Субота, 28.01.2023. ✝ Верски календар € Курсна листа

Научници открили ДНК стар више од два милиона година

(Pixabay)

ВАШИНГТОН - Научници Центра за геогенетику фондације Лундбек идентификовали су два милиона стар ДНК животиња, биљака и микроба, а који су пронађени у седиментним стенама на најсевернијој тачки на Гренланду, што представља невероватно откриће.

Истраживачи су данас саопштили да су откривени фрагменти ДНК припадали различитим животињама, укључујући мастодонте, ирвасе, зечеве, леминге и гуске, као и биљке, укључујући дрвеће тополу, брезу и тује, као и микроорганизме, међу којима бактерије и гљиве.

Како наводи директор Лундбек фондације и вођа студије која је дошла до овог открића Еске Вилерслев, највеће изненађење за научнике било је откриће некадашњег јединственог екосистема-мешавине арктичких врста и врста из умеренијих подручја''.

''Мастодонт до сада није пронађен на Гренланду. Нико није могао да предвиди да је Гренланд пре два милиона година имао толику разноликост биљака и животиња, у време када је клима била веома слична оној коју очекујемо за неколико година због глобалног загревања'', рекао је он.

ДНК је материјал који се самореплицира и носи генетске информације у живим организмима и упркос томе што је веома кварљив, научници су открили да у правим условима може јако дуго да преживи, преноси Танјуг.

Вилерслев је рекао да се тако стари ДНК не може користити за оживљавање изумрлих врста, као у филмовима Парк из доба јуре, али да би могао помоћи да се открије попут оних како биљке постају отпорније на климу која постаје све топлија.

''Тај ДНК се не може употребити за клонирање или оживљавање, али се може користити за генетско модификовање живих организама као што су биљке, како би се оне прилагодиле топлијој клими'', оценио је Вилерслев.

Dragan
Svaka čast naučnicima. Ovo su verovatno segmenti DNK koje je bilo moguće identifikovati jer je vremenom oformljena dosta velika baza različitih vrsta tako da je prepoznavanje sada moguće preko te baze. Zanimljivo je kakva nas samo otkrića čekaju u budućnosti.
Mirko
Ne znaju korone da se rese a znaju da je nesto 2 miliona godina. Gluposti.
Maxim
Zašto bi se rešavali nečega što su sami stvorili. Samo još jedna potvrda da je svet star stotine i stotine miliona godina, a ne da je ceo posao završen za nedelju dana pre 6000 godina.
INRI