Utorak, 06.12.2022. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

GSP-u neophodno veliko spremanje

Gradonačelnik ocenio da više ne može da se toleriše subvencionisanje GSP-a tolikim novcem dok istovremeno to preduzeće ima neobjašnjive troškove
Свакодневне гужве на улазу у аутобус (Фото: Танјуг/С. Радовановић)

Gore autobusi, a vatra nezadovoljstva tinja i među radnicima i sindikatima GSP-a. Zbog govora o lošem stanju u preduzeću, nekoliko zaposlenih dobilo je i otkaz. Dobar deo voznog parka GSP-a je u vrlo lošem stanju iako se neprestano ovom preduzeću daju finansijske injekcije iz džepa građana, a njegova usluga i redovnost prevoza niti su bolji niti kvalitetniji. I zato možda i ne treba da čudi što je na poslednjoj sednici Skupštine grada stanje u GSP-u bilo jedna od glavnih tema. I ispred skupštinskog zdanja, gde je održan protest dela radnika komunalnih preduzeća, ali i u samom parlamentu.

Materijala za analizu stanja u najvećem gradskom gubitašu, koji je godinama na preskupim budžetskim jaslama, nije falilo ni u diskusiji o budžetu grada niti kada su se razmatrali rebalansi poslovanja gradskih preduzeća.

Radmila Vasić, šef odborničke grupe Dveri, upitala je zašto je novi direktor GSP-a potpisao neke sporne odluke i dao otkaze vozačima i drugim radnicima koji su ukazivali na probleme. Vasićeva je htela gradsku većinu da upita hoće li biti smenjen i finansijski direktor GSP-a, ali kako je rekla, u međuvremenu je dobila informaciju da je uhapšen. Da li jeste i ako jeste zbog čega je priveden, upitali smo i mi grad, ali za sada odgovora nema.

Kada je reč o otpuštenim radnicima GSP-a, ne samo na dan sednice nego i uoči nje deo zaposlenih u ovom preduzeću organizovao je protest podrške koji je podržao i deo opozicije („Ujedinjeni” i „Moramo”). Na dan sednice, Pavle Heđeši, predstavnik sa liste „Ujedinjeni” i sindikata „Sloga”, obukao je radničku majicu GSP-a u znak podrške kolegama, pre svega onim otpuštenim. Istovremeno, Aleksandar Radoičić iz PSG-a ukazao je da to, kakvo je stanje u komunalnim preduzećima, pa i u GSP-u, najbolje se vidi ispred Skupštine – slika nezadovoljnih radnika.

Mila Popović iz „Ujedinjenih”, komentarišući dvostruko veći budžet grada nego što je bio pre deset godina, osvrnula se takođe na stanje u GSP-u ocenivši da ono jednako nije za pohvalu kada se posmatra i kroz prizmu gradske kase. Budžet je znatno veći, ali mi godinama nemamo nove trolejbuse i tramvaje, a autobusi, iako su kupljeni, stoje na parkingu jer za njih nije spremna gasna stanica, kazala je Popovićeva. Ona je takođe upozorila i na to što se autobusi malo-malo pale pa su zbog takvog stanja u opasnosti i životi građana.

Da GSP i te kako nije za pohvalu i da je pod hitno potrebno veliko raspremanje, potvrdio je, na minuloj sednici, i gradonačelnik Aleksandar Šapić. Da ne treba olako otpuštati vozače, pogotovu u aktuelnom trenutku, smatra i Šapić. On je odbornike izvestio da je tražio da se preispita zašto su otpušteni i da mu je rečeno da je to zbog neistina koje su govorili o preduzeću. Tražio je i da se vrate na posao jer svako ima pravo da se bavi politikom, iako nije u redu da se iznose neistine o preduzeću u kome radite, dodao je gradonačelnik.

Radnike i sindikalce koji su protestovali upitao je gde su bili letos kada se grad borio da obezbedi gorivo kako autobusi ne bi stali, zašto su bili na radničkim igrama, a ne ovde da zajedno rešavaju taj problem. Kako je dodao, to je samo jedan u nizu problema koji moraju da se rešavaju u ovom preduzeću.

– U tom momentu od 3,7 milijardi dinara NIS-u nije bilo plaćeno za gorivo čak 3,1. Sad su krenuli novi troškovi u vezi sa nabavkom goriva. U rebalans je uključeno vraćanje tog kredita. Toliko o tome koliko o stanju u preduzeću i radnicima brinu sindikalci. Neću da dozvolim da sindikalne vođe drže pod okovima te ljude. Tih vođa ima koliko hoćete, tu se vrte godinama – poručio je Šapić i dodao da ga je pogodio protest ispred Skupštine jer, kako je rekao, sindikalcima 12 godina ništa nije smetalo iako su se problemi gomilali.

– Što nisu protestovali kad su vozači počeli da napuštaju radna mesta i krenuli da odlaze u inostranstvo? To ih nije pogađalo. Kao ni to kada su napadali njihove kolege na radnim mestima. Nije ih pogađalo kada su svi Beograđani davali novac za GSP umesto za neke druge korisne stvari ili kada je na privatnu firmu pre 12 godina otišla naplata karata? Ili ih pogađa što je neko odlučio da proveri na koji način se troši novac tamo – nabrajao je Šapić dodajući da je on tu da priča sa svima, da vidi kako da se poboljšaju uslovi za vozače, ali da ga ne interesuju sindikalci koji zloupotrebljavaju te radnike zbog svojih interesa.

– U GSP-u najveći broj ljudi su časni i pošteni, ali ovakvi im prete. Oni se kao brinu za racionalizaciju troškova, pa što se niste brinuli o racionalizaciji troškova u vašem preduzeću – poručio je Šapić.

Gradonačelnik je naglasio da više ne može da se toleriše subvencionisanje GSP-a tolikim novcem dok istovremeno to preduzeće ima neobjašnjive troškove poput takozvanog ozonjavanja autobusa ili angažovanja spoljnih firmi za pranje autobusa i to, kako je dodao, ni manje ni više nego u pogonima GSP-a.

U vezi sa autobusima na gas Šapić je ukazao da je dogovoreno da se ubrza završetak gasne stanice kako bi kupljeni autobusi što pre bili pušteni u saobraćaj.

Poboljšati kvalitet, a ne menjati cenu

Šapić je ocenio da problem za građane nije cena karte za prevoz, već kvalitet koji mora da se poboljša. Na našu konstataciju da su odbornici „Ujedinjenih” predložili da se dodatnim kategorijama građana obezbedi besplatan prevoz, kao i da je predloženo da cena prevoza pojeftini kako bi ga što više ljudi koristilo, Šapić je naveo da je to „banalni populizam” i da beogradski prevoz nije skup. Dodao je da je Beograd upravo među onim gradovima koji najvećem broju kategorija već sada obezbeđuju prevoz po povlašćenim uslovima.

Komentari3
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Debeli šef
A manijaka i džeparoša u uskim delovima autobusa sve više i više.
Milos
Ne samo GSP, vec i Lasta i Nova autobuska stanica na NGBu.. Ajde to vise. Akcija. Nama ne trebaju price i ne zelimo i ne moramo da sluisamo sve ovo, vec da se vozimo lepo i da su stanice sredjene i sve u funkciji. Dosta price. Ajde vise gradski oci, ide vreme...
СЛОБОДАН
Чињеница је да је уредност аутобуса и фреквенција долазака на станице задоваољавајућа поготово упоређујући она времена од пре 10 година. Оно што је куриозитет је да карте не плаћа бар 30% оних који се возе и да их контролори једноставно игноришу. Грађанска недисциплина се укоренила још из времена ДОС- овске власти и треба дати Нобелову награду ономе ко то успе да реши.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.