне одлуке и дао отказе возачима и другим радницима који су указивали на проблеме. Васићева је хтела градску већину да упита хоће ли бити смењен и финансијски директор ГСП-а, али како је рекла, у међувремену је добила информацију да је ухапшен. Да ли јесте и ако јесте због чега је приведен, упитали смо и ми град, али за сада одговора нема.

Када је реч о отпуштеним радницима ГСП-а, не само на дан седнице него и уочи ње део запослених у овом предузећу организовао је протест подршке који је подржао и део опозиције („Уједињени” и „Морамо”). На дан седнице, Павле Хеђеши, представник са листе „Уједињени” и синдиката „Слога”, обукао је радничку мајицу ГСП-а у знак подршке колегама, пре свега оним отпуштеним. Истовремено, Александар Радоичић из ПСГ-а указао је да то, какво је стање у комуналним предузећима, па и у ГСП-у, најбоље се види испред Скупштине – слика незадовољних радника.

Мила Поповић из „Уједињених”, коментаришући двоструко већи буџет града него што је био пре десет година, осврнула се такође на стање у ГСП-у оценивши да оно једнако није за похвалу када се посматра и кроз призму градске касе. Буџет је знатно већи, али ми годинама немамо нове тролејбусе и трамваје, а аутобуси, иако су купљени, стоје на паркингу јер за њих није спремна гасна станица, казала је Поповићева. Она је такође упозорила и на то што се аутобуси мало-мало пале па су због таквог стања у опасности и животи грађана.

Да ГСП и те како није за похвалу и да је под хитно потребно велико распремање, потврдио је, на минулој седници, и градоначелник Александар Шапић. Да не треба олако отпуштати возаче, поготову у актуелном тренутку, сматра и Шапић. Он је одборнике известио да је тражио да се преиспита зашто су отпуштени и да му је речено да је то због неистина које су говорили о предузећу. Тражио је и да се врате на посао јер свако има право да се бави политиком, иако није у реду да се износе неистине о предузећу у коме радите, додао је градоначелник.

Раднике и синдикалце који су протестовали упитао је где су били летос када се град борио да обезбеди гориво како аутобуси не би стали, зашто су били на радничким играма, а не овде да заједно решавају тај проблем. Како је додао, то је само један у низу проблема који морају да се решавају у овом предузећу.

– У том моменту од 3,7 милијарди динара НИС-у није било плаћено за гориво чак 3,1. Сад су кренули нови трошкови у вези са набавком горива. У ребаланс је укључено враћање тог кредита. Толико о томе колико о стању у предузећу и радницима брину синдикалци. Нећу да дозволим да синдикалне вође држе под оковима те људе. Тих вођа има колико хоћете, ту се врте годинама – поручио је Шапић и додао да га је погодио протест испред Скупштине јер, како је рекао, синдикалцима 12 година ништа није сметало иако су се проблеми гомилали.

– Што нису протестовали кад су возачи почели да напуштају радна места и кренули да одлазе у иностранство? То их није погађало. Као ни то када су нападали њихове колеге на радним местима. Није их погађало када су сви Београђани давали новац за ГСП уместо за неке друге корисне ствари или када је на приватну фирму пре 12 година отишла наплата карата? Или их погађа што је неко одлучио да провери на који начин се троши новац тамо – набрајао је Шапић додајући да је он ту да прича са свима, да види како да се побољшају услови за возаче, али да га не интересују синдикалци који злоупотребљавају те раднике због својих интереса.

– У ГСП-у највећи број људи су часни и поштени, али овакви им прете. Они се као брину за рационализацију трошкова, па што се нисте бринули о рационализацији трошкова у вашем предузећу – поручио је Шапић.

Градоначелник је нагласио да више не може да се толерише субвенционисање ГСП-а толиким новцем док истовремено то предузеће има необјашњиве трошкове попут такозваног озоњавања аутобуса или ангажовања спољних фирми за прање аутобуса и то, како је додао, ни мање ни више него у погонима ГСП-а.

У вези са аутобусима на гас Шапић је указао да је договорено да се убрза завршетак гасне станице како би купљени аутобуси што пре били пуштени у саобраћај.

Побољшати квалитет, а не мењати цену

Шапић је оценио да проблем за грађане није цена карте за превоз, већ квалитет који мора да се побољша. На нашу констатацију да су одборници „Уједињених” предложили да се додатним категоријама грађана обезбеди бесплатан превоз, као и да је предложено да цена превоза појефтини како би га што више људи користило, Шапић је навео да је то „банални популизам” и да београдски превоз није скуп. Додао је да је Београд управо међу оним градовима који највећем броју категорија већ сада обезбеђују превоз по повлашћеним условима.

Коментари3
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Debeli šef
A manijaka i džeparoša u uskim delovima autobusa sve više i više.
Milos
Ne samo GSP, vec i Lasta i Nova autobuska stanica na NGBu.. Ajde to vise. Akcija. Nama ne trebaju price i ne zelimo i ne moramo da sluisamo sve ovo, vec da se vozimo lepo i da su stanice sredjene i sve u funkciji. Dosta price. Ajde vise gradski oci, ide vreme...
СЛОБОДАН
Чињеница је да је уредност аутобуса и фреквенција долазака на станице задоваољавајућа поготово упоређујући она времена од пре 10 година. Оно што је куриозитет је да карте не плаћа бар 30% оних који се возе и да их контролори једноставно игноришу. Грађанска недисциплина се укоренила још из времена ДОС- овске власти и треба дати Нобелову награду ономе ко то успе да реши.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.