Субота, 24.05.2025. ✝ Верски календар € Курсна листа

Вратите тротоаре пешацима

Двоточкаша има и на коловозу, али и на тротоарима (Фото: Н. Марјановић)

Над београдском Сарајевском улицом полако се спуштао сумрак. Тек што сам закорачила на тротоар излазећи из продавнице беле технике, тик пред носом осетих како ме ошину изненадни удар ваздуха. Преплашена, махинално се повукох уназад, и погледах у правцу „ветра” који је прозујао крај мене. Угледах бициклисту који је већ стигао стотинак метара даље од места на којем сам стајала.

Запањена оваквим понашањем учесника у саобраћају – јер бициклиста то јесте, чак и кад вози тротоаром – окренух се супругу који ми је придржавао врата: „Виде ли ти ово?!” Није видео, јер је бициклиста нестао брзином муње. Утом ми у реч упаде човек који је прилазио ка нама: „Ја сам видео, и крај мене је пројурио, умало ме није оборио кад је прошао, страшно...” Наш кратки разговор ту се заврши, свако настави својим путем, али сам ја одлучила да пишем „Политици” јер сам и даље у шоку. Зар више ни на тротоару нисмо безбедни? Постоји ли неки пропис да заштити пешаке од несавесних бициклиста? А овај је возио и без осветљења и без икаквог обзира према људима око себе. Ни осврнуо се није, макар да је у пролазу добацио „извин’те”... Сме ли он да јури великом брзином, сме ли уопште да вози бицикл, тик поред зграда, одакле сваког тренутка може да изађе неко кога ће и нехотице ударити свом снагом, јер не може да се заустави нити да скрене, чак и ако би хтео? Шта би било да ме ударио бициклом јурећи том брзином (а само су ме два, три центиметра делила од ударца)? Не смем ни да помислим.

Београд, као ни већина наших градова, није идеална средина за бициклисте. Нема довољно стаза за њих, али то не значи да они због тога имају право да возе куда и како желе. Достављачи разних служби на бициклима, са мотором и без њега, мотоциклисти, возачи електричних тротинета... јурцају тротоарима, пресецају нам пут, пролазе улицама кад је на семафору црвено... Прописи постоје, али нисам приметила да се поштују. Да ли сте некад видели да, на пример, саобраћајни полицајац или, можда, „бели” (нисам сигурна ко је надлежан) пише неком бициклисти казну због саобраћајног прекршаја? А требало би.

И да се тротоари коначно врате пешацима – да буду довољно безбедни да њима могу да се шетају родитељи с децом, старији суграђани који ходају са штапом или мајке са децом у колицима.

Барбара Ђукић,

Београд

Коментари4
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Stevo
A nije vam problem 80% trotoara koji služe kao parking automobilima?
Bojica
Jeste problem i treba kažnjavati, ali to je sad irelevantno. Otkud pravo biciklisti i trotinedžiji da bukvalno kao glavom bez obzira jurca trotoarom? Pa s decom tuda idemo, stariji se sa cegerima vraćaju sa pijace... Nemaju svi brze reflekse pa da šmugnu čim naslute dolazak besne furije na dva točka. Manite se zamena teza u ovom momentu. Gospođa autorka teksta je apsolutno u pravu.
dusan1
Zaboravite molim vas na biciklističke staze ! To rešava jedan problem a stvara bar 10 novih ! Ulica je za sve učesnike u saobraćaju ali nije igralište ! Kako za fubal i ostale sportove postoje odgovarajući tereni tako se i biciklizam i auto trke trebaju praktikovati na za to predviđenim mestima ! Ako je bicikl prevoz onda se vozi putem kako zakon o bezbednosti saobraćaja i predviđa (maksimum 50Km/h i 1,5 m od desne ivice puta ).
Радован
Закон постоји, забрањено је и бициклима и ел.тротинетима! Али сила се спушта на слабије (вук на овцу своје право има, аутомобили су их протерали на тротоаре) На делу Бул. деспота Стефана поред Бот.баште Јевремовац то је редовна појава и што је још горе она је масовна.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.