Среда, 01.02.2023. ✝ Верски календар € Курсна листа

Потрошаче варају и са „зеленим” производима

(Pixabay)

Европска унија је одлучила да стане на пут неоправданим рекламама такозваних „зелених производа” попут оних на којима је наведено да су „климатски неутрални” или „добри  за околину”. Биљана Борзан, аутор законског предлога за јачање положаја потрошача и дуже трајање производа, као и забрану уграђених кварова, најавила је обрачун са лажним рекламама којима се на овај начин обмањују купци. Организовано је и истраживање јавног мњења које је само на тржишту Хрватске показало да готово сви примећују ове обмањујуће рекламе на производима, али две трећине испитаника не верује у њих.

– Те ознаке се масовно стављају на производе, а истраживање које смо спровели је показало да је 89 одсто грађана Хрватске приметило да је оваквих реклама све више. Њих 80 процената је рекло да никад нису проверавали истинитост таквих тврдњи, а 70 одсто је истакло да у зелене рекламе не верује. Произвођачи су препознали како је заштита животне средине све важнија купцима, посебно млађима, због чега и стављају овакве рекламе на производе без икаквих доказа да је то заиста тако, изјавила је Биљана Борзан. На Одбору за околину, здравље и безбедност хране Европског парламента јуче смо донели одлуку да ће овакве рекламе у будућности морати да буду проверене, доказане и одобрене, а то ће на нивоу ЕУ чинити независна и стручна тела, каже европарламентарка Биљана Борзан. Рачунајући на еколошку свест грађана, произвођачи све више користе ову праксу. Тренутно се на тржишту ЕУ налази више од 1.200 таквих ознака и тврдњи, од којих трећина има доказ или сертификат.

– Свашта се рекламира и продаје са ознаком „зелено” јер нема никаквих прописа који то регулишу. Сада можете продавати намештај и на паковању без икакве провере написати да у његовој производњи није страдало ни једно стабло у Амазону. Или можете сами својој компанији доделити признање да је климатски неутрална и то ставити на амбалажу или веб страницу. Када нема правила, цвета лов у мутном, а овакво стање је идеално за варање купаца, истакла је Борзан.

Коментари0
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.