Понедељак, 14.07.2025. ✝ Верски календар € Курсна листа

“Животиња” на репертоару домаћих биоскопа

Арена, где је у реалности углавном доминантан мушки свет, у центар пажње филмског сценарија стављена је млада жена
(Фото Промо)

Играни филм редитељке Еме Бенестан, фиктивна драма “Животиња”, тренутно се налази на актуелном репертоару домаћих биоскопа. Прича говори о жени која учествује у борби с биковима.

Ова борба није својствена само шпанској традицији. Као јединствена за Камарк, област у Француској, где је и сама редитељка одрасла, борба животиња део је филмске приче која описује такмичење које захтева окретност и храброст, али не резултира смрћу бикова. Арена где је у реалности углавном доминантан мушки свет, у центар пажње филмског сценарија ставља младу жену, Нејму.

Наиме, Нејма вредно тренира како би победила на локалном такмичењу у борби с биковима. Након једног догађаја примећује узнемирујуће промене, а вест о немирном бику који је на слободи почиње да плаши заједницу.

“Сместила сам жену потагонисткињу у мушко окружење, у жанр који се типично повезује са мушкарцима, у вестерн. То ми је веома важно, волим да мешам жанрове и причам приче које су усидрене у различитим контекстима”, навела је Бенестанова, надовезујући се на то да је реч о окружењу у којем је одрасла, а где су њени родитељи живели на 40 минута од места које је приказано у филму.

Као млада посматрала је бикове, а у супротности са коридом, ова традиција такмичења бикова у Француској не подразумева убијање животиња.

Простор који описује, како каже, подстиче на фантазију и магију, те је на комбиновање жанрова утицала и њена зависност од хорор филмова, које је гледала још као тинејџер. Примарна идеја била је да помеша све елементе, а истовремено да остане верна природном окружењу и дивљим животињама којима се не може у потпуности овалдати нити их контролисати.

Уз младу глумицу Улају Амамру, велики број људи на сету нису они који се професионално баве глумом и то је, како наводи редитељка, био основни принцип филма:

“Били су ми потребни људи који живе и дишу са биковима сваки дан. Устају са њима, једу са њима, проводе време. Трка бикова је њихова старст. То им је у крви.”

Као још један изазов навела је рад са дивљим животињама. Као искуство наводи два документарца која је снимала у регији Камарк, посебно онај о Мари Сегретије, јединој жени која је учествовала у борби бикова.

 
Коментари0
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.