Понедељак, 28.11.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

Пешачко-бициклистички мост пред очима јавности

Нацрт плана саобраћајнице која ће повезати Нови Београд и Аду Циганлију на јавном увиду је до 21. децембра, а како ће мост изгледати знаће се тек после израде техничке документације
Предлог изгледа моста који није коначан

Биће искључиво пешачко-бициклистички мост преко Саве који ће повезати Нови Београд и Аду Циганлију и преко њега ће моћи да прелазе ватрогасна и кола Хитне помоћи, предвиђено је нацртом плана детаљне регулације за објекат који је пред очима јавности до 21. децембра. Како ће та веза, мостовска конструкција у продужетку Улице омладинских бригада, изгледати засад није познато јер ће се њено решење тражити кроз израду техничке документације, посебно према условима Завода за заштиту природе у односу на станиште и коридор заштићене врсте птица мали вранац.

 

Оно што се зна и што је наведено у предлогу планског документа јесте да је његовој изради „претходила идеја Града да се Стари савски мост измести на нову локацију и изгради нови мост преко реке Саве на месту Старог савског моста. Идејно решење за нови мост преко реке Саве (на месту Старог савског моста) одабрано је на јавном конкурсу, на ком је Саобраћајни институт ЦИП добио прву награду и коме је додељена израда идејног пројекта новог моста у оквиру кога пројекат и демонтажа постојећег моста и измештање на нову локацију”.

– Саобраћајни Институт ЦИП израдио је „Базичну анализу могућих локација за измештање Старог савског моста”, која је са више аспеката сагледала утицаје које ће мост имати на окружење, и на основу задатих параметара (саобраћајни, технички и визуелни) испитала потенцијалне локације за постављање, како би се на адекватан начин донела одлука о новој локацији Старог савског моста. Закључак анализе је да је премештање постојећег Старог савског моста на локацију Ада Циганлија – Нови Београд са техничке стране изводљиво, али да треба узети у обзир економску исплативост и визуелни ефекат таквог премештања. Затим, да је технички исправније размотрити изградњу потпуно новог пешачко-бициклистичког моста, изведеног као елегантна, лака и оптимална конструкција – наведено је нацрту плана детаљне регулације, али без прецизирања да ли то значи да Стари савски мост дефинитивно није у игри као веза Новог Београда и Аде Циганлије.

Пешачко-бициклистички мост предвиђен је због стварања инфраструктуре за активну мобилност, чиме се отвара могућност за већи удео бициклистичког саобраћаја у укупном обиму кретања у граду.

– Планирањем мостовске конструкције која повезује Нови Београд и Аду Циганлију формира се коридор бициклистичке мреже Земун – Нови Београд – Ада Циганлија – Дорћол (екстензија Евровело 6 европске руте кроз Београд – наведено је, између осталог, у нацрту плана за изградњу пешачко-бициклистичке везе између Улице омладинских бригада и Аде Циганлије са мостом преко Саве, који је израдио Урбанистички завод Београда, а наручилац плана је Дирекција за грађевинско земљиште.

Планиран је профил мостовске саобраћајнице од осам метара, за бициклисте је потребно минимум два метра. У попречном профилу моста предвиђена је двосмерна бициклистичка стаза, пешачка стаза од минимум половине ширине профила, банкина, а могуће је пројектовати и проширења, односно нише за задржавање уз спољне ивице пешачке стазе, минимум метар ширине, као и видиковце за сагледавање окружења, наведено је у планском документу.

Уз конструкцију моста на обе обале, кроз израду пројектне документације треба предвидети вертикалне комуникације, степенишни простор и/или лифт, за приступ пешака и бициклиста, у близини моста планирати локацију за пуњаче електричних бицикала и тротинета…

Паркирање у Улици омладинских бригада се задржава, док се на позицији отвореног паркинга на крају те саобраћајнице, уз Савски насип, планира двоетажно паркиралиште са око 140 паркинг-места. Осим за паркирање станара околних зграда, паркиралиште ће моћи да користе и грађани који ће до будућег моста долазити аутомобилом и потом наставити пешице или бициклом.

У зони приступа мосту планиран је плато за окупљање пешака и бициклиста…

Коментари3
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

D. Lukić, dipl. inž. saobraćaja
Reka Sava od ušća; km0 do km81 ima kategoriju plovnog puta Va, pa se postavlja pitanje, zašto bi reka Sava ispod pešačko – biciklističkog mosta imala kategoriju plovnog puta VIc. Naime kategorija plovog puta VIc se zahteva za plovidbu brodova težine od 9.600t do 18.000t, a tako veliki brodovi niti su nekada plovili, niti će u daljoj budućnosti ploviti Savom. I dok je za kategoriju Va minimalna širina plovnog puta ispod mosta 55m, za kategoriju VIc je 140m, a ne 150m kako piše u Nacrtu plana.
qq
Све је звучало добро док не видех план за гаражу ...
Lazar
Ovaj most ce najzad omoguciti Novobeogradjanima da peske ili biciklom stignu na Adu. Umesto camcem. Pozdravljamo ovaj projekat ali ne vidimo zasto se rusi Stari Savski most - simbol Beograda koji nema veze sa ovim projektom. Ako je problem buka od tramvaja, tramvaje mogu da zamene busevi.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.