Регистар „Не зови” стиже најкасније у септембру
Једна од најважнијих измена коју је донео нови Закон о заштити потрошача , а који је усвојен пре годину дана је увођење регистра „Не зови” који је усмерен против насртљивих трговаца. Вест да ће потрошаче убудуће закон штитити од продаваца који су робу промовисали и продавали преко телефона изазвала је посебну пажњу, међутим овај систем још није успостављен.
Да подсетимо, закон, забрањује директно оглашавање телефоном, факсом или електронском поштом, без претходног пристанка грађана, јер је до сада било великих проблема с телемаркетингом и узнемиравањем купаца. Сви грађани који не желе да добијају овакве позиве моћи ће да попуне образац код оператера мобилне или фиксне телефоније и пријаве се у регистар „Не зови”. Бројеви би онда требало да буду прослеђени Рателу, који ће на свом сајту објављивати листу телефонских бројева власника који не желе да их трговци узнемиравају. Продавци који се не буду обазирали на податке у регистру ризиковаће плаћање казне.
Како за Политику објашњава Вишња Ракић, помоћник министра трговине за потрошаче међуресорна радна група је израдила нацрт овог акта, међутим због сложеног техничког аспекта функционисања овог регистра, он још увек није донет.
– Предвиђено је да се, када се за то стекну технички услови (РАТЕЛ заврши послове везане за израду софтвера и повезивање са операторима електронских комуникација), одмах крене у пуну примену овог регистра. Крајњи рок за имплементацију регистра је септембар 2023. године, каже Ракић.
У закону се наводи да је „забрањено упућивати позиве или поруке телефоном потрошачима чији су телефонски бројеви уписани у регистар потрошача који не желе да примају позиве и поруке у оквиру промоције или продаје телефоном”. Регистар ће бити вођен при регулаторном телу надлежном за електронске комуникације и садржаће име и презиме потрошача, јединствени матични број, број телефона, датум уписа у регистар и информацију да су и даље на снази или опозване претходно дате сагласности за пријем позива или порука у оквиру промоције и продаје телефоном. Оператер је дужан да упише или испише податке у року од седам дана од дана пријема захтева потрошача.
Подели ову вест


Комeнтар успeшно додат!
Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.