Уторак, 08.07.2025. ✝ Верски календар € Курсна листа

Друштвене мреже постале главни извор вести у САД

(Pixabay)

Друштвене и видео мреже надмашиле су телевизију и новинске сајтове као главни извор вести у Сједињеним Америчким Државама, показало је најновије истраживање Ројтерс института за студије новинарства.

Према извештају, 54 одсто испитаника навело је да вести најчешће прати путем платформи попут Фејсбука, Јутјуба и мреже Икс, док телевизију користи 50 одсто, а новинске веб странице и апликације 48 одсто.

Аутори извештаја истичу да се пораст конзумације вести путем друштвених мрежа и личности с интернета дешава брже и интензивније у САД него у другим земљама.

Као пример наводи се подкастер Џо Роган, чије вести и коментаре је претходне недеље видело 22 одсто испитаника, пише BBC.

Upozorava се и на тренд да политичари све чешће заобилазе традиционалне медије у корист пријатељских инфлуенсера и партијских канала, који ретко постављају незгодна питања и често доприносе ширењу дезинформација.

  Око 47 одсто испитаника навело је да су инфлуенсери и онлајн личности означени као један од главних извора лажних или обмањујућих информација.

                Коришћење мреже Икс за праћење вести забележило је пораст у САД, нарочито међу младим мушкарцима са конзервативним ставовима, након што је Илон Маск преузео компанију 2022. године.

                У том периоду, број корисника који се идентификују као десничари у САД се утростручио, док се у Великој Британији готово удвостручио.

                ТикТок се издвојио као најбрже растућа платформа за вести - користи га 17 одсто испитаника широм света, што је пораст од четири процентна поена у односу на прошлу годину.

Истраживање је показало и раст коришћења вештачке интелигенције за конзумацију вести, посебно међу млађима од 25 година, али већина испитаника сматра да ће АИ негативно да утиче на тачност и поузданост информација.

 Упркос свему, поверење у традиционалне медијске брендове остаје присутно, иако их млађе генерације конзумирају ређе, и даље их сматрају најпоузданијима.

 У истраживању, које се спроводи 14. годину заредом, учествовало је скоро 100.000 људи из 48 земаља, преноси Танјуг.

 

Коментари1
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

dusan1
Sada je vrlo teško razlikovati lažne a pogotovu 'ciljane' ali istinite vesti' od onih pravih ! Ni sopstvenim očima se često ne može verovati tako da na društvenim mrežama ima za svakog po nešto što je prosečnom korisniku i više nego dovoljno .

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.