Пролећни поветарац после апокалипсе
Ваљево – Аутор настоји да расплете замршене везе између животне средине, друштва и наслеђа предака. Истражује како спајање сваке од ових компонената доприноси манифестацији коју назива „Тиха апокалипса”. Синтагма „Тиха апокалипса” комбинује контрастне идеје тишине, која имплицира суптилну и пригушену промену, са апокалипсом, која традиционално конотира драматичан и катастрофалан догађај. Пројекат залази у област материјалног мишљења, како би артикулисао наратив који одзвања тихим расплетом нашег света.
Ово је саопштено из ваљевског Интернационалног уметничког студија „Радован Трнавац Мића” поводом самосталне изложбе младог кинеског уметника Јоујуа Рена под називом „Тиха апокалипса”, која је отворена у галерији установе културе познате по промоцији бројних модерних уметника из целог света. Поставка обухвата радове првог кинеског докторанда на Факултету ликовних уметности Универзитета уметности у Београду, међу којима доминирају скулптуре.
– Ови радови представљају мој четворогодишњи уметнички процес у Србији. Стало ми је до тога да публика кроз материјале које сам користио може да разуме идеје које стоје иза њих. Већина ових радова носи кинеске елементе и трагове источног размишљања, покушао сам да их изразим савременим уметничким језиком. Не могу да порекнем да ми је уметничка атмосфера у Србији често пружала инспирацију – поручио је аутор Јоују Рен на српском језику, поносно истичући да је српски зет. Додао је да има још много идеја које жели да реализује.
– Апокалипса о којој говорим јесте метафора. Па, хајда да се запитамо: Шта долази после апокалипсе? Ово питање ме прати последњих шест месеци и повезано је и са мојом животном ситуацијом. Чини ми се да сам сада пронашао одговор. Мислим да после апокалипсе долази пролећни поветарац. Зато бих желео да овој изложби додам и поднаслов „Када пролећни поветарац дође нежно” – рекао је кинески уметник на отварању изложбе.
Изложба не показује само резултат образовања на Факултету ликовних уметности у Београду већ заправо приказује и размену у области образовања и културе између Кине и Србије, истакла је у обраћању присутнима Чен Шуе Јао, функционер Културно-образовног одсека Амбасаде НР Кине у Београду.
– Ове године је седам деценија успостављања пријатељства између Кине и Србије, тако да је овај догађај веома важан. У Кини имамо древну изреку која каже „Ћутање је злато”, што говори да је оно што није изречено у ствари много снажније и моћније – додала је представница кинеске амбасаде.
Осим што је први кинески докторанд на Факултету ликовних уметности у Београду, Јоују Рен је и први уметник из Кине који има самосталну изложбу у галерији Интернационалног уметничког студија „Радован Трнавац Мића”, истакла је Мирјана Војић, директорка студија. Изложба је резултат споразума о сарадњи Факултета ликовних уметности Универзитета у Београду и студија „Трнавац”, подсетила је она.
Изложба „Тиха апокалипса” биће отворена до средине јула.
Подели ову вест

Комeнтар успeшно додат!
Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.