Среда, 10.06.2026. ✝ Верски календар € Курсна листа

Поподневна дремка чува мозак

Ово спавање не би требало да буде дуже од пола сата, а може да заштити од тешких обољења, тврде британски стручњаци
Поподневна дремка чува мозак
Кратак сан током дана благородан за здравље (Pixabay)

Кратко спавање током дана може да помогне очувању мозга и да успори његово старење, тврде истраживачи Универзитета у Лондону.

Резултати новог истраживања супротни су од досадашњих која су сугерисала да спавање у поподневним часовима може да буде рани симптом Алцхајмеровог обољења. Британски научници тврде да су пронашли доказе који указују да краткотрајно дремање у току дана, углавном поподне, може да помогне пре свега у заштити од смањења мозга али и побољшати способност особе да учи.

По оцени Викторије Гарфилд, коаутора поменуте студије, спавање у току дана позитивно утиче на одржавање масе главног органа људског организма, јер је одавно откривено да се током старења мозак смањује, чиме се убрзава појава неуродегенеративних болести. Тим британских експерата закључио је након истраживања да је мозак особа које су редовно дремале током дана 15 кубних центиметара већи, што одговара одлагању старења за три до шест година, пренео је британски „Гардијан”.

„Открили смо повезаност између уобичајеног дневног спавања и већег укупног волумена мозга, што указује да редовно дремање пружа одређену заштиту од неуродегенеративних болести”, наводи истраживачки тим.

За истраживање су коришћени подаци 35.080 учесника старости између 40 и 68 година, а праћене су и њихове генетске предиспозиције за дремање. По речима Викторије Гарфилд, студија је показала повезаност између генетске наклоности за уобичајено дневно спавање и веће запремине мозга, која омогућава успоравање старења за две до шест година.

Научници препоручују да дремање буде краће од пола сата, истичући да је оно посебно важно за бебе и старије особе. Током прве године живота најмлађима је сан неопходан за комплетан развој, док у популацији старијој од 65 година многи не могу да замисле дан без краткотрајног одмора.

„Сматрамо да сви могу да имају неку корист од дремања. Овај савет је лакше спровести него онај о губитку килограма или вежбању”, наводи Викторија Гарфилд.

Иако би се оваквој препоруци сви обрадовали, ипак је тешко замислити да они који се школују или раде могу да пронађу пола сата времена за спавање током дана.

Многи стручњаци подржали су резултате ове студије тврдећи да је она још један показатељ колико је сан важан за здравље мозга.

Коментари2
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Бранислав Станојловић
Овај чича воли да дремне после ручка обично мање од сата. И у осам банки нисам кречана!
Буди паметан
С друге стране поподневна дремка после ручка повећава изгледе за добијање дијабетиса. Значи мало спавања пре ручка, на празан стомак?

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.